Egenupplevt under dessa år med frugan samt under tre år fastboende här .
Kan vä'l såga som så .
Gifta mig har jag inte ångrat då jag haft en djäkligt bra och trogen hustru , förmodligen bättre än jag själv... Men man vet aldrig när de vänder och anser att de funnit något bättre . så att tänka på att det står tusentals åter är nog det bästa .
Bygga hus har jag inte gjort , därtill är jag för klok .
Bosätta mig i Isaan , ja det misstaget har jag gjort , det gick ju lätt att rätta till då jag inte byggt något hus

Undvika att göra affärer med Thai anser jag vara ett klokt råd, blanda inte in familjen i din ekonomi ...då är slantarna snart slut

Detta har jag ej heller gjort pga av jag sett andra som ruinerats .
Kom ihåg att Thaisen med väldigt få undantag är ....skojare generellt , att blåsa varandra är ok men kan ju vara farligt , att blåsa en Farang är en fjäder i hatten ..
Inse att de egentligen är de största rasisterna du kan tänka dig , då har du kommit en bit på vägen .......den som tror att Thai generellt gillar Faranger är nog bra dum i skallen , visst få undantag finns .... speciellt om Farangen har slantar.
Kör som en Thai i Trafiken , men använd ditt Svenska förstånd ,då överlever du förmodligen , kör du som en Farang så blir du överkörd av en truck bakifrån ......................
Framförallt , använd förståndet och var lagom misstänksam i alla situationer ...............