Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
I Norge snakker dei om Norgespriser på EL til Nkr 0,40 pr. kw time . Det er dei gamle prisene på EL for sammenslåing med EU . Sverige protesterer ,for då går dei Svenske prisane opp .
Snart kan norrmännen ”slösa” mer el. Men svenska hushållen får ta notan. – Det kommer driva upp priserna under populära timmar, säger elexperten Anne By Nazemi.
I Norge snakker dei om Norgespriser på EL til Nkr 0,40 pr. kw time . Det er dei gamle prisene på EL for sammenslåing med EU . Sverige protesterer ,for då går dei Svenske prisane opp .
Snart kan norrmännen ”slösa” mer el. Men svenska hushållen får ta notan. – Det kommer driva upp priserna under populära timmar, säger elexperten Anne By Nazemi.
I norge betalar man moms och nätavgifter precis som i Sverige.
Jag jobbar med norrmänn och dom sliter idag med utgifterna helst den höga räntan på boende.
Du hela familjen tar sig runt på engelska, jag sitter inte i utlandet och lär min fru svenska.
Det är konstigt med gubbar som dig det är alltid dom som skall lära sig vare sig man är i sverige eller deras hemland.
Jag flyttar dit jag lär mig, dom flyttar hit dom lär sig.
Inte svårare än så.
Ekonomiskt är det heller inget problem då jag har en bra bit över vad 2 stycken har i Sverige som genomsnitt i månadslön, i vårat område nästan 3.
Så hon får hitta på vad hon känner för.
Jag var 38år när jag träffade min exfru. Hon hade studerat engelska och kunde således ”vårt” alfabet. Klart mycket enklare att lära sig ett språk om man kan dess alfabet. Uttalet är det svåraste för henne och det är verkligen inte lätt på thai heller. Hade vi bosatt oss i Thailand så hade jag nog lärt mig att läsa thai. Nu är jag endast turist men brukar snappa upp något nytt ord varje gång.
Du hela familjen tar sig runt på engelska, jag sitter inte i utlandet och lär min fru svenska.
Det är konstigt med gubbar som dig det är alltid dom som skall lära sig vare sig man är i sverige eller deras hemland.
Jag flyttar dit jag lär mig, dom flyttar hit dom lär sig.
Inte svårare än så.
Ekonomiskt är det heller inget problem då jag har en bra bit över vad 2 stycken har i Sverige som genomsnitt i månadslön, i vårat område nästan 3.
Så hon får hitta på vad hon känner för.
Om jag ska ge mig på en transkribering så blir det, bland annat: smutsig, duscha, ful, r*nka och fet. Man får nästan hoppas att du inte lade dessa ord på minnet för att de ofta nämndes om dig
Om jag ska ge mig på en transkribering så blir det, bland annat: smutsig, duscha, ful, r*nka och fet. Man får nästan hoppas att du inte lade dessa ord på minnet för att de ofta nämndes om dig
Fet har jag aldig varit och oftast inte heller smutsig eller oren och inte särskilt ful heller så då återstår r*nka och det ska väl erkännas att damerna ibland fick göra när man inte kunde komma på fyllan.
Yogaläraren var det väl och jag kör väl föbi deras runkställe nu, eller frun kör då jag inte är säker på promillen.
Ner och checka in, frugan fick välja hotell, hon gillade det vi bodde på sist.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.