Flytta till Sverige.

Om vi flyttar funderar jag på om man skall sälja bilen och köpa en i Sverige för pengarna.
Kollade på one2car vad priset låg på min årsmodell. Då räcker det jag lägger till 100k sek om jag kollar på blocket så får man en 2020 S90.
Bilar är billigare i Sverige helst 2nd hand nu väl när kronan rasat.
Ingen ide ha bilen stående här i ett år, ändås dags att byta, kan vi köpa bil den dagen vi flyttar tillbaks, hyra när vi semestrar.

Om vi flyttar funderar jag på om man skall sälja bilen och köpa en i Sverige för pengarna.
Kollade på one2car vad priset låg på min årsmodell. Då räcker det jag lägger till 100k sek om jag kollar på blocket så får man en 2020 S90.
Ingen ide ha bilen stående här i ett år, ändås dags att byta, kan vi köpa bil den dagen vi flyttar tillbaks, hyra när vi semestrar.
Annars kan jag rekommendera XC40 eller XC60 om ni vill ha en SUV. Jag är mycket nöjd med vår XC40, går suveränt bra och räcker till oss med 5 i familjen. Men vi åker sällan samtidigt, nästan alltid någon som stannar hemma.

Begagnad bil i Sverige är väldigt dyrt just nu om man skall betala med svensk lön. Vet inte varför men tror att det har att göra med långa leveranstider på nya bilar. Vet inte bara en teori. I maj har jag inte längre tjänstebil och har börjat kolla på köpa bil. Tycker det är hutlösa priser på nya bilar och började titta på begagnat. Fick en chock. Polarn får snudd på tillbaka pengarna om han säljer sin två år gamla Volvo. Nä något är snett.

Begagnad bil i Sverige är väldigt dyrt just nu om man skall betala med svensk lön. Vet inte varför men tror att det har att göra med långa leveranstider på nya bilar. Vet inte bara en teori. I maj har jag inte längre tjänstebil och har börjat kolla på köpa bil. Tycker det är hutlösa priser på nya bilar och började titta på begagnat. Fick en chock. Polarn får snudd på tillbaka pengarna om han säljer sin två år gamla Volvo. Nä något är snett.
Jag kollade Blocket och räknar i Baht för det och krypto jag har.
Säljer jag bilen för det dom låg ute för här blir det 150.000-180.000 sek för den och såg på blocket att s90 2020 låg för 280.000 sek eller såg jag fel, är väl halva priset mot en s90 2020 här nere, så i mina ögon billigt i Sverige.

Säljer jag bilen för det dom låg ute för här blir det 150.000-180.000 sek för den och såg på blocket att s90 2020 låg för 280.000 sek eller såg jag fel, är väl halva priset mot en s90 2020 här nere, så i mina ögon billigt i Sverige.
En två år gammal S90 för 280? Låter helt otroligt

Här har du ett kort urval

FC66FD1C-849C-4535-8B6C-5645ACE371BC.png

Det är brist på begagnade bilar, helt klart. En hel del som läggs ut hos märkeshandlare är återlämnande leasingbilar som är ca 3 år gamla. Här kan man hitta bra bilar med garantier och kanske försäkring inkluderad i upp till 12 månader. Sådana bilar är normalt sett välskötta och servade.

Beror nog på modell ser för upp till 450k, men 2017 för 235k
Såg par 2020 för 285k för par dagar sen men står på big-c nu så orkar inte leta.

Ähh! Volvo...nä kom & köp min Subaru och få några kilo älgkött på köpet :cool: Bilen är precis inkörd med sin 25 tusen mil:laugh:

Frugan vill sälja allt i Thailand, tror hon tänkt sig längre än ett år ;)

Faktiskt så är det rätt gynnsamt i dag att sälja allt i Thailand och flytta över kapitalet till Sverige, rent ekonomiskt.
Ni har väl inte så mycket lån i Thailand och skulle ni avveckla allt där så skulle ni nog vara nära inpå skuldfria även i Sverige, då bostäder börjar gå ner i pris, bilar är relativt billiga och THB/SEK är rätt gynnsam idag.

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar