Flytta till Sverige.

Hör inte att det ska var svårt att få en
tid hos en läkare, nu sökar jag inte så ofta själv men det ggr jag har behövt
besöka Dr har det inte varit lång väntetid. Beror väl också vad man söker för
Var bor du i Västerbotten utom Umeå och Skellefteå? Umeå och Skellefteå har bättre alltid jah pratar om Lycksele och samtalet med min kompis var igår.

Hör inte att det ska var svårt att få en
tid hos en läkare, nu sökar jag inte så ofta själv men det ggr jag har behövt
besöka Dr har det inte varit lång väntetid. Beror väl också vad man söker för
Den 1 juni fanns det inga tider för läkarbesök hos min vårdcentral förrän i september. 3 månader.
Är det viktigt hänvisas man till akuten i Umeå.

Tider för sjuksköterskor, provtagning och sjukgymnast finns inom tre veckor

Den 1 juni fanns det inga tider för läkarbesök hos min vårdcentral förrän i september. 3 månader.
Är det viktigt hänvisas man till akuten i Umeå.

Tider för sjuksköterskor, provtagning och sjukgymnast finns inom tre veckor
Det är ju katastrof, i Thailand får du bara gå dit och sitta kvar tills blir din tur.
En annan sak som retar mig är de arroganta sjuksköterskor som idiotförklarar patienter och tror att de vet bättre än patienten själv.
Jag brukar boka tid hos Aleris i Umeå, det är privat och kostar en slant, jag orkar inte längre med svensk sjukvård.

Senast ändrad:
Det är ju katastrof, i Thailand får du bara gå dit och sitta kvar tills blir din tur.
En annan sak som retar mig är de arroganta sjuksköterskor som idiotförklarar patienter och tror att de vet bättre än patienten själv.
Jag brukar boka tid hos Aleris i Umeå, det är privat och kostar en slant, jag orkar inte längre med svensk sjukvård.
Jag är enig med dig om sk sköterskor.
Då jag har viss läkarutbildning .....

Faktiskt har jag haft två telefonmöten med läkare i maj och det är en bra sak.
Ofta handlar ett läkarbesök om att bara prata och för det behövs inte åka in till en vårdcentral eller sjukhus.
Är det en uppföljning, mediciner eller redovisning av resultat är en fysisk närvaro onödigt.

Jag är själv hemvärn-sjukvårdare, fast nu har gått i pension, vi kan ge första hjälpen sen beror på situationen i kriget, kan ge morfin också 5555
Kunnigt folk här på forumet märker jag. Sjukvårdsutbildade blir kirurger med läkarutbildning 55555. Inte ens min dotter som nu är Op sköterska på SÖS skulle påstå sig ha "viss läkarutbildning "

Senast ändrad:
Jag är själv hemvärn-sjukvårdare, fast nu har gått i pension, vi kan ge första hjälpen sen beror på situationen i kriget, kan ge morfin också 5555
Vi är ansvariga ombord, jag är utbildad i kirurgi och det kan nog Berralund vittna om, jag är sjukvårdsansvarig ombord, får dela ut morfin och stesolid.
Jag får göra kirurgiska ingrepp och lättare operationer.

Faktiskt har jag haft två telefonmöten med läkare i maj och det är en bra sak.
Ofta handlar ett läkarbesök om att bara prata och för det behövs inte åka in till en vårdcentral eller sjukhus.
Är det en uppföljning, mediciner eller redovisning av resultat är en fysisk närvaro onödigt.
Det stämmer bra när man vet vad problemet handlar om, men när man är +55 behövs minst ett blodprov, det kan handla om cancer eller hjärtat.

Det stämmer bra när man vet vad problemet handlar om, men när man är +55 behövs minst ett blodprov, det kan handla om cancer eller hjärtat.
Blodprov för olika typer av åkommor fixar en sjuksköterska, det kan man boka tid för och en läkare godkänner det utan att man behöver träffa läkaren.
Det flesta vårdcentraler har ett möte dagligen mellan sjuksköterskor som hanterar bokningar och läkare där man kommer fram till nästa steg.
Provtagning, remisser och läkarbesök.

Vi syr, opererar, tar hand om kapade fingrar, nog mer än du tror, blivit uppväckt mitt i natten med filipino kapat finger du måste komma upp.
Så löjligt så behöver man ens förklara?
Undrar om idioter.
Till sjöss behöver vi sjukvård.
Det blir ju vi utbildade styrmänn som går utbildning i sjukvård.

Vi är ansvariga ombord, jag är utbildad i kirurgi och det kan nog Berralund vittna om, jag är sjukvårdsansvarig ombord, får dela ut morfin och stesolid.
Jag får göra kirurgiska ingrepp och lättare operationer.
Ja det finns alltid någon som är sjukansvarig ombord på fartyg.
Det går ju inte att gå till vårdcentralen när man är ute till havs.
Så någon behöver kunna sy ihop ett sår eller liknande behandling.

Blodprov för olika typer av åkommor fixar en sjuksköterska, det kan man boka tid för och en läkare godkänner det utan att man behöver träffa läkaren.
Det flesta vårdcentraler har ett möte dagligen mellan sjuksköterskor som hanterar bokningar och läkare där man kommer fram till nästa steg.
Provtagning, remisser och läkarbesök.
Jag har högre rätt än sköterska, en sjökapten har rätt stora begrepprätt och får göra kirurska ingrepp.
En sjökapten har större rätt än en sjuksöterska.

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29