Flytta till Sverige.

Skall man köpa hus i Sverige verkar det bli rätt tillfälle i år iaf.

Bostadspriserna i Sverige ska ner ytterligare 10 procent. ”Det är den mest realistiska siffra jag kan ge”, säger nationalekonomen Tor Borg. Även nationalekonomen Cecilia Hermansson tror att prisfallet fortsätter.

Skall man köpa hus i Sverige verkar det bli rätt tillfälle i år iaf.

Bostadspriserna i Sverige ska ner ytterligare 10 procent. ”Det är den mest realistiska siffra jag kan ge”, säger nationalekonomen Tor Borg. Även nationalekonomen Cecilia Hermansson tror att prisfallet fortsätter.

För att vara helt ärlig så tror jag att det är på plats med en prisjustering.
Det har varit knepigt att köpa någonting i Umeå under 6 miljoner om man inte ska ut i spenaten. Går man tillbaka några år så var det knepigt att hitta något under 5 miljoner med samma krav.
En nedgång på 20-25% hade nog varit på sin plats i Umeå

Det har varit knepigt att köpa någonting i Umeå under 6 miljoner om man inte ska ut i spenaten. Går man tillbaka några år så var det knepigt att hitta något under 5 miljoner med samma krav.
Ja väldigt höga bostadspriser i Umeå. Har jag också reagerat på.

Umeå är väl spenaten, lite som Isaan ;) ?
Men va dyrt det var, lät dyrare än Gbg där får du ju riktigt lyxigt för 6 miljoner, fast möjligt vi har olika krav på vad som är vettigt ;)

Vill man bo i en vacker stad med låg kriminalitet utan skjutningar och gäng kostar det.
Ja det är väl så, kollade på hemnet nu och för en 4 rummare +7 miljoner och det var bostadsrätt med avgift, ingen stad för mig på tok för dyrt inget jag har råd med.
Får fortsätta kolla runt Orust, fin miljö och låg kriminalitet där med men kan få 4 rummare från 1,7 miljoner och ca 1-1,5 timma till Landvette flygplats.

Ja det är väl så, kollade på hemnet nu och för en 4 rummare +7 miljoner och det var bostadsrätt med avgift, ingen stad för mig på tok för dyrt inget jag har råd med.
Får fortsätta kolla runt Orust, fin miljö och låg kriminalitet där med men kan få 4 rummare från 1,7 miljoner och ca 1-1,5 timma till Landvette flygplats.
Även denna är ju en bostadsrätt med 6000 kr/mån i hyra

Brastad utanför Lysekil, driftkostnaderna har ju ökat månadskostnaden en hel del men detta hus 1,85 miljoner.

Klarar din fru av att inte ha grannar i närheten. Min blev mycket bekymrad över att inte grannar nära inpå. Men hon har i och för sig vant sig.
Vet en thailändska som bor i närheten; på andra sidan Göksäter skulle man kunna säga. De bor verkligen isolerat, inne i skogen! Hon jobbar i Henån och pendlar med EU-moppe på sommarhalvåret.

Kollar priser inom 10 mil från Landvetter flygplats.
Det är inte dyrt med hus om man kollar lite i utkanten, får mycket för pengarna.
Börjar bli gammal, vill inte ha stadsmiljö utan lantligt ;)

Flyttar du till Svenljunga så är det rätt nära mig.

8FE62734-5617-4728-BB62-FDAD740DA8D7.png

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29