Resetips Diarré i Thailand / Hur får man det och vad kan man göra åt det? Problemet löst?

I Thailand finns det något som heter NOXZY som man kan köpa överallt, detta är effektivt mot diarréer, kostar runt 10 tbh. Billigt!!

Fuciccort, är en salva som finns i Thailand.Den är effektiv mot småsår, brännskador och inflammerade myggbett, får tom. myggbetten att sluta klia.

Dessa e bra om man får diare finns på alla apoteket att köpa där nere me

2015-04-16 15.36.43.jpg

I Thailand finns det något som heter NOXZY som man kan köpa överallt, detta är effektivt mot diarréer, kostar runt 10 tbh. Billigt!!

Fuciccort, är en salva som finns i Thailand.Den är effektiv mot småsår, brännskador och inflammerade myggbett, får tom. myggbetten att sluta klia.

Inget kul när man väl fått diarré att kravla sig iväg till och leta/handla noxzy - det här var akuttips när man råkar få något man inte väntat sig. Det finns små gröna piller på Yaa i Thailand, senare när man vill förhindra att det händer igen, men att ha med sig INFÖR FÖRSTA resan var det... :) Senare lär vi oss alla andra knep... :)

Hallå alla! Det gällde INFÖR resan, inte när man väl blivit sjuk, eller fått skavsår el likn...

Jag brukar använda NOXZY också, mycket mer effektivt än Immodium på mig. Däremot svärmor gillar Immodium så köpte en gång bara till henne.

Är det ingen som brukar ta Dukoral innan resan? Det skall ju minska risken för s k turist diarré.

Jag skall säga att jag själv tar det aldrig numera.

Är det ingen som brukar ta Dukoral innan resan? Det skall ju minska risken för s k turist diarré.

Jag skall säga att jag själv tar det aldrig numera.
Har slutat med det, gjorde det några gånger men tror inte det riktigt hjälper mot rännaskita ... tycker mig inte se någon förändring!

Har slutat med det, gjorde det några gånger men tror inte det riktigt hjälper mot rännaskita ... tycker mig inte se någon förändring!

Det va la 13 år sedan jag hade mycket att göra glömde att äta riktigt och tog dukoral... på flyget mådde jag illa och gick längst bak i planet och svimmade... vaknade upp efter en stund. men det va en otrevlig upplevelse. kom ihåg att äta bara så slipper ni detta... jag har inte tagit det heller de senaste 12 åren. man vänjer sig. dock tål jag inte is längre utan blir uppsvälld. lägg is i en bytta och låt det smälta, så ser du hur skitit det vattnet e...

ok, god natt, nu e frugan sur för ja inte kommer o sover...

Senast redigerad av en moderator:

Det skall ju öka motståndskraften mot vissa bakterier, bl a EHEC och kolera. Men jag tror nog att det är ett bra försäljningstrick, Dukoral är inte billigt direkt.

Senast redigerad av en moderator:
Efter två år permanent här nere är nu min mage i kanonskick , vet inte om jag har blivit resistent mot det mesta , iofs så äter jag mest hemma då frugan har kunskap om hur livsmedel skall hanteras .. Ute äter jag ibland ,dock EJ färska grönsaker som är en vanlig orsak till dåliga magar , skitigt vatten som kontaminerar grönsakerna , de inmundigas sedan utan värmebehandling , inte bra alls . Även från dessa man oftast får Amöbadysenteri , då gäller Flagyl som är i stort sett omöjligt att köpa i Sverige , kan vara bra att köpa med sig från Pharmacia , tar även de andra elaka tarmbakterier som finns här nere , även Norfoxacin funkar hyfsat i brist på Flagyl

Efter två år permanent här nere är nu min mage i kanonskick , vet inte om jag har blivit resistent mot det mesta , iofs så äter jag mest hemma då frugan har kunskap om hur livsmedel skall hanteras .. Ute äter jag ibland ,dock EJ färska grönsaker som är en vanlig orsak till dåliga magar , skitigt vatten som kontaminerar grönsakerna , de inmundigas sedan utan värmebehandling , inte bra alls . Även från dessa man oftast får Amöbadysenteri , då gäller Flagyl som är i stort sett omöjligt att köpa i Sverige , kan vara bra att köpa med sig från Pharmacia , tar även de andra elaka tarmbakterier som finns här nere , även Norfoxacin funkar hyfsat i brist på Flagyl

Flagyl har jag använt, på inrådan av en Svensk läkare,efter att jag hade tagit prover, en jäkla massa bakterier hittade man.Hade diarréer, och en viktnedgång på 30kg under en 2 års period, innan man kom på vad felet var med min mage.
Flagyl finns i Thailand med,vita avlånga tabl. som det står Flagyl på, kostar 10 tbh/st.Dessa är original.
Sedan finns det kopior, har ej provat dom.
Flagyl funkar även vid svårare inflammationer,där inte penicillin funkar.
Äter Flagyl C:a 1 gång / år då det börjar med återkommande diarréer, och magsmärtor.Är tydligen känslig för dessa magbakterier.

Kanske man kan get ett tips då, ta INTE med mediciner till Thailand. Om du vet att något funkar på dig så skriv ned det aktiva ämnet och köp samma medicin på plats i Thailand för bråkdelen av priset.

Brorsan hade en svår halsinfektion, fick medicin i Sverige och en kur som varade i veckor. Väl i Thailand kom det tillbaka och vi gick in på närmaste apotek. Jaha det där har jag sett förut sa expediten, ta den här tabletten, en per dag i tre dar så är det borta!... Man trodde det ju inte va sant, men en åkomma som kommit tillbaka med svenska läkares felbehandling va total väck efter tre dar...

Hallå alla! Det gällde INFÖR resan, inte när man väl blivit sjuk, eller fått skavsår el likn...

Vakna nu!!
Du blir väl inte sjuk på flyget heller, vi rutinerade rävar vi går in på 1:a 7/11 då vi anländer och köper NOXZY.Samt förvarar det så man alltid har det tillgängligt.Bra att kolla vad man äter, sedan under vistelsen.
Skavsår får man av felaktiga skor.

Släpa med sig immodium till Thailand, varför då? Det är aldrig längre till apoteket än att man hinner dit mellan 2 ränneskitar och det finns alltid nån man kan be åka å handla om det skiter sig.
Pass å pengar e det enda man behöver eg när man åker hit.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp