Har Thailand den godaste ölen i världen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Själv så tycker jag nog inte det utan det är tjeckisk öl som smakar bäst. Några tjeckiska bryggerier är:
  • Budweiser Budvar
  • Plzensky prazdroj
  • Staropramen
  • Bernard (öl)
  • Litovel (öl)
  • Zubr
  • Holba
  • Bernard
  • Svijany
  • Lobkowicz
  • Starobrno
  • Krakonoš
  • Krušovice
  • Březńák

Thailändsk öl blir det förstås när jag är i Thailand. Då smakar nog Chang bäst. den bästa Changen är den nya böjda burken som är formad som en banan. Det ska tydligen hjälpa till att hålla kvar kolsyran efter att den är öppnad.

chang_banana_can.jpg

Själv så tycker jag nog inte det utan det är tjeckisk öl som smakar bäst. Några tjeckiska bryggerier är:
  • Budweiser Budvar
  • Plzensky prazdroj
  • Staropramen
  • Bernard (öl)
  • Litovel (öl)
  • Zubr
  • Holba
  • Bernard
  • Svijany
  • Lobkowicz
  • Starobrno
  • Krakonoš
  • Krušovice
  • Březńák

Thailändsk öl blir det förstås när jag är i Thailand. Då smakar nog Chang bäst. den bästa Changen är den nya böjda burken som är formad som en banan. Det ska tydligen hjälpa till att hålla kvar kolsyran efter att den är öppnad.

chang_banana_can.jpg

Ja, öl har ju avhandlats ett otal gånger och som enträgen älskare av Singha får jag väl än en gång försvara stackars Singha som får så mycket kritik.

Varför många så mycket gillar Chang, tror jag mer är en psykologisk effekt av det faktum att Carlsberg vara där och rotade med sin utstuderade etikett än att den är god:).

Men visst Chang går ju ner här också. En annan öl (färsköl) Nektar från Bosnien, är faktiskt en av de godaste jag druckit. Min arbetskamrat som är från Bosnien brukar köpa med sig en 2 liters flaska.

Lyco

Rispisset chang Classic ris socker och konserveringsmedel tvi tvi snåljåpar och fyllhundar som dricker
chang på fatöl är ok men det är ju inte gjort på ris

Er det noen som vet hva "Leo" på ølflasken betyr?

Det har ingenting med leopard eller tiger som mange tror.

Løve - Singh dåå
Tiger - Sua
Leopard - Sua Dao

Det skrives kanskje ikke sånn, men det er hvordan jeg skriver det for å forstå lydene.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp