Flytta till Sverige.

Varför lägenhet i Stockholm för 20 tusen är det bara en bostad man behöver för att im ska bli glad, hyr en " lada " för en tusenlapp, Ok
jag tog i där men en lägenhet för 6 -7 tusen är det inte svårt att hitta

Som jag skrev, det vore absurt om de krävde att man hade en bostad 10 månader innan man tänkt flytta, men det kräver de alltså inte. Vissa säger att det kan vara bra att ha en bostad när det är dags för intervjun, men det har vi en lösning för.

Vi behöver ha en trea då dottern ska kunna bo där på loven. Vi vill också bo centralt, åtminstone första 6-12 månaderna. Då hamnar man runt 20,000 per månad, och det är nog ändå i underkant. Vi har dock bott nästan gratis i 25 år så det tycker vi att vi kan unna oss.

Trivs vi så har vi dock tänkt köpa något och då blir det nog lite längre ut. Trivs vi ”litegrann” så flyttar vi istället tillbaka till Thailand och köper en liten sommarstuga mellan Vänern och Vättern att vistas i under sommaren.

Som jag skrev, det vore absurt om de krävde att man hade en bostad 10 månader innan man tänkt flytta, men det kräver de alltså inte. Vissa säger att det kan vara bra att ha en bostad när det är dags för intervjun, men det har vi en lösning för.

Vi behöver ha en trea då dottern ska kunna bo där på loven. Vi vill också bo centralt, åtminstone första 6-12 månaderna. Då hamnar man runt 20,000 per månad, och det är nog ändå i underkant. Vi har dock bott nästan gratis i 25 år så det tycker vi att vi kan unna oss.

Trivs vi så har vi dock tänkt köpa något och då blir det nog lite längre ut. Trivs vi ”litegrann” så flyttar vi istället tillbaka till Thailand och köper en liten sommarstuga mellan Vänern och Vättern att vistas i under sommaren.

Köpa en stuga mellan Vänern och Vättern?
Vet hut! Det är billigare att köpa en slaktplats utanför Blattniksele.

Nä mn det går inte man måste kunna gå till krogen varje kväll, pengar föder pengatanke

Jag tror jag senaste 10 åren snittat på ett krogbesök i kvartalet så det är inte krogarna som gör att jag helst vill bo i centrala Stockholm, åtminstone första 6-12 månaderna efter att vi flyttat.

Vårt företag ligger i Stockholm och efter att suttit själv i 25 år så ska det bli lite kul att ha jobbarkompisar igen så därför måste vi bo i Stockholm. Jag tror också det blir bättre för frugan, och dottern när hon är hemma, att bo inne i stan istället för i en förort.

Har du ett hus i Djursholm jag kan få låna så lovar jag dock att överväga ;)

Jag tror jag senaste 10 åren snittat på ett krogbesök i kvartalet så det är inte krogarna som gör att jag helst vill bo i centrala Stockholm, åtminstone första 6-12 månaderna efter att vi flyttat.

Vårt företag ligger i Stockholm och efter att suttit själv i 25 år så ska det bli lite kul att ha jobbarkompisar igen så därför måste vi bo i Stockholm. Jag tror också det blir bättre för frugan, och dottern när hon är hemma, att bo inne i stan istället för i en förort.

Han har väl ett hus i Tavelsjö som du kan få hyra. :)))

BTT

Vi är olika jag gillar inte bo i en myrstack, gillar lungnet. I morse drack jag kaffe ute kl 06,30 fy böveln vad lungt det var. Om man
Fär några mil till jobbet Ok. I Stockholm tar det väl minst en timme att flytta rumpan till nåt jobb med andra myror

Man har råd att gå på krogen även om en lägenhet kostar 20.000kr.
I skogen så kan lägenheten vara gratis, men vad hjälper det när det inte finns någon krog.
Alla gillar inte finkel

Tja jag bor en mil från ett litet större samhälle.

Där finns en pizzeria med rättigheter att sälja starköl.

Så en rejäl fylla där kan man ju få om man känner för det.

Finns väl ett och annat original man kan slå sig i slang med.

BTT

Tja jag bor en mil från ett litet större samhälle.

Där finns en pizzeria med rättigheter att sälja starköl.

Så en rejäl fylla där kan man ju få om man känner för det.

Finns väl ett och annat original man kan slå sig i slang med.

BTT
Du är ju ett orginal så dom väntr nog på dej på pizzerian. Min fru lagar mycket godare Pizza än dom du köper så har
inte ätit på restaurang, minns inte när

Vi är olika jag gillar inte bo i en myrstack, gillar lungnet. I morse drack jag kaffe ute kl 06,30 fy böveln vad lungt det var. Om man
Fär några mil till jobbet Ok. I Stockholm tar det väl minst en timme att flytta rumpan till nåt jobb med andra myror
Jag är uppvuxen i ett mindre samhälle (dock större än Tavelsjö) och har hus på landet i Thailand så uppskattar också lugnet utanför staden.

Jag gillar dock även städer och ska jag bo i en stad vill jag bo centralt; 15 minuters promenad till ett pendeltåg och sedan 30 minuter in till staden känns inte som ett alternativ.

Den lovar jag att inte komma nära, hemkokat har jag inte druckit sedan jag var 19 och man blandade i en kvarting i en 1.5 liters colaflaska på bussen till Karlsborgsparken.

Du bor ju nästgårds så du kanske kan lägga ett gott ord för mig.
Har en gäst stuga men du har inte råd att hyra den och förmodligen skulle du bli sjuk, Kallkjäll vatten inga tillsatser som du
är van vid, frisk luft det är du inte van med heller sen bara Folköl man köper på ICA så du har små chanser att må bra Sista
är du måste ha ett stenbord du ska sitta och svammla med 4-5 gubbar HUVA

Jag kör till firman i Nacka från Gurraberg på 15 min!

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar