Flytta till Sverige.

Det är många i Filipstad som åkt tunnelbana i Stockholm därför är de numera helyllesvenskar

Screenshot_20230724_103115_Samsung Internet.jpg
Kanske bättre nu än då artikeln publicerades?

Det kunde vara stökigt på min skola men det är en viskning jämfört med din. Visst kunde vi skoja med lärare men aldrig så utstuderat elakt som du beskriver. Det skall f*n till att vara lärare med sådana idioter till elever, jag är förvånad att man lyckas rekrytera lärare överhuvudtaget. Dom som lyckas är kanske masochister?
Hej

Ja det borde vara klassat som självplågeri och ett högrisk arbete att vara lärare.

Dom exempel jag tog ovsn är ju bara ett litet axplock och långt ifrån dom värsta.

Mvh isan lover

Nu citerade jag ett inlägg från 2019, nämligen #739 och inte #732.
Om du hängt med i diskussionen så ser du att inlägg #739 citerar Einars ursprungliga inlägg nr #732 om Filipstad.

Så läs gärna artikeln som Einar länkar om du är intresserad av Filipstad idag.

Om du hängt med i diskussionen så ser du att inlägg #739 citerar Einars ursprungliga inlägg nr #732 om Filipstad.

Så läs gärna artikeln som Einar länkar om du är intresserad av Filipstad idag.
Jag är inte alls intresserad av Filipstad.
Vet knappt var det ligger, någonstans i mellersta Sverige.

Dreas RUB är sämre än kronan dessutom många av dem reser med belånade pengar. Antalet kommer inte att vara högre än tidigare, nu bor de mera i Thailand än hemma tror jag.
Nu vet jag inte när du var på Phuket senast?
Jag har besökt Phuket minst en gång om året varje år sedan 2000..förutom pandemi åren.
Senaste besökt gjorde jag i början av detta året och jag har aldrig någonsin upplevt så mycket ryssar..jag överdriver nog inte om jag påstår att 90% av turisterna var ryssar.
Så jag upplevde i alla fall att antalet är mycket högre nu än tidigare.
Även om rubeln är långt värderad…har man bara tillräckligt många har det ingen betydelse.:)
Kronan har ju varit svag länge men svenskarna fortsätter att turista i Thailand ändå.

Och det här med cannabis är så överdrivet så det nästa är löjligt.
Det fanns massvis cannabis butiker som jag gick förbi dagligen alla var i princip tomma på kunder.
Lite nyhetens behag och blev snabbt en överetablerad marknad.
1690190880369.jpeg

Här är en tom cannabisbutik tvärs över gatan från en Bar i Kata där jag brukade ta en öl ganska ofta.
Och såhär såg det ut varenda kväll.
1690190993340.jpeg

För er som besökt Karon innan.
Såhär ser före detta Key Bar i Karon ut nu förtiden.
Enda gången jag såg kunder men ingen kö direkt.

Nu vet jag inte när du var på Phuket senast?
Jag har besökt Phuket minst en gång om året varje år sedan 2000..förutom pandemi åren.
Senaste besökt gjorde jag i början av detta året och jag har aldrig någonsin upplevt så mycket ryssar..jag överdriver nog inte om jag påstår att 90% av turisterna var ryssar.
Så jag upplevde i alla fall att antalet är mycket högre nu än tidigare.
Även om rubeln är långt värderad…har man bara tillräckligt många har det ingen betydelse.:)
Kronan har ju varit svag länge men svenskarna fortsätter att turista i Thailand ändå.

Och det här med cannabis är så överdrivet så det nästa är löjligt.
Det fanns massvis cannabis butiker som jag gick förbi dagligen alla var i princip tomma på kunder.
Lite nyhetens behag och blev snabbt en överetablerad marknad.
1690190880369.jpeg

Här är en tom cannabisbutik tvärs över gatan från en Bar i Kata där jag brukade ta en öl ganska ofta.
Och såhär såg det ut varenda kväll.
1690190993340.jpeg

För er som besökt Karon innan.
Såhär ser före detta Key Bar i Karon ut nu förtiden.
Enda gången jag såg kunder men ingen kö direkt.
Skjutningar sker väl mest i städer där gängkriminalitet är utbrett. Eller har jag missat nåt. Visst folk knarkar väl på landsbygden med men jag tror inte det finns så mycket pengar att tjäna som langare således mindre gängkrig

Skjutningar sker väl mest i städer där gängkriminalitet är utbrett. Eller har jag missat nåt. Visst folk knarkar väl på landsbygden med men jag tror inte det finns så mycket pengar att tjäna som langare således mindre gängkrig
Inlägget jag citerade handlade om antalet ryssar i Thailand och anledningen till att de vistas där och inte om skjutningar och gängkriminella.
Det är väl det enda du har missat ;):)

Hej

Ja jag anser ex.vis att en lärare handgripligen ska få avhysa en störande eller aggressiv elev som förstör hela lektionen för dom övriga i klassen, likaså anser jag att en lärare ska få försvara sig om han blir överfallen eller misshandlad av en elev, det är kontroversiellt och kanske t.o.m förbjudet i dagens Sverige.

Sen konstaterade jag att det var lugnt på lektionerna på min tid när lärare gav en elev en örfil om denne verkligen förtjänade detta, medans dom lärare som vek ned sig och lät eleverna ta överhanden fick ett rent helvete och ibland blev inlagda på psyket. Kom tillbaka och klarade sig något år för att sen bryta ihop igen.

En engelska lärare vi hade på högstadiet som eleverna mobbade låste in sig i klassrummet varje rast för att få vara ifred, men en gång knackade en kille på dörre ch han öppnade, då ryckte killen tag i hans slips, när läraren då stängde dörren drog två killar i slipsen som hängde på utsidan, han skrek där inne och höll förmodligen på att strypas.

Vid flera tillfällen gömde någon i klassen hans portfölj, bottiner eller liknande, sen körde vi fågel, fisk eller mittemellan med honom, han letade tills han grät och då var lektionen ofta nästan slut, ibland hoppade alla killar i klassen ut genom fönstret och lämnade hans lektioner, då grät han också och oroade sig för att rektorn skulle få reda på detta.

En annan lärare ryckte tvångsmässigt upp sina byxor hela tiden, han kallades för ”Ryck i byx” och på hans lektioner räknade klassen högt varje gång han drog i sina byxor, vi kunde komma upp i 145 gånger på en lektion, när vi slutade skolan fick han ett par hängslen och då grät han också.

En kvinnlig lärarinna som hade sorg efter att hennes make hade gått bort bröt också ihop när en kille smög in i klassrummet och ritade kors och gravstenar med hennes mans namn på den svarta tavlan, han viskade även hennes mans namn i klassrummet tills hon klappade ihop. Då fick vi en ung vikarie med stora bröst som en stor kille i klassen smög upp bakom och tog tag i brösten på när hon skrev på svarta tavlan, han häll även fast henne och juckade på henne bakifrån,

Men den som drabbades hårdast var den lärare som hade hand om Obs-klassen och han kallade alla för Börje-tut, vart han gick ropade alla Tut och han blev nästan tolkig och försökte få reda på vem det var, men ingen erkände, han jagade elever runt i klassrummen och korridoren, han var den som oftast åkte in på psyket.

Mvh isan lover
Och här gnälls det på invadrar barn men ni sörlänningar är lite speciela Om den generationen gjorde så i skolan hur förde dom över
det till sina barn Den generationen är nu vuxna med egna barn med samma tankar, skit iskolan gör allt du kan för att traka läraren
Det som du skriver har inte hänt när jag var i skolan så måste vara ett sörälnines syndrom

Dagens pris, men tyvärr är förpackningen på 2,2kg hos Willys.
Samma storlek som på Coop och Ica Maxi.

Screenshot_2023-07-24-12-15-34-047-edit_com.chrome.beta.jpg
Det priset ligger nötfärsen på när det är normal pris här, så oftast får man handlån sig lite extra på extrapris
Förra veckan hade Coop 800g (blandfärs) för 59kr/kg.

Det priset ligger nötfärsen på när det är normal pris här, så oftast får man handlån sig lite extra på extrapris
Förra veckan hade Coop 800g (blandfärs) för 59kr/kg.
Precis, tycker inte att det är så dyrt att handla det man behöver.
Lite planering och utnyttja rabatter och frysa in.
Storpack är för mycket för min del men jag delar upp och fryser in, även delar jag med grannarna.
Jag får ofta frågan om vi skall gå ihop och köpa tillsammans.
Självklart är mitt svar.

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29