Flytta till Sverige.

Hej

Det är ju tråkigt om du uppfattar det så för det är absolut inte min avsikt.

Jag vill bara delge mina upplevelser och erfarenheter som mycket riktigt inte alltid stämmer med alla andras, själv tror jag att det beror på att vi har valt olika sätt att leva på och helt enkelt har olika intressen, detta i kombination med olika grad av integration, val av vardagssysslor, anpassning och engagemang i byns gemensamma aktiviteter ger nog lätt en lite olika bild.

Så det tror jag är det huvudsakliga skälet till att vi ofta har olika uppfattning trots att vi beskriver livet i samma provins. personligen tycker jag att det är ganska självklart att inte alla upplever samma saker och ser livet i Isaan på samma sätt. Jag tycker att det är intressant att ta del av andras uppfattning och syn på Thailand och livet där och är inte det minsta förvånad över att många av oss lever olika liv och har olika uppfattningar.

Det finns ju inget facit, rätt eller fel här, vi är alla helt enkelt individer som alla är annorlunda på olika sätt.

Mvh isan lover
Bra men sluta då skriva att andra är dåliga på att integrera sig. De vill väl inte äta det som kallas mat i Isaan och där de sitter på golven när de äter och då använder samma skedar som de stoppar i munnen till att ta maten i skålarna på golvet och dricka lao khao där till. Sen har väl inte faranger lust med att medverka vid alla bröllop och begravningar, hålla på att arbeta på fälten eller vara i dydammarna för att leta fisk. Sen är det det här med språket, det finns ju inget att prata med byborna om för de vet ju knappt vad som händer utanför bygränsen och ska man diskutera med någon bör man väl ha någorlunda samma intressen, osv.

Bra men sluta då skriva att andra är dåliga på att integrera sig. De vill väl inte äta det som kallas mat i Isaan och där de sitter på golven när de äter och då använder samma skedar som de stoppar i munnen till att ta maten i skålarna på golvet och dricka lao khao där till. Sen har väl inte faranger lust med att medverka vid alla bröllop och begravningar, hålla på att arbeta på fälten eller vara i dydammarna för att leta fisk. Sen är det det här med språket, det finns ju inget att prata med byborna om för de vet ju knappt vad som händer utanför bygränsen och ska man diskutera med någon bör man väl ha någorlunda samma intressen, osv.

Håller helt med. Är man 60+ så blir det jävla slit att lära sig thailändska och att slita på fälten i hettan är det hjärtattackvarning på.

Sen vad gäller maten så är den ju så äcklig och osmaklig att den lätt hade passat i Gordon Ramseys serie om misslyckade restauranger.

Bröllop och begravningar kan man oxå vara utan. Särskilt di bröllop som anordnas mellan thailändskor och faranger där det centrala är hur mycket stålar som ska visas upp och där girigheten lyser ur dom lao khao glittrande thaiögonen.

BTT

Håller helt med. Är man 60+ så blir det jävla slit att lära sig thailändska och att slita på fälten i hettan är det hjärtattackvarning på.

Sen vad gäller maten så är den ju så äcklig och osmaklig att den lätt hade passat i Gordon Ramseys serie om misslyckade restauranger.

Bröllop och begravningar kan man oxå vara utan. Särskilt di bröllop som anordnas mellan thailändskor och faranger där det centrala är hur mycket stålar som ska visas upp och där girigheten lyser ur dom lao khao glittrande thaiögonen.

BTT
Jag är 73 och jobbar både i Sverige och i Thai vad jag kan

Hej

Jag beskriver mina upplevelser, erfarenheter och mitt sätt att leva där tillsammans med byborna, medans andra får beskriva sitt liv i sin miljö och jag är inte det minsta förvånad över att det ofta skiljer sig åt eftersom vi lever helt skilda liv.

Jag försöker ofta se och beskriva saker och ting ur bybornas perspektiv som jag tycker saknas ibland, jag tycker jag känner dom, deras liv och vardag tillräckligt bra för att göra det på ett hyfsat rätt sätt.

Sen tycker jag nog att andra är ganska duktiga på att kasta skit, fara med osanning och sätta stämplar på mig och andra, att jag tröttnar på detta och ger igen ibland är nog inte så konstigt.

Mvh isan lover

Hej

Jag beskriver mina upplevelser, erfarenheter och mitt sätt att leva där tillsammans med byborna, medans andra får beskriva sitt liv i sin miljö och jag är inte det minsta förvånad över att det ofta skiljer sig åt eftersom vi lever helt skilda liv.

Jag försöker ofta se och beskriva saker och ting ur bybornas perspektiv som jag tycker saknas ibland, jag tycker jag känner dom, deras liv och vardag tillräckligt bra för att göra det på ett hyfsat rätt sätt.

Sen tycker jag nog att andra är ganska duktiga på att kasta skit, fara med osanning och sätta stämplar på mig och andra, att jag tröttnar på detta och ger igen ibland är nog inte så konstigt.

Mvh isan lover
Du är rätt bra på att döma hur andra lever, att du inte förstår det förvånar nog ingen.

Hej

Sen tycker jag nog att andra är ganska duktiga på att kasta skit, fara med osanning och sätta stämplar på mig, att jag tröttnar på detta och ger igen ibland är nog inte så konstigt.

Mvh isan lover
Jamen det vet du väl dom sitter huset sitt lagar mat, tittar på
sport på TV det är deras vardag och dom gillar inte att nån
säger så det blir fel för dom tycker dom är duktiga gubbar

Hej

Mvh isan lover
Vi är många som tröttnar på dina osanningar och din förvrängda världsbild

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar