Flytta till Sverige.

Väntetiden är inget problem för frugan igentligen.
Är äldste sonen det handlar om, nu är fortsatt möjlighet, han börjar 9:an i Sverige om kommer hit nu.
Om 18 månader fyller han 17 och går ur gymnasiet där nere.
Hans möjlighet det hänger på för oss andra blir det inget större problem.
Jo ni får väl hoppas att han inte blivit över 16 år när UT blir beviljat, då blir det problem när det är dags för förlängning av UT om han blivit över 18 när det är dags för sånt. Tjejens äldsta dotter som kom hit till mig var över 18 när vi sökte förlängning för henne men hon fick avslag på förlängningen och blev utvisad tillbaka till Thailand.
Barnen kommer ju med på UT genom anknytning till mamman men efter 18 år så är det andra regler som gäller och enligt Mig verket så går dom inte på anknytningen längre då. Det gäller äldsta grabben då eftersom du inte är pappa till honom.

Men det är ni som bestämmer om barnet ska bo i Sverige i väntan på mammans uppehållstillstånd. Barnet kan mycket väl fortsätta bo i Thailand tills mamma får uppehållstillstånd beviljat.
Ja men rätten till båda föräldrar.
Stannar han med mamma missar han umgänges tid med mig.
Stannar med mig missar med mamma.
Som jag skrev rätt till båda föräldrar, du hänger fortsatt upp dig på mamman.
Jag älskar min son och vill tillbringa så mycket tid med honom som möjligt.
Jag drabbas ju med jag är den ene av rätten till förälder.

Ja men rätten till båda föräldrar.
Stannar han med mamma missar han umgänges tid med mig.
Stannar med mig missar med mamma.
Som jag skrev rätt till båda föräldrar, du hänger fortsatt upp dig på mamman.
Jag älskar min son och vill tillbringa så mycket tid med honom som möjligt.
Jag drabbas ju med jag är den ene av rätten till förälder.
Men det är ni som vill flytta, och det tar den tid det tar. Du kan fortsätta pendla under tiden ni väntar på uppehållstillstånd. Sedan flyttar alla samtidigt.

Har dom gjort sina ansökningar?
Nej för som jag skrev, problemet är äldste sonen.
Får in han i skola nu så funkar det.
Om 18 månader blir det mer problematiskt.
Jag tänker på barnen i första hand, hade det bara varit jag och frugan annan sak.
Viktigaste för mig är mina ungar och får planera där efter.

Jo ni får väl hoppas att han inte blivit över 16 år när UT blir beviljat, då blir det problem när det är dags för förlängning av UT om han blivit över 18 när det är dags för sånt. Tjejens äldsta dotter som kom hit till mig var över 18 när vi sökte förlängning för henne men hon fick avslag på förlängningen och blev utvisad tillbaka till Thailand.
Barnen kommer ju med på UT genom anknytning till mamman men efter 18 år så är det andra regler som gäller och enligt Mig verket så går dom inte på anknytningen längre då. Det gäller äldsta grabben då eftersom du inte är pappa till honom.
Jo dom går på anknytning om sonen fortsatt är beroende ekonomiskt, står på migrations hemsida, barn äldre än 18 år.
Så om han går på universitet och fortsatt ekonomiskt beroende av mig tex.

Mitt jobb innan när var på bojlastare och olja handlade mest om lusläsa olika avtal, stämpla och skriva under.
Dokumenthantering är jag van vid.

Sen för info så får du faktist göra ansökan för dom.
Finns 2 val i ansökan är du personen som söker eller ett ombud.
Som ombud så får man ladda upp en fullmakt att personen tillåter att man sköter ansökan.
Du undviker att svara om ansökan är påbörjad och inlämnad till ambassaden i Bangkok.
Det är efter intervjun det hela börjar.
Varje månad räknas och till sommaren har många handläggare semester.

Du undviker att svara om ansökan är påbörjad och inlämnad till ambassaden i Bangkok.
Det är efter intervjun det hela börjar.
Varje månad räknas och till sommaren har många handläggare semester.
Men hallå jag har ju svarat dig.
Skrev nej för det funkar inte för oss.
Äldste sonen är för gammal om 18 månader.
Svarade dig att nu eller så skiter vi i det.
Vi tänkte uppehållskort men för det vart jag tvungen att varit skriven i annat eu land för att klassas som eu medborgare.
Jag som svensk är tvungen att varit skriven i annat eu eller ees land för att min familj skall kunna söka uppehållskort då migration inte klassar svenskar som bara bott i Sverige som eu medborgare.
Det jag protesterar emot då det står i eu stadgar att varje medborgare i ett land som tillhör eu skall klassas som eu medborgare.

Men hallå jag har ju svarat dig.
Skrev nej för det funkar inte för oss.
Äldste sonen är för gammal om 18 månader.
Svarade dig att nu eller så skiter vi i det.
Vi tänkte uppehållskort men för det vart jag tvungen att varit skriven i annat eu land för att klassas som eu medborgare.
Jag som svensk är tvungen att varit skriven i annat eu eller ees land för att min familj skall kunna söka uppehållskort då migration inte klassar svenskar som eu medborgare.
Det jag protesterar emot då det står i eu stadgar att varje medborgare i ett land som tillhör eu skall klassas som eu medborgare.
Jag tror du sumpat chansen genom att köra på ditt eget sätt med direkt uppehållskort som genväg.

Nu räcker kanske inte tiden till.
En ansökan till beslut kan ta från 3 månader till 20 månader.

Anlita Visa4Sweden som är proffs

Jag tror du sumpat chansen genom att köra på ditt eget sätt med direkt uppehållskort som genväg.

Nu räcker kanske inte tiden till.
En ansökan till beslut kan ta från 3 månader till 20 månader.

Anlita Visa4Sweden som är proffs
Det tror jag med, får ta ett samtal imorgon.
Det här var inget vi tänkte på för 18 månader sen.

Nej för som jag skrev, problemet är äldste sonen.
Får in han i skola nu så funkar det.
Om 18 månader blir det mer problematiskt.
Jag tänker på barnen i första hand, hade det bara varit jag och frugan annan sak.
Viktigaste för mig är mina ungar och får planera där efter.

Imponerad att du har energi att bråka med myndigheter och ens försöka dig på livsupplägget du kör med. Husrenovering, resor och jobb om vartannat.

Hoppas det löser sig, men tror det riskerar bli en lång och utdragen historia med svenska myndigheter och byråkrater. Är det verkligen värt det?

Imponerad att du har energi att bråka med myndigheter och ens försöka dig på livsupplägget du kör med. Husrenovering, resor och jobb om vartannat.

Hoppas det löser sig, men tror det riskerar bli en lång och utdragen historia med svenska myndigheter och byråkrater. Är det verkligen värt det?
Har inget bättre för mig och fick rätt under pandemin då dom först nekade men fick rätt när jag drog till med barnkonventionen den gången.

Jo dom går på anknytning om sonen fortsatt är beroende ekonomiskt, står på migrations hemsida, barn äldre än 18 år.
Så om han går på universitet och fortsatt ekonomiskt beroende av mig tex.
Jo du får väl tro det, tjejens dotter jobbade här men blev ändå utvisad. Enligt första beslutet när hon inte jobbade utan gick i gymnasiet så var det ju vi som försörjde henne och det kunde vi ju fortsätta med efter att hon blivit hemskickad enligt Migrationsverket. Beslutet tog ju över 18 månader efter ansökan om förlängning och när vi sedan överklagade två ggr så hade hon ju börjat jobba efter skolan. Men hon hade större anknytning till Thailand eftersom hon levt större delen av sitt liv där och det hjälpte inte att hon hade fixat jobb osv.

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar