Läget i thailand vinter 2020.

dreamer

Medlem
Sitter och funderar Varför jag ej åkte till thailand nov-dec 2020. Var verkligen pandemin så illa då? Jag har inge minne alls.

Jag har åkt till thailand varje jul sedan 2016.
Men såg nu på mina sidor "tidigare resor" / flygpoäng.

Att jag har inte åkt sen 26dec 2019 kom jag hem.

Alltså missat 2020 och 2021 . Trodde det var år 2021 nu. Har alltså missat 2 år. Var verkligen situtionen så illa år 2020 att man inte kunde åka? År 2021 kunde jag ej åka pågrund av ovaccinerad.

Tror ni man kommer kunna åka nu i nov-jan 2022? Mvh

Sitter och funderar Varför jag ej åkte till thailand nov-dec 2020. Var verkligen pandemin så illa då? Jag har inge minne alls.

Jag har åkt till thailand varje jul sedan 2016.
Men såg nu på mina sidor "tidigare resor" / flygpoäng.

Att jag har inte åkt sen 26dec 2019 kom jag hem.

Alltså missat 2020 och 2021 . Trodde det var år 2021 nu. Har alltså missat 2 år. Var verkligen situtionen så illa år 2020 att man inte kunde åka? År 2021 kunde jag ej åka pågrund av ovaccinerad.

Tror ni man kommer kunna åka nu i nov-jan 2022? Mvh

Jag tror du kan åka som vanligt redan i april-maj

Vintern 2020 var väl lugnt att åka, väldigt låga tal i Thailand men mycket nedstängt.

Du kan åka redan nu som ovaxxad, med karantän. Som ovaxxad får du nog alltid förvänta dig speciella åtgärder samt begränsningar i ditt resande.

Världen kommer aldrig bli som förr igen.

Dom stängde gränserna i Mars 2020, flög till Singapore i slutet av Feb för påmönstring några dagar senare stängde dom helt och öppnade inte föränns hösten igen.
Många var oroliga dock vintern 2020 för Thailand var första land utanför Kina att få det men man stängde ner med hårda restriktioner, dom hårdaste här under pandemin och ställde in Songkran.

Dom stängde gränserna i Mars 2020, flög till Singapore i slutet av Feb för påmönstring några dagar senare stängde dom helt och öppnade inte föränns hösten igen.
Många var oroliga dock vintern 2020 för Thailand var första land utanför Kina att få det men man stängde ner med hårda restriktioner, dom hårdaste här under pandemin och ställde in Songkran.
Gränserna var stängda 1/4-31/8
Gick dock en hel del sk. räddningsflyg ut från Thailand under både april och maj.

Gränserna var stängda 1/4-31/8
Gick dock en hel del sk. räddningsflyg ut från Thailand under både april och maj.
Hmmm ok hade för mig det var i Mars minns att vi var på Indiska oceanen när dom stängde och eftersom vi var i Saud Arabien och lastade så borde vi vart på Indiska Oceanen i Mars..
Jag var i Stavanger i mitten av April men då vart det stängt.
Men några veckor hit eller dit är inte så noga, jag kom inte hem då iaf.

Hmmm ok hade för mig det var i Mars minns att vi var på Indiska oceanen när dom stängde och eftersom vi var i Saud Arabien och lastade så borde vi vart på Indiska Oceanen i Mars..
Jag var i Stavanger i mitten av April men då vart det stängt.
Men några veckor hit eller dit är inte så noga, jag kom inte hem då iaf.
25 mars på kvällen stod han i TV och sade att de skulle stänga gränsen 1/4

Redan 27 mars skulle provinsgränserna stänga sades det. Men det stämde inte, då jag passerade två sådana den 28:e när jag tog mig till Chiang Mai för att flyga till Bangkok. Lämnade Thailand 29:e via ombokning med Thai till CPH.

Men senare så var även de stängda och det krävdes intyg för att passera dem.

Väl på CPH mötes jag av en öde flygplats. Gula tejpar på golvet varje två meter. Högtalarutrop och vakter överallt som sade håll avstånd, håll avstånd, endast en person på varje linje, håll avstånd. Helt absort. Flög vidare till Arlanda. Där var det inte så mycket folk, men precis som vanligt. Ingen mask, inga avstånd inget alls.

25 mars på kvällen stod han i TV och sade att de skulle stänga gränsen 1/4

Redan 27 mars skulle provinsgränserna stänga sades det. Men det stämde inte, då jag passerade två sådana den 28:e när jag tog mig till Bangkok.

Men senare så var även de stängda och det krävdes intyg för att passera dem.
Ja som sagt par veckor hit eller dit är skit samma var inom den perioden mitten av Mars eller 1 April inte så noga, stängde gjorde dom iaf.
Var i Singapore även i början av Feb då skämtade man om Corona i barerna bland live banden, det fick man snabbt äta upp.
Flög tillbaks till Thailand slutet av Feb sen tillbaks till Singapore efter några dagar och hem igen Oktober.

Screenshot_20220217-225729_Samsung Internet.jpg

Hitta detta nu Man kan tydligen åka som ovacinerad.

Är det många restrektioner på plats
Vadå "hittade" Det har ju aldrig varit någon hemlighet.

Thailand är till stora delar öppet, men mycket är i turistorterna stängt pga. brist på turister.

Vissa provinser vill se vaccinatiinsintyg när man reser dit, annats blir det lokal karantän också. Upplever att det bara gäller de sk. sandboxprovinserna, Phuket, Krabi osv. Bara där jag fått visa intyg. Inte till Bangkok, Chiang Mai eller Phrae.

Jag skulle nog inte resa alls som helt ovaccinerad, risken finns ju att bli smittad. Och helt utan sjukdoms dämpande vaccin, så vet du ju inte hur din kropp reagerar på smittan, lättare förkylning / dödssjuk :rolleyes:
Helt rätt, de flesta som är ovaccinerade, tillfrisknade eller quadrupelvaccinerade stannar hemma.

Fast de utsätter sig iof för samma "fara" som.de skulle gjort om de åkt till Thailand.

Helt rätt, de flesta som är ovaccinerade, tillfrisknade eller quadrupelvaccinerade stannar hemma.

Fast de utsätter sig iof för samma "fara" som.de skulle gjort om de åkt till Thailand.
Om jag fick välja vart jag skulle riskera att bli svårt sjuk, så skulle jag föredra att bli det i Sverige. Så var min tanke bakom rese avrådan. Och i Sverige har du lite bättre koll på din omgivning, i Thailand som turist så kan det bli en cocktail av alt för spännande ny möten:laugh:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp