Hjälp och synpunkter på planering av rundresa i Asien önskas

Ett par saker till, brukar det finnas fungerande, säkra safteyboxar på de flesta boende i dessa länder?
Bör man kunna få in en laptop på 14 tum?
Jag har haft detta på de flesta boende jag haft på Phuket 14 eller 12 tum, är lite osäker där.
DE flesta hotellrum i mellanprisklass har en safebox i rummet, men inte tillräckligt stor för en 14 tums laptop

Problemet med safety boxar på hotell är att de är lätta att komma in i (för proffs), visar var värdesakerna finns, och ofta är de inte ens fastsatta på vettigt sätt (det går helt enkelt att traska iväg med dem).
Det är ju alltid en avvägning, men det bästa är att hålla koll på grejerna, eller lämna in i reception mot kvitto. Jag föredrar dock det första.

Denna Safety Boxen hade jag på Kata Villa Phuket sista resan.
Passet och mobilen fick iallafall plats.:laugh2::laugh2:
Och fastskruvad i väggen var den :nod: :)
1733258815230.jpeg

1. Blir det något strul, inställt eller missat flyg osv. så är det i regel bättre att ha bokat direkt med flygbolaget
2. ATM, Ha med flera alternativa kort och tänk på uttagsgränserna per gång och per vecka.
3. Jag bokar nästa alltid i förväg via Booking.com eller direkt via hotellet met på grund av att jag inte tycker det är kul att springa runt och leta.
4. Jag har rest mycket utan att tagit någon Vaccine i huvudlaget mede är upp till var och en. Frågar du en vaccinklinik så ska du ha det mesta. Dom vill sälja.
5. Pass
6. Förläng hemförsäkringen men ditt bolag eller med exempelvis Gouda från 46:e dagen.

1. Boka med flygbolagen direkt blir det.
2. Vi kommer att ha fyra kort med oss som går till tre olika konton.
3. Då kollar vi på booking.com.
4. Vi har de vanliga vaccinerna som svenskar i vår ålder har och nöjer oss nog med det då.
5. Det missar vi inte...
6. Ska kolla detta nästa vecka.

Tack.

En fråga till, finns det någon bra GPS-app som fungerar bra i Asien?
Jag har vanliga GPS:er i firmabilarna här hemma.

Google Maps fungerar utmärkt men kräver ju internet

Samma med Waze

Kan tipsa om "Here we go" som är gratis och du kan ladda ner kartan för respektive land gratis medans du har Wifi t.ex på hotellet och sedan navigera utan internet i mobilen.

Google Maps fungerar utmärkt men kräver ju internet

Samma med Waze

Kan tipsa om "Here we go" som är gratis och du kan ladda ner kartan för respektive land gratis medans du har Wifi t.ex på hotellet och sedan navigera utan internet i mobilen.
Men jag måste starta om mobilen när jag kommer in i en ny stad men det är kanske jag som gör något fel för jag är inget tekniskt vidunder.

Kanske satt inställningar på endast wifi, då uppdaterar den inte plats automatiskt när du inte har wifi och går över i offline mode?

Liknande trådar

A
Svar
33
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar