Ny möjlig resplan till Thailand?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

janptr

Medlem
Är det många mer än jag som märkt hur mycket svårare det är att ta sig till Thailand nu för tiden? Var där första gången 1988 och 10-13 år senare så var det många gånger halvfulla plan bara. Lätt köpa biljetter och bra priser. Nu får man verkligen vara på sin vakt om man säkert ska komma iväg, åtminstone till överkomligt pris. Dessutom enormt fullbokade hotel på turist ställerna, detta året var extremt fullt på Phuket bl.a. En ide som slog mig idag var om man kanske kunde flyga in till Thailand från annat land, exemelvis Malaysia. Vet ej vilka bolag som flyger till Kuala Lumpur men väl på plats så är det otroligt billigt flyga vidare till Thailand (inkl Phuket) med Air Asia. Det går plan dagligen. Själv flög jag från Phuket till KL och vidare till Jakarta förra året till mycket bra pris. Vad tror ni andra om detta? Kolla även www.airasia.com

Min kompis flyger till Thailand den 20:e nu och han flyger över KL med Malaysian Airlines (tveksam stavning) till ett rätt bra pris. Drygt 6000 tror jag. Det var rätt mycket väntan där, men det kan det ju vara värt. Thai har ju fördelen att prata thai på planet, vilket kan vara bra ibland.

Trevlig helg på er allihop!

En anna variant som tydligen det är bra pris på nu inför nästa säsong är över Hong Kong med... nu slog alzheimersen till ::) Malaysian Air tror jag det är. Vilka det nu än är så har flera av mina vänner bokat om från Thai nästa säsong till Hong kong-varianten pga priset.

Hong Kong - Phuket faktiskt! Men man kan välja Hong Kong - Bangkok också.

Har endast idag snabb kollat men ej funnit något direkt klipp. Men det viktiga är ej bara bra pris utan att man kanske får större chans komma ivägom man har alternativ resväg. Laeder skrev lång väntan i KL men personligen så hade jag gärna stannat där en vecka. Men kollade lite på flyg via Hong Kong men då kan man utesluta AirAsia som ej verkar flyga dit. Problemet för stunden är att det är lite svårt planera resa som innebär hemresa in i Mars-08.

Det blev ingen alternativ rutt nästa gång heller, skiljde väl mycket i pris tyckte jag. Avresa Januari 2008. Däremot så tänkte jag ta en sväng till Kuala Lumpur under min 7 veckors resa i Thailand. Om jag åker tillbaks till Thailand när det är mindre än 30 dagar kvar så bör det väl ej behövas något Visa för mig nästa gång. Kan det stämma eller missar jag något tro?

Åkte ner till phuket i april med Malaysia airlines fina plan med egen tvskärm och
tv-spel problemet är bara att på hemresan åkte man från phuket kl 20.00
fick vänta i kuala-lumpur i nästan 12 timmar segt.

"janptr " sa:
Det blev ingen alternativ rutt nästa gång heller, skiljde väl mycket i pris tyckte jag. Avresa Januari 2008. Däremot så tänkte jag ta en sväng till Kuala Lumpur under min 7 veckors resa i Thailand. Om jag åker tillbaks till Thailand när det är mindre än 30 dagar kvar så bör det väl ej behövas något Visa för mig nästa gång. Kan det stämma eller missar jag något tro?

30 dagar får du automatiskt vid inresa, inga problem. Så om du lägger in KL på rätt ställe visummässigt, så behöver du inte ansöka om nåt visum alls.

Ja det gäller att taima det rätt, blivit rätt dyrt sedan förra året om man stannar extra ut Visum. Såg att en resa inkl allt till KL kostar lika mycket som att skicka mina handlingar till ambassaden i Stockholm för att söka Visum.....Resan är Chiang Mai-KL one way vilket inte är så tokigt! Gäller bara och kolla så ev annat land ej själva kräver en på visum. Malaysia är ok men ej kollat Cambodia, Vietnam etc. Hade ganska jobbigt visum krångel innan jag kunde ta mig till Jakarta förra året, strax efteråt så kunde man söka på dess flygplats dock.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp