A
Anonym
Gäst
Just i Pattaya är jag rädd för faranger på moppe, de kastar in sig framför bilar även att de kanske kör saktar, omkörningar på fel sida... Thai har ju oftast ett mönster i hur dem kör. En farang kan verkar det som köra precis hur som helst och speciellt i pattaya regionen (troligen för de är fler just koncentrerat på liten yta där).Funderar på att göra mig av med moppen med vi använder den inte längre ändå, men här i Pattaya så är det fame först och främst faranger jag blir förbannad på.
Thai håller oftast anpassad fart på dessa vägar i stan, och dom är lite mer vana av det, men inte så sällan man ser faranger kommer brännandes med gasen i botten som om dom körde moppe hemma.
Och dom kör värre än thai åker runt i bar överkorpp utan hjälm och ingen hänsyn till andra traffikanter.
thai är ju vana vid trafiksituationen här men farangernas beteende är inte ett dugg bättre här nere.
Samma i när jag bodde i byn, såg aldrig farang med hjälm, första gngn jag var där uppe träffa par faranger (En svensk)
Jag sa att jag kunde inte ta en öl jag körde, ja du är nyinflyttad i thailand hör vi, här är det ingen som bryr sig, sen berätta dom fyllehistorier hur dom hade kört.
Ja jag är hellre ny hela tiden i thailand än beter mig som dom.
jag har ingen erfarenhet i Sverige av MC eller moppe och känns onödigt då att köra i Thailand, klarar mig med bil och vara extra skärpt när man ser en farang i Pattaya.