Hur många år skiljer det mellan dig och din kära?

Hur många år skiljer det mellan dig och din kära?

• Jag är yngre än min kärlek

Röster: 2 6.1%
  • +40år

Röster: 0 0.0%
  • 31-40år

Röster: 0 0.0%
  • 21-30år

Röster: 9 27.3%
  • 11-20år

Röster: 10 30.3%
  • 1-10år

Röster: 9 27.3%
  • Vi är lika gamla

Röster: 3 9.1%

• Totala väljare
    33

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Tack skall du ha FA, tycker det är kanon när man har med folk att göra som är som ettermyror (oppsan - påhopp eller?) som aldrig kan sluta att tjöta.... Jag misstänker, dock utan att veta, att du förmodligen är en ganska kort kille,

kan du inte gå och leka med någon annan nu är du snäll, är trött på att ha dig som kompis mer nu... ;D ;D

legolas
Kort kille med mustach :)

Jag ser en tendens som jag tidigare varnat för.
Det gäller att dra sig ur en diskussion i tid innan den spårar ur.
Jag är väl inte den bästa i det sammanhanget men jag försöker.
Stoltheten är en jääkla fiende och man bär den med sig, inombords.

"rosen66 " sa:
Hmm säger jag till alla som ner värderar stor ålders skillnad jag vet att det finns även en hel del svenska par med stor ålders skillnad ex min pappas moster gifte sig med en 24 år äldre svensk man när hon var 20år dom levde till samans tills han dog 80år och vad jag såg och hört om dom så älskade dom varandra väldig mycket! Så är det avensjuka som gör att ni tycker det är fel eller vad är det i eran samhälls syn som gör att det är fel? Jag tycker själ att den svenska frihets synen som fanns förr har försvunnit till en mer ike tolerant syn idagens Sverige.

Tja!
Hur många år sa du att det var mellan dig och din kära?

Mellan mig och min kära så skiljer det 2månader.

"legolas " sa:
Tack skall du ha FA, tycker det är kanon när man har med folk att göra som är som ettermyror (oppsan - påhopp eller?) som aldrig kan sluta att tjöta.... Jag misstänker, dock utan att veta, att du förmodligen är en ganska kort kille,

kan du inte gå och leka med någon annan nu är du snäll, är trött på att ha dig som kompis mer nu... ;D ;D

legolas

Tja!
Är det du som är SLU? Annars undrar jag hur du kan få till det att FA är en kort kille.
Är det något negativt med att vara kort enligt dig?

"legolas " sa:
Det finns undersökningar som säger att korta människor är envetna människor, som aldrig ger sig i livets alla skeden. jag vet inte för jag är ingen forskare.... Hur är det enligt dig då?? tror du att korta människor är envetna människor som aldrig ger sig???

Skulle vara kul att höra av dig i berättande form en endaste gång!!

puss och kram
legolas

Vad ska man svara på detta. Bilderna jag har sett på dig så verkar du ju vara av medellängd. Ska man gå på din teori så borde du vara en dvärg.

Nästa gång du ska neråt jomtien så hojta till, är jag ledig så bjuder jag in dig till mitt hem i Lopuri.
Om du inte har några fördomar mot sådana som mig och min kära/ste förstås :)

Puss puss

"ledarn " sa:
Jag har en fråga som jag hoppas det svaras på....
Ni som har väldigt mycket yngre fruar...
Har ni någon dotter kanske ??
Vad skulle ni tycka när hon kommer hem 18 år gammal och presenterar sin nya "pojkvän" Bosse som är 42 år gammal...??
Jag skulle nog leta rätt på hagelsprutan och skjuta gubbj@veln i huvet.. :nod: :nod:
(Men det är väl där falang och Thai skiljer sig åt) ??

Ja du, här skall du få höra vad som kan hända i livet!
Jag har en dotter (av 5 barn) som är 27 år, alltså 5 år yngre än min nuvarande fru.

Hon kom för två år sedan hem med en hårdrockare som då var 47 år, alltså närmare mig än henne i ålder. Hon var verkligen kär och jag respekterade hennes val precis som jag förväntar mig att hon respekterar mina val.

Jag kom fantastiskt bra överens med hennes pojkvän och fick en privat spelning i hans studio i Hollywood där de bosatte sig. Även min dotter kom väldigt bra överens med min fru efter vi träffats och de blev bra "kompisar".

Det låter som en saga men den är faktiskt sann, min dotters förhållande höll inte, han är tillbaka till sin familj i England. Men min dotter har en bra kontakt med min fru, För att ni inte skall tro att jag hittat på alltihop och om ni vill kolla upp storyn så kan jag berätta att det handlade om gitarristen i Motorhead, Phil.

"mackes " sa:
Ja du, här skall du få höra vad som kan hända i livet!
Jag har en dotter (av 5 barn) som är 27 år, alltså 5 år yngre än min nuvarande fru.

Hon kom för två år sedan hem med en hårdrockare som då var 47 år, alltså närmare mig än henne i ålder. Hon var verkligen kär och jag respekterade hennes val precis som jag förväntar mig att hon respekterar mina val.

Jag kom fantastiskt bra överens med hennes pojkvän och fick en privat spelning i hans studio i Hollywood där de bosatte sig. Även min dotter kom väldigt bra överens med min fru efter vi träffats och de blev bra "kompisar".

Det låter som en saga men den är faktiskt sann, min dotters förhållande höll inte, han är tillbaka till sin familj i England. Men min dotter har en bra kontakt med min fru, För att ni inte skall tro att jag hittat på alltihop och om ni vill kolla upp storyn så kan jag berätta att det handlade om gitarristen i Motorhead, Phil.

Så din dotter blev förälskad i en mycket rik 47 årig hårdrockare....

Ska berätta en sak grabbar, jag har idag fått lite sk inside information.
Jag har senaste 2v skypat dagligen en 3-4 tim med en go tjej i bkk, hon är dryga 40 år och jobbar som engelskalärare på universitetet och talar mycket bra engelska, hon är väldigt open mind så vi pratar om precis allting.
Pga senaste tjötet här så var jag lite nyfiken på att höra hennes syn så jag frågade henne varför hon tror att en 35 årig tjej blir ihop med en 60-65 åring.
Jag frågade precis så så ingen ledande fråga, vi hade inte pratat om förhållande, pengar eller ålder alls under samtalet så frågan kom nog lite överraskande vilket var min avsikt för att få ett sanningsenligt svar.
Vad svarade hon då?
Jo dom vill ha pengar och en man som snart ska dö, inte alla men dom flesta.
Precis så sa hon, det är inte mina ord eller min åsikt så häng inte budbäraren nu.

"FA " sa:
Så din dotter blev förälskad i en mycket rik 47 årig hårdrockare....

Ja, och precis som jag sa till ledaren tidigare, jag har aldrig förnekat att pengarna kan vara en bidragande orsak till förälskelse. Men vad spelar det för roll om känslan är ärlig?

Ni verkar vara fixerade vid att anledningen till förälskelse måste vara mannens virilitet och skönhet och att åldersskillnaden måste vara inom ett visst spann. Så ser inte verkligheten ut. Det finns en mängd faktorer som samverkar för att känslan av förälskelse skall uppstå. Tråkigt om jag måste göra dig desillusionerad, konkurrensen är större än du tror.

"mackes " sa:
Ja, och precis som jag sa till ledaren tidigare, jag har aldrig förnekat att pengarna kan vara en bidragande orsak till förälskelse. Men vad spelar det för roll om känslan är ärlig?

Ni verkar vara fixerade vid att anledningen till förälskelse måste vara mannens virilitet och skönhet och att åldersskillnaden måste vara inom ett visst spann. Så ser inte verkligheten ut. Det finns en mängd faktorer som samverkar för att känslan av förälskelse skall uppstå. Tråkigt om jag måste göra dig desillusionerad, konkurrensen är större än du tror.

Jag tror bara inte på att det är kärlek hela vägen igenom i en sådan realation, det är lockelsen om ett liv i lyx och flärd och att få frottera sig med kändisar och leva i deras liv. Aldrig hört talas om groupies? Varför tror du att en framgångsrik artist kan få i princip vilken kvinna som helst?

"FA " sa:
Ska berätta en sak grabbar, jag har idag fått lite sk inside information.
Jag har senaste 2v skypat dagligen en 3-4 tim med en go tjej i bkk, hon är dryga 40 år och jobbar som engelskalärare på universitetet och talar mycket bra engelska, hon är väldigt open mind så vi pratar om precis allting.
Pga senaste tjötet här så var jag lite nyfiken på att höra hennes syn så jag frågade henne varför hon tror att en 35 årig tjej blir ihop med en 60-65 åring.
Jag frågade precis så så ingen ledande fråga, vi hade inte pratat om förhållande, pengar eller ålder alls under samtalet så frågan kom nog lite överraskande vilket var min avsikt för att få ett sanningsenligt svar.
Vad svarade hon då?
Jo dom vill ha pengar och en man som snart ska dö, inte alla men dom flesta.
Precis så sa hon, det är inte mina ord eller min åsikt så häng inte budbäraren nu.

Detta säger en hel del om din argumentationsteknik. I brist på egna erfarenheter så plockar du upp en av ca 30 miljoner Thailändska kvinnor och gör henne representativ för alla dessa kvinnor. Dessutom har hon inte ens samma bakgrund och skulle förmodligen aldrig kunna sätta sig in i de tjejernas verklighet som frågan gäller.

Vad frågan har skruvats ned till är att om en kvinna som blir förälskad och där ett av motiven är pengar, är detta en verklig fullvärdig kärlek eller en känsla som inte är värd lika mycket som om målet för känslorna hade varit jämnårig och fattig.

Fy f-n vilken fullständig brist på respekt för människors olika villkor!!! Du och jag är färdigdebatterade FA.

"FA " sa:
Jag tror bara inte på att det är kärlek hela vägen igenom i en sådan realation, det är lockelsen om ett liv i lyx och flärd och att få frottera sig med kändisar och leva i deras liv.
Men det här är min åsikt, du får naturligtvis ha en annan utan att jag kallar dig nåt..
Jag tror inte att kärlek så ofta är en långvarig anledning till en relation. Det är mer en anpassning till varandra där man bygger upp en ömsesidig respekt.
Kärlek, den första är enbart fråga om fysisk attraktion. På längre sikt utvecklas detta till respekt ock kallas då kärlek, om man når så långt. Kärlek är det inte alltid utan då mer ett invant mönster som man utvecklat tillsammans.

"FA " sa:
Jag tror bara inte på att det är kärlek hela vägen igenom i en sådan realation, det är lockelsen om ett liv i lyx och flärd och att få frottera sig med kändisar och leva i deras liv. Aldrig hört talas om groupies? Varför tror du att en framgångsrik artist kan få i princip vilken kvinna som helst?

Hade jag vart yngre så hade jag känt mig lockad av det livet, helt klart.
Men kär? Det vet jag inte :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp