Besökare från Thailand som besöker Sverige.

thaikonsult

Medlem
Besökare från Thailand som besöker Sverige.

Du som är från Thailand och besöker Sverige, tänk på att du måste kontakta Thailändska Ambassaden i Stockholm före du ska resa hem igen så att ambassaden får ge dig villkoren för din hemresa. Gör du inte detta kan du få problem med hemresan.

Mvh Thaikonsult

Varför måste dom det. Om min tjej är här på ett kortare besök. 10-14 dagar måste hon kontakta thailänska ambassaden innan hon åker hem då??

Ja det måste man nu i Coronatider. Karantänshotell mm måste vara bokat och klart vid ankomst Bangkok exempelvis. En dryg kostnad.
Karantän är väl gratis för thailändare? Eller har det ändrats? Det går få repratieringsflyg nu förvisso och om jag inte misstar mig att det ett krav att flyga dem för att kunna få thaikarantän.

Varför måste dom det. Om min tjej är här på ett kortare besök. 10-14 dagar måste hon kontakta thailänska ambassaden innan hon åker hem då??
Kan tänka mig att det blir konsekvenser om hon dyker upp vid gränsen utan förvarning. Det enda orsaken till att det skall kontaktas ambassaden först är att det skall vara koll på hur många som förväntas komma och ha resurser i mottagandet.

Kan tänka mig att det blir konsekvenser om hon dyker upp vid gränsen utan förvarning. Det enda orsaken till att det skall kontaktas ambassaden först är att det skall vara koll på hur många som förväntas komma och ha resurser i mottagandet.
Hon kommer inte att komma ombord på flyget till Thailand utan att ha kontaktat ambassaden och fått ett COE, certifikat of entry. Så hon kommer inte att kunna dyka upp vid thailandsgränsen utan förvarning med flyg i alla fall.

Fast först ska du få hit din tjej iof!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp