Flytta till Sverige.

Fick svar från svenska imm nu, det här kommer nog inte gå undan

"
Just nu står det att det tar ungefär 17 månader till beslut för partner med anknytning till en svensk medborgare och 12 månader för ett icke-svensk barn.

Vi kan i princip inte bevilja förtur men strävar efter att fatta rättssäkra beslut så snabbt som möjligt utifrån omständigheterna i ärenden."

Fan och f*tta kan jag säga 17 månader 1 och halvt år.
Skall gå vidare med det då Sverige skrivit under barnkonventionen och inte lagligt.
Dom sa samma under pandemin och jag svarade då med kommer ta er till domstol, fick då svar att ja kan komma nu.

Senast redigerad av en moderator:
Skall gå vidare med det då Sverige skrivit under barnkonventionen och inte lagligt.
Dom sa samma under pandemin och jag svarade då med kommer ta er till domstol, fick då svar att ja kan komma nu.
Bara att göra samma återigen. Familjer får man inte sära på, du är svensk och även minstingen. Kör hårt, frugan och äldste följer med "på köpet". Lycka till!

Senast ändrad:
Det rår du för sjålv, skriva ut sej från sverige som du har skrivit ett skit land, har skattat i norge och nu vill du flytta till Sverige och det
ska gå fort att få papperena färdig. Väx upp pojk du har valt ditt liv lev med det, skyll inte på andra eller Sverige

Det rår du för sjålv, skriva ut sej från sverige som du har skrivit ett skit land, har skattat i norge och nu vill du flytta till Sverige och det
ska gå fort att få papperena färdig. Väx upp pojk du har valt ditt liv lev med det, skyll inte på andra eller Sverige
Ta en skrivläxa, förstår inte vad du skriver.
Jag skattar och pengar går till Sverige.
Vi får se men vill ha snabb då jag har barn med svenskt medborgarskap och viktigt för min del gällande arbete.

Ta en skrivläxa, förstår inte vad du skriver.
Jag skattar och pengar går till Sverige.
Vi får se men vill ha snabb då jag har barn med svenskt medborgarskap och viktigt för min del gällande arbete.
Ganska vanligt att ett svar blir, ta en skrivläxa, förstår inte. Du fattade vad jag skrev. Du skattar i norge har du skrivit men du menar
att pengarna går till Sverige och Sverige är ett skitland men nu vill du flytta till skitlandet. konstigt

Ganska vanligt att ett svar blir, ta en skrivläxa, förstår inte. Du fattade vad jag skrev. Du skattar i norge har du skrivit men du menar
att pengarna går till Sverige och Sverige är ett skitland men nu vill du flytta till skitlandet. konstigt
Glädjespridaren och den enda Norrlänningen Åke Tråk flatbottningen & Oraklet från Tavelsjö har igen vaknat till livo_O

Bara att göra samma återigen. Familjer får man inte sära på, du är svensk och även minstingen. Kör hårt, frugan och äldste följer med "på köpet". Lycka till!

Nu anser andra att Ubon sticker ut hakan, men om vi håller oss enbart till Konventionen, Berralund, på vilket sätt bryter Sverige mot denna konvention? Sverige splittrar inte familjen, familjen är samlad....

Nu anser andra att Ubon sticker ut hakan, men om vi håller oss enbart till Konventionen, Berralund, på vilket sätt bryter Sverige mot denna konvention? Sverige splittrar inte familjen, familjen är samlad....

Är han tvungen att flytta till Sverige för att kunna försörja familjen blir ju familjen splittrad om de inte får följa med.

/ SatanG

Jag menar inte att Sverige bryter mot någon konvention, inte alls. Men @PanPan måste få hit sin familj i rimlig tid när han nu är tvungen att flytta hem pga arbetet. Och yngste sonen är svensk medborgare. Så en process för att få UT för hustru och bonusson skall inte få ta alltför lång tid. Det gäller familjens överlevnad, man måste ha en fast inkomst.

Om jag inte har ekonomin blir jag utskickad ur landet, då separeras familjen och barnet från en förälder, i barnkonventionen Sverige har skrivit under står det att alla barn skall ha rätt till båda föräldrar.

Om jag inte har ekonomin blir jag utskickad ur landet, då separeras familjen och barnet från en förälder, i barnkonventionen Sverige har skrivit under står det att alla barn skall ha rätt till båda föräldrar.
Just, det är därför Mig har en egen blankett för ett "medgivande" och bevittning för den biologiska fadern...Osäker på om den finns på Thai och eller måste översättas o stämplas hos Affairs i BKK? Svårt att tro fadern skriver på i blanko på en blankett på svenska :rolleyes:

Vore jag i din sits att flytta till Sverige hade jag kollat upp att söka UT för fru och äldsta sonen genom att sätta yngsta sonen som den anhöriga de söker UT för och hänvisa till Barnkonventionen.

/ SatanG

Vore jag i din sits att flytta till Sverige hade jag kollat upp att söka UT för fru och äldsta sonen genom att sätta yngsta sonen som den anhöriga de söker UT för och hänvisa till Barnkonventionen.

/ SatanG
Gjorde lite tvärtom under pandemin då det var inreseförbud.
Dom svara att familjen kunde inte komma till Sverige pga inreseförbud.
Då skrev jag att Sverige skrev under barnkonventionen 2020 och gav dom inklistrat vad som står där och jag har inte fått sett min son på 8 månader, då återkom dom med, ja din familj kan komma.
Blev dock inget av det då jag flög till Korea och sen öppna Thailand.

Fick erbjudande från American Eagle om fast anställning, silken skillnad det blev när jag ändrade till Sverige igen, nu har man fått flera jobberbjudande i motsats till innan, då det var helt tyst i mailboxen när jag skrev bodde i Thailand igen.

Just, det är därför Mig har en egen blankett för ett "medgivande" och bevittning för den biologiska fadern...Osäker på om den finns på Thai och eller måste översättas o stämplas hos Affairs i BKK? Svårt att tro fadern skriver på i blanko på en blankett på svenska :rolleyes:
För äldste ( är inte har inte ) biologiska pappan varit något problem, han är ok idag med livet vi lever och lite stolt över sonen idag som jag förstått det.

Jag skulle ju inte säga att jag skulle göra samma då jag hade fightas för mitt barn.
Nä då går det nog bra, men "Thai gubben" bör nog godkänna pojkens nya nationalitet som bifogas tillsammans med ansökan misstänker jag. Såg att tidigare fall inte fått nåen kontakt med Thai fadern, då gav Mig 2 månader för han att medge sonens flytt. Efteråt så skippa Mig den formalia. Tror det är klokast att få med medgivanden i er ansökan från början i samma paket :) .

Är han tvungen att flytta till Sverige för att kunna försörja familjen blir ju familjen splittrad om de inte får följa med.

/ SatanG

Faktisk så är jag lite kluven i detta, inte när det gäller flytt till Sverige, inte när det gäller konventionen, men som jag läst tidigare, bättre ekonomiska förutsättningar, när PanPan är på jobb, så torde familjen ändock vara splittrad...jag kan inte finna något extraordinärt eller ömmande i detta fall...

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar