Flytta till Sverige.

Faktisk så är jag lite kluven i detta, inte när det gäller flytt till Sverige, inte när det gäller konventionen, men som jag läst tidigare, bättre ekonomiska förutsättningar, när PanPan är på jobb, så torde familjen ändock vara splittrad...jag kan inte finna något extraordinärt eller ömmande i detta fall...
Självklart blir vi splittrade när är på jobb, men som det är nu får jag inte anställning som boende i Thailand.
Om jag inte har arbete så har jag inte inkomst, jag är 48 år och lite svårt försörja en familj vid den åldern utan arbete och inkomst.

Självklart blir vi splittrade när är på jobb, men som det är nu får jag inte anställning som boende i Thailand.
Om jag inte har arbete så har jag inte inkomst, jag är 48 år och lite svårt försörja en familj vid den åldern utan arbete och inkomst.
När du har en fast bostad i Sverige kan du ta hit familjen.
Känner en som gjorde ungefär samma men han hade en etta och det blev nej.
Han bytte till en fyrarummare och då fick alla uppehållstillstånd.
Fru med tre barn, han är pappa till den yngste.

Kommer på andra tankar nu här under skuggan, hahaha
SmartSelect_20221209_144808_Expressen.jpg

Hoppas inga allvarligare ...

Tänkte på en sak, flyttade till La Swede för 42 år sedan, det var så enkelt, bara knalla upp till skatteverket på Götgatan, fylla i en blankett och så var det klart! En fördel om man kan svenska från början!

Vad jag förstått så får alla flickor från Afghanistan permanent uppehållstillstånd i Sverige, detta pga. talibaner och sharia-lagar som nu införs permanent i landet....så hade man nu varit gift med en Talibana, så torde detta inte varit något problem.

Funderar på om jag inte skulle prova med ett UT till frugan, ser inget annat än att kraven är uppfyllda...så vari ligger problemen?
Man är lite kommen till åren, och för att inte ligga stat och kommun till last så kan jag anlita min fru som hemsjukvårdare,
hon är utbildad sjuksyrra, tycker detta ser bra ut i tanken...

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar