Enklaste visumet till Thailand för ca 2 månader

Nam Falang

Forumveteran
Jag har planer på att stanna i Thailand längre än 30 dagar totalt ca 2 månader. Hur gör man enklast med visum? Söker från Sverige eller åker man in på 30 dagars och förlänger i Thailand?

Kollade på denna sida.
http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/36
Single entry borde väl räcka, jag tänkte stanna i Thailand hela vistelsen. Är det det som menas?

Jag måste söka för 7-åriga sonen samtidigt men är väl samma förfarande?

Jag har planer på att stanna i Thailand längre än 30 dagar totalt ca 2 månader. Hur gör man enklast med visum? Söker från Sverige eller åker man in på 30 dagars och förlänger i Thailand?

Kollade på denna sida.
http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/36
Single entry borde väl räcka, jag tänkte stanna i Thailand hela vistelsen. Är det det som menas?

Jag måste söka för 7-åriga sonen samtidigt men är väl samma förfarande?
Är inte sonen thailändsk medborgare? Fast då hade du kanske inte frågat :)

Jag skulle söka från ambassaden ett visum så jag slipper hålla på i Thailand, men bor du utanför Sthlm och kommer ha vägarna förbi immigration i Thailand skulle jag göra tvärtom.

Jag skulle söka från ambassaden ett visum så jag slipper hålla på i Thailand, men bor du utanför Sthlm och kommer ha vägarna förbi immigration i Thailand skulle jag göra tvärtom.

Nej sonen är inte thailändsk medborgare. Jo jag bor inte så långt ifrån Stockholm. Jobbar i Sollentuna.

Senast redigerad av en moderator:
Sök ett turistvisa på ambassaden för båda, blanketter går att ladda ner och fylla i.
Glöm inte passfoton och kopior på biljetterna.
Bara kontant betalning.

Då har ni 60 dagar som går att förlänga med 30 dagar till på plats.

Och jag som bor i Smålandsskogarna;), ska alltså söka förlängning på immigration tex. Pattaya, kan man söka typ en vecka innan 30 dagars går ut?. Hur lång tid tar det, vad kostar det?. Så längesen jag gjorde det har glömt detta..

Senast redigerad av en moderator:
Ja en vecka. Fixas direkt på närmaste IO. Det går bra Krille. Att förlänga 30 dagars "tillfälliga vistelse" i Thailand kostar 1900 bath, ansökan, kopior pass och medtag foto. Men.....
....glöm inte detta med uppvisning av returbiljett när du åker på in på tillfälliga 30 dagar....du kan avkrävas,av flygbolaget, att uppvisa returbiljett inom 30 dagar.....därav är "turistvisa" ansökan på ambassaden Thai säkrare.

Och jag som bor i Smålandsskogarna;), ska alltså söka förlängning på immigration tex. Pattaya, kan man söka typ en vecka innan 30 dagars går ut?. Hur lång tid tar det, vad kostar det?. Så längesen jag gjorde det har glömt detta..

Det går att förlänga ganska omgående på närmaste IM, jag har gjort redan efter 5 dagar en gång.
Det kostar 1900b och det är kopior från ditt pass och ett passfoto som behövs.
Ta med ett visitkort från det hotel du bor på om dom vill ha en adress ;)

Ja en vecka. Fixas direkt på närmaste IO. Det går bra Krille. Att förlänga 30 dagars "tillfälliga vistelse" i Thailand kostar 1900 bath, ansökan, kopior pass och medtag foto. Men.....
....glöm inte detta med uppvisning av returbiljett när du åker på in på tillfälliga 30 dagar....du kan avkrävas,av flygbolaget, att uppvisa returbiljett inom 30 dagar.....därav är "turistvisa" ansökan på ambassaden Thai säkrare.
Tack för svaren jp och kurant. Det här med att flygbolagen kan stoppa resan pga. att visum saknas. Har någon varit med om detta? En kompis åkte 7 veckor med turistvisa (30dagar), på Kastrup frågade personalen om detta, han sa att han skulle förlänga detta i Kambodja, då gick det bra men några år sedan nu, kanske blivit tuffare regler efter detta.
Någon som vet säkert ??

Tack för svaren jp och kurant. Det här med att flygbolagen kan stoppa resan pga. att visum saknas. Har någon varit med om detta? En kompis åkte 7 veckor med turistvisa (30dagar), på Kastrup frågade personalen om detta, han sa att han skulle förlänga detta i Kambodja, då gick det bra men några år sedan nu, kanske blivit tuffare regler efter detta.
Någon som vet säkert ??
Vet att Finnair och Thai är är noga med returbiljett eller onwardbiljett numera vid resa utan visum.
Åkte för en månad sen med Singapore Airlines till Phil och mannen i incheckningen sa "bra du har en returbiljett inom en månad för vi nekar incheckning för de med enkelbiljett som saknar visum eller returbiljett som är längre än visumet”.
Inte kul att måste köpa en ny biljett på plats till ett högt pris.
Nu får man igen pengarna för den första biljetten men efter 6-7 veckor.

Vet att Finnair och Thai är är noga med returbiljett eller onwardbiljett numera vid resa utan visum.
Åkte för en månad sen med Singapore Airlines till Phil och mannen i incheckningen sa "bra du har en returbiljett inom en månad för vi nekar incheckning för de med enkelbiljett som saknar visum eller returbiljett som är längre än visumet”.
Inte kul att måste köpa en ny biljett på plats till ett högt pris.
Nu får man igen pengarna för den första biljetten men efter 6-7 veckor.
Tack för svar @kurant . Då blir det att söka på Thai Ambassad i Sthlm.
Jag kommer nog anlita Alla Visum för detta, har inte lust köra 100 mil , med hotellövernattning mm.mm.

Någon som vet säkert ??
Du kan fixa en billig biljett med tex airasia (som du inte behöver använda). Visa upp den om de frågar. Har själv gjort så.

Enda anledningen skulle vara att då kan han äga huset vi byggt samt mark vi fått. Som @Långeman skriver så är det ju en nackdel angående militärtjänst. Om sonen skulle äga huset i Thailand så får ju jag och frugan ett problem mindre vid eventuell skilsmässa.
Jag har 3 svåger tvo av dom har inte haft militärtjänst hur är detta med uttagningen till tjänsten?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp