Flytta till Sverige.

Är väl det som är problemet med Sverige, alla lika, var som sagt massa skriverier i media om att Chris prinsessan Madeilenes make behövde gå genom samma process när dom tänkte flytta till Sverige, alla lika.
Risken att han skulle gå under jorden är ju ännu lägre.

Jag är inte insatt i Chris fall men vad jag förstått så handlade det bara om handläggningstiden och där accepterar jag att vår handläggningstid är densamma som för Hassan. Tror dock inte Chris behövde vänta 70 dagar på en intervju.....

Varför håller du på och försvarar absurda frågor?

Jag är inte insatt i Chris fall men vad jag förstått så handlade det bara om handläggningstiden och där accepterar jag att vår handläggningstid är densamma som för Hassan. Tror dock inte Chris behövde vänta 70 dagar på en intervju.....

Varför håller du på och försvarar absurda frågor?
Jag försvarar ingenting, hur fick du det till försvara?
Jag håller med dig till 100% bara skrev hur absurt det är...

Jag försvarar ingenting, hur fick du det till försvara?
Jag håller med dig till 100% bara skrev hur absurt det är...

Jag kanske misstolkade dig men min frus och Chris situation är ju, vad jag förstått, helt annorlunda. Klagomålet för Chris (som förmodligen inte kom från Chris) var att de fick vänta i samma kö för intervjun. Mitt klagomål är att vi får vänta 70 dagar efter beslut om intervju (mot de 30 dagar det ska vara) och att vi inte kan vara i Sverige medans vi väntar mellan intervjun och beslutet. Vi betalar 30,000/månad för en lägenhet i Stockholm från 1:a juni för att en bostad krävs för UT. Hade de följt sina egna regler så hade vi haft en intervju i mitten av maj och kunnat flytta i mitten av juni men nu kan det hinna bli slutet av augusti och det vore ju trist.

Når man flytter til Sverige eller grannelandene med Thai fru , så er det viktig att man får seg arbeid , både svenske mannen og Thai fruen . Vist man ikke er så rik att man slepp arbeida , Se vedlegg : her er eitt stykke om Thai damer i Norge som arbeider , 63 % av Thai damerna arbeider i Norge ,

Når man flytter til Sverige eller grannelandene med Thai fru , så er det viktig att man får seg arbeid , både svenske mannen og Thai fruen . Vist man ikke er så rik att man slepp arbeida , Se vedlegg : her er eitt stykke om Thai damer i Norge som arbeider , 63 % av Thai damerna arbeider i Norge ,

Dom flesta svenskar som har thaifru är oftast pensionärer som flyttar tillbaka då dom inte kan få sjukförsäkring i Thailand.

Det blir ju ingen flytt till Sverige för hela familjen men börjar närma sig ett Torp.
Farsan skall åka och kolla på det här åt mig och ser det bra ut skall jag ge mig in i budgivningen.
Isåfall blir det familjen som får flyga till Sverige i Juli-Aug om jag vinner budgivning och om det går för äldste med skolan, har för mig ett 2 veckors lov då.
Då blir det lite mer semester för familjen i Sverige på loven när vi inte behöver hyra och jag får bostad i Sverige, slipper jag vara inneboende.

Screenshot_20240513_102213_Chrome.jpg

Screenshot_20240513_102155_Chrome.jpg

Screenshot_20240513_102146_Chrome.jpg

Screenshot_20240513_102126_Chrome.jpg

Det blir ju ingen flytt till Sverige för hela familjen men börjar närma sig ett Torp.
Farsan skall åka och kolla på det här åt mig och ser det bra ut skall jag ge mig in i budgivningen.
Isåfall blir det familjen som får flyga till Sverige i Juli-Aug om jag vinner budgivning och om det går för äldste med skolan, har för mig ett 2 veckors lov då.
Då blir det lite mer semester för familjen i Sverige på loven när vi inte behöver hyra och jag får bostad i Sverige, slipper jag vara inneboende.

Det ser riktigt fint ut! Med andra ord ordning på torpet, lycka tiĺl med budgivningen.

Verkar av bilderna vara långt till närmaste granne.

Verkar av bilderna vara långt till närmaste granne.
Det skulle vart våran sommarstuga, grannar i Sverige har jag 0 intresse av.
Familjen skulle inte flytta dit.
Nu åker vi aldrig till Sverige för ingenstans att uppehålla oss hela familjen, för dyrt hyra 3-4 veckor bara.
Men det sket sig, hade skickat intresseanmälan igår och maila mäklaren imorsse men inget svar och nu vid lunch var det borttaget från fastighetsbyråns hemsida.
Skit låg ju på perfekt avstånd från Landvetter.

Det skulle vart våran sommarstuga, grannar i Sverige har jag 0 intresse av.
Familjen skulle inte flytta dit.
Nu åker vi aldrig till Sverige för ingenstans att uppehålla oss hela familjen, för dyrt hyra 3-4 veckor bara.
Men det sket sig, hade skickat intresseanmälan igår och maila mäklaren imorsse men inget svar och nu vid lunch var det borttaget från fastighetsbyråns hemsida.
Skit låg ju på perfekt avstånd från Landvetter.
Vad var begärt pris?

Det borde vara tyskar och sånt som plöjer marknaden där, också.

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar