Flytta till Sverige.

Hej

Håller med helt, att stå ut med att mot betalning bli trakasserad och i värsta fall även fysiskt 8 timmar om dagen utan att få försvara sig eller ens kasta ut bråkstakarna är beundransvärt.

Nej återinför aga och återställ ordning och reda i skolan, både för lärarnas och elevernas skull, stäng av dom värsta bråkstakarna och låt mobbarna byta skola istället för mobboffren.

Mvh isan lover
Med på allt du säger förutom Aga.
Mina barn lyssnar och vad jag förstår noll sådana problem på nuvarande skola eller tidigare utan att aga.
Men nåt gör dom som skiljer sig för på något sett får helst dom internationella här skolan att vara kul inlärning och ungarna längta till.
Men även thaiprivatskolan inga problem fast inte lika kul.

Med på allt du säger förutom Aga.
Mina barn lyssnar och vad jag förstår noll sådana problem på nuvarande skola eller tidigare utan att aga.
Men nåt gör dom som skiljer sig för på något sett får helst dom internationella här skolan att vara kul inlärning och ungarna längta till.
Men även thaiprivatskolan inga problem fast inte lika kul.
Hej

Ja sköter sig barnen och lektionerna fungerar bra finns det ju inget behov av aga, men är det kaos tror jag inte att det finns några andra sätt än att bestraffa dom värsta bråkstakarna för att få lugn i klassen.

Mvh isan lover

Hej

Ja sköter sig barnen och lektionerna fungerar bra finns det ju inget behov av aga, men är det kaos tror jag inte att det finns några andra sätt än att bestraffa dom värsta bråkstakarna för att få lugn i klassen.

Mvh isan lover
Aga är aldrig rätt sätt! Men bråkstakarna måste bestraffas på ett annat sätt, t ex byte av skola. Detta blir ett särskilt svårhanterligt problem om föräldrarna skiter i ungen och inte tar sitt ansvar. Men aga är aldrig rätt väg, bättre straff att låsa in mobilen och inte tillhandahålla iPads.

Hej

Mvh isan lover
Var det inte riktigt så.
Ungarna har gått på flera skolor och aldrig hört talas om finns bråkstakar.
Kanske Sverige skall kolla på Thailand.
Styv syrran är förskolelärare var med till äldstes skola när han var 6 år.
Hon bara omg så lugna och respektfulla barnen är, tänk att få vara lärare med sådana barn.
Ingen av barnens skola har det förikommit aga.

Aga är aldrig rätt sätt! Men bråkstakarna måste bestraffas på ett annat sätt, t ex byte av skola. Detta blir ett särskilt svårhanterligt problem om föräldrarna skiter i ungen och inte tar sitt ansvar. Men aga är aldrig rätt väg, bättre straff att låsa in mobilen och inte tillhandahålla iPads.
Hej

Önskar att du hade rätt och att problemen kunde avhjälpas med så humana och enkla medel, det skulle säkert ha en viss effekt men frågan är väl om det skulle räcka till, jag håller med om att aga inte är rätt men får eleverna ge sig på läraren även fysiskt utan att denne får försvara sig är han illa ute.

Mvh isan lover

Var det inte riktigt så.
Ungarna har gått på flera skolor och aldrig hört talas om finns bråkstakar.
Kanske Sverige skall kolla på Thailand.
Styv syrran är förskolelärare var med till äldstes skola när han var 6 år.
Hon bara omg så lugna och respektfulla barnen är, tänk att få vara lärare med sådana barn.
Ingen av barnens skola har det förikommit aga.
Hej

Själv har jag gott om exempel på bråkstakar i vårt områdes skolor och det t.o.m i vår byskola där barnen bara går t.o.m årskurs 6, polisen har t.o.m fått tillkallas några gånger, jag har ju tränat och vochat skollaget i fotboll inför och under skolmästerskapen och lärt barnen engelska under dom tre månader vi brukar vara där på vintern. Så där har jag bra inblick i hur det fungerar.

Dom värsta busarna verkar inte ens reagera eller skärpa sig när dom får stryk av lärarna, sen drar dessa få riktiga busar med dom övriga på allt möjligt jävelskap, dom kommer på 125 cc till skolan som 10 åringar, kör som stollar, rökar och dricker alkohol.

Mvh isan lover

Hej

Önskar att du hade rätt och att problemen kunde avhjälpas med så humana och enkla medel, det skulle säkert ha en viss effekt men frågan är väl om det skulle räcka till, jag håller med om att aga inte är rätt men får eleverna ge sig på läraren även fysiskt utan att denne får försvara sig är han illa ute.

Mvh isan lover
Ungjävlarna får i värsta fall stängas av från skolan (rektor har befogenhet) och lämnas över till det sociala. Dom som bär sig illa åt och stör måste avlägsnas, andra skall inte lida. Men aldrig aga!

Ungjävlarna får i värsta fall stängas av från skolan (rektor har befogenhet) och lämnas över till det sociala. Dom som bär sig illa åt och stör måste avlägsnas, andra skall inte lida. Men aldrig aga!
Jag blev avstängd, tog det som belöning dom fick slita för att få mig tillbaks då dom tog bort avstängningen efter par dagar.
Ni får tänka längre än så, en bråkstake har ofta något som skapar det betendet, blyghet, uppmärksamhet, vänner, stryk hemma, mobbad vill visa upp, lärarna ser oftast det som händer på lektionen inte det som händer på rasten.
Ingen föds ond eller som bråkstake, ge dom stryk är helt fel och jag skulle slå ner och aga den lärare som agade mitt bsrn.
Finns även sjukdommar som kan vara anledningen.

Jag blev avstängd, tog det som belöning dom fick slita för att få mig tillbaks då dom tog bort avstängningen efter par dagar.
Ni får tänka längre än så, en bråkstake har ofta något som skapar det betendet, blyghet, uppmärksamhet, vänner, stryk hemma, mobbad vill visa upp, lärarna ser oftast det som händer på lektionen inte det som händer på rasten.
Ingen föds ond eller som bråkstake, ge dom stryk är helt fel och jag skulle slå ner och aga den lärare som agade mitt bsrn.
Ja jag vet att det är komplicerat och skolan saknar oftast kunskap och kompetens i hantera svåra problem. Håller helt med att aga är helt fel väg att gå, man skall aldrig slå någon och allra minst ett barn. Barnpsykiatrin är tyvärr underdimensionerad och hinner inte med allt. Men slå ner en lärare är också fel!

Ja jag vet att det är komplicerat och skolan saknar oftast kunskap och kompetens i hantera svåra problem. Håller helt med att aga är helt fel väg att gå, man skall aldrig slå någon och allra minst ett barn. Barnpsykiatrin är tyvärr underdimensionerad och hinner inte med allt. Men slå ner en lärare är också fel!
Han är vuxen iaf och har han slagit mitt barn ser jag ingen skam i att vara stand in.

Hej

Själv har jag gott om exempel på bråkstakar i vårt områdes skolor och det t.o.m i vår byskola där barnen bara går t.o.m årskurs 6, polisen har t.o.m fått tillkallas några gånger, jag har ju tränat och vochat skollaget i fotboll inför och under skolmästerskapen och lärt barnen engelska under dom tre månader vi brukar vara där på vintern. Så där har jag bra inblick i hur det fungerar.

Dom värsta busarna verkar inte ens reagera eller skärpa sig när dom får stryk av lärarna, sen drar dessa få riktiga busar med dom övriga på allt möjligt jävelskap, dom kommer på 125 cc till skolan som 10 åringar, kör som stollar, rökar och dricker alkohol.

Mvh isan lover
Du har skrivit tidigare att både lärare och elever nyttjar alkohol, röker cannabis och även yaba ända ner till 10 årsåldern.

Självklart fungerar inte sådana skolor.

Du har skrivit tidigare att både lärare och elever nyttjar alkohol, röker cannabis och även yaba ända ner till 10 årsåldern.

Ja, det räcker med sitter lärarna och super på lunchen I rest my case.
Får väl ändra lite i mitt inlägg Sverige borde kolla på hur det sköts i den typ av skolor vi haft barnen på då vare sig bråk eller mobbing försigkommit.

Hej

Så är det och man är naiv om man tror att detta områdes skolor är unika, dom mindre statliga skolorna på landsbygden belägna i landets minst utvecklade områden har ungefär samma problematik, det var bl.a därför som det fanns planer på att lägga ned alla mindre statliga skolor, men detta har ännu inte skett. Det är ingen tillfällighet att PISA resultaten ser ut som dom gör när det handlar om att läsa, skriva, matematik och engelska. Många har uppenbarligen svårt att t.o.m läsa och förstå en text på Thailändska.

Mvh isan lover

Hej

Så är det och man är naiv om man tror att detta områdes skolor är unika, dom mindre statliga skolorna på landsbygden belägna i landets minst utvecklade områden har ungefär samma problematik, det var bl.a därför som det fanns planer på att lägga ned alla mindre statliga skolor, men detta har ännu inte skett. Det är ingen tillfällighet att PISA resultaten ser ut som dom gör när det handlar om att läsa, skriva, matematik och engelska. Många har uppenbarligen svårt att t.o.m läsa och förstå en text på Thailändska.

Mvh isan lover
Pisa resultaten matematik??
Missade du international mathematic olympic.
Thailand hade dålig placering i år 19:de plats men långt före alla nordiska länder, bästa nordiska vilket var Sverige 59:de plats.
Innan legat på 6:te plats i världen gällande matematik i många år.

Hej

Numera vet vi ju att det oftast handlar om diagnoser som vi inte hade något namn på när jag gick i skolan, då sa man att en kille hade myror i brallan eller var överaktiv, men jag har flera killar med diagnoser bland dom dryga 30 killar jag tränar och inom idrotten fungerar dessa bra, har en stor kampvilja, är orädda och vill verkligen vinna.

Det gäller bara att trycka på rätt knappar, uppmuntra och ge dom förtroende i kombination med att få dom att inte gå för hårt fram och plocka av dom en stund om humöret är på väg att rinna över, enligt föräldrarna till dessa barn är jag en av dom viktigaste personerna i deras liv som dom ser upptill, lyssnar på och tycker om.
Detta är den största belöning man kan få som tränare.

Mvh isan lover

Hej

Jag avsåg just PISA där alla ingår och inte en utvald grupp.

Mvh isan lover
Kolla nu IMO är fler länder som deltar där än PISA då pisa är utvald grupp och för mig 59 länder medans IMO har tror 126 länder.
Sen här nere så får alla länder runtom välja vilka skolor som skall ingå i PISA förutom Thsiland som måste visa alla skolor.
Tex Vietnam tar dom bästa internationella engelsk skolorna och visar på hög engelska kunskap och tar inte på landsnivå.
Detta Thailand protestera mot då Thailand måste ta ett snitt på alla skolor i landet medans grannländerna väljer skolor för PISA.

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar