Alkoholförbud i Thailand på Lördag 5/12 - hur överlever du det?

Grannen Olsson

Aktiv medlem
På Lördag den 5 fyller H.M. Kungen i Thailand år. Alkoholservering är förbjudet och bardistrikt runt om i Thailand stängs sannolikt ner. Tror det blir svårt att köpa något på seven också. Din lever får välbehövlig vila.
10th_step_alcoholics_anonymous.png

På Lördag den 5 fyller H.M. Kungen i Thailand år. Alkoholservering är förbjudet och bardistrikt runt om i Thailand stängs sannolikt ner. Tror det blir svårt att köpa något på seven också. Din lever får välbehövlig vila.
10th_step_alcoholics_anonymous.png
Får väl planera .. köpa två flaskor på fredag.

Senast redigerad av en moderator:
Ja många som laddade upp med en låda öl igår. Får se hur kvällen blir, dom flesta om inte alla barer är nog stängda.
Ska bli intressant att se om kungen visar sig idag.

Ang alkohol så passar jag mig för att dricka mer än 1 ibland 2 dagar i veckan, vill ju inte bli alkis som annars är lätt att bli här, då är ju hela den roliga grejen med alkohol borta. Så att vara nykter en lördag är ju en bra prövning, klarar ni det eller säger ni att ni kan men vill inte just idag?

Senast redigerad av en moderator:
Ny långhelg i Thailand den 5 - 10 december och nå inte mad alkohol förbud .
Lördag den 5 december firar Thailändarna sin populära kung Bhumibol sin 88 års dag
Det är inte förbud mot salg eller servering av alkohol på på någon av dissa dagar .

Public Holliday Thailand dec 2015-734108.jpg

Jag handlade några Leo idag här och det var inga problem, men det har ju iaf med att detta inte är någon storstad, i själva roiet så får man inte handla

Har hört innan att det är inte ett obligatoriskt alkoholförbud på Kungens födelsedag utan det skiljer sig från år till år, vissa år förbjuds det av kungen vissa inte.

I princip tycker jag att det är hur ofta man dricker, och inte vilken dag, men jag tycker också man ska visa respekt och ta seden dit man kommer. För mig hade det inte varit någon sak att dricka öl en annan dag iaf. :)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp