Flytta till Sverige.

Känns skönt att nu har sonen svenskt personummer och har testat det, vart i kontakt med kry.se för ville ha ett sjukintyg för sonen och få tillbakabetalt sista dagen på skidskolan då han blev förkyld dag 3, samt tandläkarbokningen.
Så nu är han i systemet, inget sammordningsnummer som han kan bli av med.
Så får väl åka och ordna nytt svenskt pass nästa vecka.

Var också nöjd med kry.se något jag inte kännde till för har ju bott utomlands i nästan 14 år, några månader kort.
Var på Branäs dom berätta om det och kunde få intyg där.
Videosamtal med sjuksköterska efter ca 19 min, behövde inte sitta i kö utan ringde tillbaks.
Sen videosamtal med läkare efter ca 1 timma och 30 minuter.
Får vara noga med ca så inte Boa flyger på mig om att över eller underdriver.

Var också nöjd med kry.se något jag inte kännde till för har ju bott utomlands i nästan 14 år, några månader kort.
Var på Branäs dom berätta om det och kunde få intyg där.
Videosamtal med sjuksköterska efter ca 19 min, behövde inte sitta i kö utan ringde upp.
Sen videosamtal med läkare efter ca 1 timma och 30 minuter.
Får vara noga med ca så inte Boa flyger på mig om att över eller underdriver.

Via betalar med sina skattepengar. Blir det dyrt så blir han gladare eftersom han blir fattigare.

Kry ska det nog vara.
Rättstavningen får korrigeras mer än den hjälper till.
Jag får skaffa mig en Nokia 3110, dessa verkar göra under med inläggen.
Rättstavning är det första jag avaktiverar när köper ny telefon.
Blir väl en del felstavningar här men hellre det än det som jag bara irriterar mig på när lägger fel ord.

Tack för tipset, sonen respekterar doktorers ord så när han krånglar kan jag ringa dom och eftersom han inte kan svenska än så kan jag ljuga om vad dr sa.

Du kan swisha någon stackars skattebidragare några kr som tack för hjälpen.
Föreslagsvis så skickar du till någon som förstår sig på pengar, annars är det bara slöseri.

Frugan och barnen är väldigt nöjda med huset, yngste sonen säger I not like house Thailand, I only like house Sweden.
Och frugan har shockerande nog gått runt och sagt hur fint allt är i huset, frågade om det var styvmor som inrett vilket hon inte varit någon del i.
Yngste sonen säger även vill aldrig till Thailand igen, I love new house.
Men får se om några veckor när allt blivit vardag.

Frugan och barnen är väldigt nöjda med huset, yngste sonen säger I not like house Thailand, I only like house Sweden.
Och frugan har shockerande nog gått runt och sagt hur fint allt är i huset, frågade om det var styvmor som inrett vilket hon inte varit någon del i.

Allt är kul när det avviker från det normala.
Grå vardag finns överallt

Du har gjort ett bra förarbete innan dom kom hit, helt rätt tänkt. Sånt gör mycket för att dom skall trivas från första början. Det ser ju lovande ut så långt.

Allt är kul när det avviker från det normala.
Grå vardag finns överallt
Jag är ju tvärtom men något som kommit sista åren och har på äldre dagar börjat uppskatta grå vardag, jag kan riktigt mysa som en liten katt i mitt soffhörn.
Utflykter mer än 3 dagar från nåt av husen eller båten så börjar en hemlängtan krypa i kroppen.
Första typ 5 åren i Thailand så skulle man flänga runt överallt, ut varje kväll.
Senaste året någon enstaka gång och lämnat amphoen bara pga tvång.
Känner blir samma i Sverige, hemlängtan till huset här, jag trivs och myser i mitt hörn ;)

Jag är ju tvärtom men något som kommit sista åren och har på äldre dagar börjat uppskatta grå vardag, jag kan riktigt mysa som en liten katt i mitt soffhörn.
Utflykter mer än 3 dagar från nåt av husen eller båten så börjar en hemlängtan krypa i kroppen.
Första typ 5 åren i Thailand så skulle man flänga runt överallt, ut varje kväll.
Senaste året någon enstaka gång och lämnat amphoen bara pga tvång.
Känner blir samma i Sverige, hemlängtan till huset här, jag trivs och myser i mitt hörn ;)

Ja, även jag gillar att vara hemma.
Det kan iofs bero på att jag inte är hemma och gnetar på jobb, dag ut och dag in, på något najn to fajv grej.
Den lilla tiden jag är hemma så är det faktiskt jävligt skönt. Om fru och barn håller mig på den punkten är jag mer tveksam över.

Men kan bero på att man flängt runt så mycket innan.
Nu sitter jag när borta och drömmer om vad skall göra när kommer hem.
Lägga sig i soffhörnet och dra en filt över mig här i Sverige och en njutningsrysning går genom kroppen.

Men kan bero på att man flängt runt så mycket innan.
Nu sitter jag när borta och drömmer om vad skall göra när kommer hem.
Lägga sig i soffhörnet och dra en filt över mig här i Sverige och en njutningsrysning går genom kroppen.

Kort resa dessutom. Inget direkt påfrestande.

Med handen på hjärtat så borde du ha flyttat till Sverige för 10 år sedan och tagit med familjen.

Ja, även jag gillar att vara hemma.
Det kan iofs bero på att jag inte är hemma och gnetar på jobb, dag ut och dag in, på något najn to fajv grej.
Den lilla tiden jag är hemma så är det faktiskt jävligt skönt. Om fru och barn håller mig på den punkten är jag mer tveksam över.
Nej frugan surar på den delen, det som är tvånget, jag tar oss på semestertrippar och hotellboende för hon gillar det.
Jag hade lika gärna tagit en frukost på beachroad, känna lugnet och ta en morgonpromenad och njuta av livet.

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar