SHL 2018/2019

Vart ingen vidare fart här i tråden i afton:afro:
@Krille inte ge upp, får bara Åsa-nisse spelarna ordning på målskyttet så löser det sig;):)
Nej då @Micke.T här ges inte upp någonting;), och får vi bara igång pp så kommer detta gå bra:thumbsup:.
Men oj vad bra Frölunda är just nu, de verkar göra som de vill mot Malmö. Även DIF har steppat upp.
Spännande fortsättning i eftermiddag, där jag hoppas Luleå sätter spiken i kistan,:) annars kan det bli nerv i den matchserien.:eek:

Jag blir förbannad och ledsen att Frölunda måste ta till så fula metoder som man gör. Först sänktes Jens Olsson av en huvudtackling utdelad av Joel Lundqvist och igår sänktes Emil Sylvegård av en lika ful tackling utdelad av Simon Hjalmarsson. 2 minuter för charging, inget annat. Skandal, hoppas att Hjalmarsson blir avstängd i efterhand. Och Roger Rönnberg rycker bara på axlarna. Usch, sådant är uselt vem som än gör sådant och det inkluderar naturligtvis mitt lag. :mad::mad::mad:

Jag blir förbannad och ledsen att Frölunda måste ta till så fula metoder som man gör. Först sänktes Jens Olsson av en huvudtackling utdelad av Joel Lundqvist och igår sänktes Emil Sylvegård av en lika ful tackling utdelad av Simon Hjalmarsson. 2 minuter för charging, inget annat. Skandal, hoppas att Hjalmarsson blir avstängd i efterhand. Och Roger Rönnberg rycker bara på axlarna. Usch, sådant är uselt vem som än gör sådant och det inkluderar naturligtvis mitt lag. :mad::mad::mad:
Håller med dig, huvudtackling är aldrig ok. Nu tror inte jag att spelarna medvetet är ute för att skada varandra.
Huvudtacklingen igår va solklar, borde vara en 5 minutare å matchstraff. Tom domaren har erkänt sitt misstag efter ha tittat på situationen i efterhand, tror det blir repressalier för Hjalmarsson.

Jag har ju inte sett någonting själv från dessa matcher mellan Malmö & Frölunda, men instämmer med dig än en gång @Berralund
Även Färjestad spelade fult i Torsdags, och det blev ett vinnande koncept.. Tyvärr:mad:

Jag har ju inte sett någonting själv från dessa matcher mellan Malmö & Frölunda, men instämmer med dig än en gång @Berralund
Även Färjestad spelade fult i Torsdags, och det blev ett vinnande koncept.. Tyvärr:mad:
Ja jag hade aldrig accepterat om Redhawks hade spelat så. Må vara att det är olycksfall i arbetet men man börjar undra när det händer två matcher i rad. Straffen måste skärpas, 10 matchers avstängning vore kännbart. Naturligtvis efter bedömning men det är nog få som vill riskera att åka på en sådan bestraffning.

Äntligen har rättvisa skipats. Simon Hjalmarsson fick avstängning mellan 30/3 och 4/4, i praktiken 3 matcher. Synd att han inte fick 5 plus match igår också, det hade kunnat bli ett annat resultat då.

Äntligen har rättvisa skipats. Simon Hjalmarsson fick avstängning mellan 30/3 och 4/4, i praktiken 3 matcher. Synd att han inte fick 5 plus match igår också, det hade kunnat bli ett annat resultat då.
Avstängningen är korrekt, men nog borde man klara vinna utan att vara en man mer;)annars får man svårt i detta slutspel.
Men visst kunde utgången bli annorlunda om domaren varit vaken igår.:rolleyes:

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A
B
Svar