Flytta till Sverige.

Bara synd att Sverige backar i viktiga index och hamnar högt i mindre viktiga.
Hej

Vad man som indibid tycker är viktigt vsrierar nog en hel del från person till person, men visst borde det satsas mer på vår gemensamma välfärd, vård, skola och omsorg än på skattesänkningar för rika.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Man får allt ta det efter vad det är.
Jag tyckte inte Sverige var jättekul som singel i 30 årsåldern.
Men som familjefar i 50 årsåldern är det klar fördel.

Hej

Vad man som indibid tycker är viktigt vsrierar nog en hel del från person till person, men visst borde det satsas mer på vår gemensamma välfärd, vård, skola och omsorg än på skattesänkningar för rika.

Mvh isan lover
Att Sverige tappar i löneligan är allvarligt för då tappar landet också den kompetens som staten bekostar och man flyttar till andra länder där löner, villkor och förmåner är bättre.

Samma med att svenska pensionärer halkar mer och mer efter grannländer.

Sveriges konkurrenskraft är på utförsbacke för brist på kunskap och då hjälper det inte att vi har dom lägsta elpriserna och utsläppen samt fin natur.

Hej

Jag tror faktiskt inte att dom internationella institut, organ samt organisationer m.m som granskar länder och ger ut index av olika slag blundar för dom problem som finns i dom olika länderna, vi får nog utgå från att dom är hyfsat objektiva och bedömer samtliga länder efter samma måttstock. Sverige återfinns nästan undantagslöst i toppen, om inte plats 1 - 3 så garanterat bland topp 10 i världen

Mvh isan lover

Så länge man väljer vad man ska mäta så är det ju lätt att få resultat därefter.

Nu har väl Sverige iofs tur att även andra länder har fått det sämre. Marseille är väl en stad som drar ner Frankrike, England har en massa ställen där man inte önskar vara på, Österrike, Belgien, Tyskland m.fl har även de berikats ordentligt med finkultur, annars så hade vi nog legat efter dessa länder.

Polen är ett land som är på uppgång på alla möjliga sätt. Det är trevligt för Polen som kanske inte alltid varit så trevligt att bo i.

Att Sverige tappar i löneligan är allvarligt för då tappar landet också den kompetens som staten bekostar och man flyttar till andra länder där löner, villkor och förmåner är bättre.

Samma med att svenska pensionärer halkar mer och mer efter grannländer.

Sveriges konkurrenskraft är på utförsbacke för brist på kunskap och då hjälper det inte att vi har dom lägsta elpriserna och utsläppen samt fin natur.

Då lockas ju färre invandrare hit också så det måste du ju gilla !

Hej

Mvh isan lover
Fan jag trodde det rådde apartheid här och de är ju inte så bra.

Tvärtom, Sverige är drömlandet för många invandrare.
Bra välfärd, försörjning och minimal risk att hamna i arbetslivet.
Jag får väl dock säga att min invandrade familj har haft tur.
Nu får äldste sonen en bättre gymnasiumbildning, kanske även universitetsutbildning då han har ambition, och vem vet, kanske han stannar i Sverige och bidrar.
Tråden handlar väl om att flytta med sin thaifamilj till Sverige?
Kanske även frugan kan göra nytta och yngste.

Nu får äldste sonen en bättre gymnasiumbildning, kanske även universitetsutbildning då han har ambition, och vem vet, kanske han stannar i Sverige och bidrar.

Ja, man får hoppas att dom tar tillvara på möjligheterna.
Det är ju inget man kan tvinga dom till, men möjligheter har dom.

Jag växte upp i Uddevalla och bodde nära problemområdena Dalaberg och Hovhult. Tillbringade mycket tid där eftersom flera av mina kamrater bodde där

Dalaberg hade tidigt problem med både Zigenare och supande finska svetsare och sedan genom åren byttes dom ut mot juggar, Iran/Irakier, somalier, afghaner etc

Men problemområdena Rinkeby/Tensta, Vårby/Fittja/Skärholmen, Jordbro, Rosengård, Biskopsgården, Råslätt har varit väldigt frekvent rapporterat om i svensk media i alla år.
Funderar, Rosengård hörde jag om första gången från Norrmänn, inget jag kände till från innan.
Andra områden du skriver om dom stockholmska blev väl rätt kända genom filmen Stockholmsnatt.

Göteborgsområden känner jag till.

Sällan familjer som din och min som menas ovanför. Exfrun har endast lyft barnbidrag precis som alla andra med barn i Sverige har rätt till. När grabben fyllde 1år satte vi honom på dagis för hon ville jobba. När hon sedan tog körkort blev det enklare att finna en anställning. Alla utgifter fram till hon fick lön har jag stått för. Så hon har knappast varit en belastning för Sverige.

Funderar, Rosengård hörde jag om första gången från Norrmänn, inget jag kände till från innan.
Andra områden du skriver om dom stockholmska blev väl rätt kända genom filmen Stockholmsnatt.

Göteborgsområden känner jag till.

Ökända blev väl de flesta genom nyhetsrapporteringen i vanlig media och problemen och brottsligheterna i områdena kopplat till utanförskap, invandrare, gängbildningar etc etc

Har ju gjorts ett flertal TV-program/filmer. Jordbro gjordes en hel serie om bl.a Jordbrosviten – Wikipedia

Ökända blev väl de flesta genom nyhetsrapporteringen i vanlig media och problemen och brottsligheterna i områdena kopplat till utanförskap, invandrare, gängbildningar etc etc

Har ju gjorts ett flertal TV-program/filmer. Jordbro gjordes en hel serie om bl.a Jordbrosviten – Wikipedia
Kolla på filmen innan du uttalar dig, film som användes i utvecklingssyfte och med diskussion.
Var film för att förebygga och stoppa gängvåld som visades på fritidsgårdar, är du väl lite för gammal för ha sett.
Kolla på filmen istället för dumuttala dig, är sann film.

Ja de är invandrare som måste ha bostad och försörjning för annars blir det avslag på ansökan, inte att jämföra med nyanlända asylsökande som får bostad och försörjning direkt i väntan på beslut.

Alla som söker om att flytta till Sverige till någon samt att för jobba i Sverige måste ha alla villkor fyllda med bostad, försörjning och vänta hemma på ett beslut.

Två olika ligor.

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29