Min första resa till thailand

 
Tack för din ursäkt som utmynnade i att inte bli en ursäkt, så varför godtaga den. När du skriver helt utifrån det blå, och berättar att din fru har gått på det och det universitetet, och då vet om vad som isaan-damer har i sina tankar, till skillnad emot min fru som enbart gått på ett "bar-universitet" Hur f;n kan jag INTE vinkla det till det jag gjorde.

Antingen så ber du om ursäkt, eller så be inte om ursäkt... och detta är heller ingen ironi....
 
Bra jobbat Jonas, du har sjuttanimej jobbat för att få fram detta inlägg..
Vet inte vad du menar med det?
Jag skrev ner vad jag själv gillar att göra och hade velat gjort om jag kom hit på en kortare semester också vad jag brukar rekomendera andra till att hitta på om dom skall hit på en kortare semester och undrar vad som finns att hitta på.
 
Jonas, inga psyko-grejor nu snälla. Jag skrev ett snällt inlägg till dig, och berömde dig för att du hade lagt ned arbete på att göra ett utförligt svar till den andre medlemmen. Annars brukar ju bara de flesta ha någon jävla länk att klicka på, och sedan är dom helt tröttkörda av ansträngning att skriva den länken...

Så igen då Jonas, Bra jobbat med inlägget...
 
På landet är enormt billigt och mer trivsamt än dessa turist ställen som pattis.
Men på landet måste vi verkligen anpassa oss efter dem med respekt .
Jag har haft turen att by folket har accepterat mig som jag är.
Jag köper hantverkar tjänster lokalt .
Ryktet i byn - svensken som bor i gula huset betalar bra med han kräver fallangtime och inte thaitime. :)
Grejen är att jag skämtade med ngt av mina hantverkare och sa - du får normalt 400 bath om dagen? Men om du jobbar hos mig så får du 600bath om du jobbar i fallangtime ( snabbare ) och gör som jag säger.

En dag åkte jag med motoriken för köpa öl & is säck.
Butiken - sawadii krap swedenman . Beer & Ice fallangtime home to you.

Haha ha underbart.

Hade varit i pattis hur hade de varit?
 
På landet är enormt billigt och mer trivsamt än dessa turist ställen som pattis.
Men på landet måste vi verkligen anpassa oss efter dem med respekt .
Jag har haft turen att by folket har accepterat mig som jag är.
Jag köper hantverkar tjänster lokalt .
Ryktet i byn - svensken som bor i gula huset betalar bra med han kräver fallangtime och inte thaitime. :)
Grejen är att jag skämtade med ngt av mina hantverkare och sa - du får normalt 400 bath om dagen? Men om du jobbar hos mig så får du 600bath om du jobbar i fallangtime ( snabbare ) och gör som jag säger.

En dag åkte jag med motoriken för köpa öl & is säck.
Butiken - sawadii krap swedenman . Beer & Ice fallangtime home to you.

Haha ha underbart.

Hade varit i pattis hur hade de varit?
Hade varit samma sak om du bott där allt är inte walkingstreet och beach road.
Gå upp på en utsiktspunkt så ser du att Pattaya är mer än det ;)
Sen är Pattaya mycket mer trivsamt i utkanterna att bo i än bondvichan, tyst och lugnt på kvällarna ;)
Får ingen tinitus av alla syrsor, inga kycklingar och hundar på avstånd så dom hörs inte in ;)
Hemma i Pattaya på sen kvällsprommenad.
20170811_000905.jpg
20170811_000938.jpg
20170806_221307.jpg


Vs på landet hemma hos svärföräldrarna.

20170803_192843.jpg
20170803_200427.jpg
20170803_200503.jpg


Kommer ta lång tid innan jag åker till landet igen usch!
 
Denna Aria som du sjunger gång efter annan, om Pattaya bra - och landet/Isaan dåligt!!! Jag tror ingen här som skriver, har det så illa som dina erfarenheter. Vem fan vill bo i en by utan belysning, knappt någon el eller internet. och det eländet som din fästmö/fru visar dig som sin hemby,,, tror du att vi andra bor så illa??....

Gör en riktig jämförelse istället. Kom upp och titta dig omkring istället, så får du kanske en annan uppfattning Jonas. Men du vill bara att alla andra skall se Pattaya på ditt sätt, alltså från den ljusa oskuldsfulla sidan, men du vill aldrig ändra dig, och se Isaan för vad det kan vara här uppe. Du hade en taskig erfarenhet, ta det som ett minne bara, och låt det inte plåga dig år efter år, det är nog inte värt det Jonas.
 
Denna Aria som du sjunger gång efter annan, om Pattaya bra - och landet/Isaan dåligt!!! Jag tror ingen här som skriver, har det så illa som dina erfarenheter. Vem fan vill bo i en by utan belysning, knappt någon el eller internet. och det eländet som din fästmö/fru visar dig som sin hemby,,, tror du att vi andra bor så illa??....

Gör en riktig jämförelse istället. Kom upp och titta dig omkring istället, så får du kanske en annan uppfattning Jonas. Men du vill bara att alla andra skall se Pattaya på ditt sätt, alltså från den ljusa oskuldsfulla sidan, men du vill aldrig ändra dig, och se Isaan för vad det kan vara här uppe. Du hade en taskig erfarenhet, ta det som ett minne bara, och låt det inte plåga dig år efter år, det är nog inte värt det Jonas.
Håller med dig inte har jag det som han har der ute i junglen.
 
Denna Aria som du sjunger gång efter annan, om Pattaya bra - och landet/Isaan dåligt!!! Jag tror ingen här som skriver, har det så illa som dina erfarenheter. Vem fan vill bo i en by utan belysning, knappt någon el eller internet. och det eländet som din fästmö/fru visar dig som sin hemby,,, tror du att vi andra bor så illa??....

Gör en riktig jämförelse istället. Kom upp och titta dig omkring istället, så får du kanske en annan uppfattning Jonas. Men du vill bara att alla andra skall se Pattaya på ditt sätt, alltså från den ljusa oskuldsfulla sidan, men du vill aldrig ändra dig, och se Isaan för vad det kan vara här uppe. Du hade en taskig erfarenhet, ta det som ett minne bara, och låt det inte plåga dig år efter år, det är nog inte värt det Jonas.
Jag har la fan inte skrivit att Isaan är dåligt är du knäpp eller jag skriver livet på landet vafan har det med Isaan att göra!?
Och vem fan är det som skriver skit om Pattaya och folk som bor i Pattaya hela tiden igentligen?

Jag har inte nämt Isaan jag skrev att Pattayas utkanter är bättre än livet på landet och det tycker jag vafan har det med Isaan att göra, jag har aldrig skrivit skit om Isaan.
 
Sen titta mig runt 5555, jag har nästan vart i alla provinser i Isaan och vart i alla dom större städerna i Isaan, jag har allt tittat mig runt och även skrivit att det finns flera ställen där jag kan tänka mig att bo.
Jag har varit rätt tydlig med att det är lantlivet som frugans by jag inte trivs med.
Tror du får leta länge om du skall hitta någonstans där jag generaliserar och skriver skit om hela Isaan jag är mycket väl medveten om skillnaderna där uppe.
 
Ta det lugnt nu lelle man. Du skriver tycker jag ganska ofta hur trist det är, hur tråkigt det är, hur illa det är, och du skulle aldrig vilja bo där..... Det är din fulla rätt att skriva så... Men sluta att gasta och läs istället. Jag har nog läst minst 100 gånger om hur du absolut noll och aldrig skulle kunna tänka dig bla bla bla......

Jag är inte mer knäpp än dig, och på det sättet du reagerar så undrar jag faktiskt hur läget är med dig idag Jonas... Salut.....
 
Ta det lugnt nu lelle man. Du skriver tycker jag ganska ofta hur trist det är, hur tråkigt det är, hur illa det är, och du skulle aldrig vilja bo där..... Det är din fulla rätt att skriva så... Men sluta att gasta och läs istället. Jag har nog läst minst 100 gånger om hur du absolut noll och aldrig skulle kunna tänka dig bla bla bla......

Jag är inte mer knäpp än dig, och på det sättet du reagerar så undrar jag faktiskt hur läget är med dig idag Jonas... Salut.....
Ja jag skriver hur trist det är i frugans by, om du kollar inläggen från när jag åkt runt i Isaan så skriver jag inte det är tråkigt i hela Isaan.
Jag skriver inte att Isaan är tråkigt jag skriver att jag har tråkigt när jag är i frugans by som ligger i Isaan och att jag skulle aldrig vilja bo så på landet igen.
 
Bra då är vi klara med det då.. Du ser du behöver inte hetsa upp dig, vi är inte i slagsmål Jonas. 555
 
Ta det lugnt nu lelle man. Du skriver tycker jag ganska ofta hur trist det är, hur tråkigt det är, hur illa det är, och du skulle aldrig vilja bo där..... Det är din fulla rätt att skriva så... Men sluta att gasta och läs istället. Jag har nog läst minst 100 gånger om hur du absolut noll och aldrig skulle kunna tänka dig bla bla bla......

Jag är inte mer knäpp än dig, och på det sättet du reagerar så undrar jag faktiskt hur läget är med dig idag Jonas... Salut.....
Läget med mig idag är att nu skall jag gå ut på däck och sen köra båt om 2 timmar.
Bara så trött på dina vinklingar, jag skriver att jag har tråkigt när jag är hos frugans föräldrar, det betyder att jag har tråkigt där jag skriver inte att en hel hög av provinser är tråkiga.
 
Jonas, kolla lite på dig själv stundom så kanske du inte behöver vara så trött. T.ex. idag så startade du upp en fullständigt onödig häxjakt på mig, där jag hade skrivit ett inlägg till dig, och gett dig beröm för ett bra jobb med budgeten för den där killen.

Det blev skit och du inbillade dig att det var ironiskt och en vinkling. Ganska lustigt faktiskt... Kör du din båt men glöm aldrig "inte alla skär är en grynna"....

ha en god dag, och det är ingen ironi
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Galten75
G
A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
 
Tillbaka
Topp