thailänsk körkort

Många utlänningar har inte behörighet för MC utan bara bil på sitt körkort från hemlandet.
Då måste man göra både teori och körprov för att få KK för MC
Jag har ju bara B på mitt svenska körkort.
Inte fasen skulle jag få för mig att ge mig ut på vägarna med tung mc i Th, knappt jag vågar ta moppen in till phimai centrum;)

Nä jag håller mig till vår pickup, bakom ratten känner jag mig betydligt tryggare, om man nu kan uttrycka sig trygg i thaitrafiken:rolleyes:;):)

Inte fasen skulle jag få för mig att ge mig ut på vägarna med tung mc i Th, knappt jag vågar ta moppen in till phimai centrum;)

Nä jag håller mig till vår pickup, bakom ratten känner jag mig betydligt tryggare, om man nu kan uttrycka sig trygg i thaitrafiken:rolleyes:;):)
Chicken 555:)

Samma här. Undviker även moppen i byn.

Du kan konvertera ett svenskt bilkörkort till ett thailändskt utan teori och uppkörning.
Skaffa ett internationellt 1 årigt körkort i Sverige innan du åker. Båda behövs visas upp tillsammans på Traffic Office och även ett läkareintyg.

Första körkortet är ”temporärt” under en prövotid på 2 år (gäller alla), nästa gång får du ett 5 årigt körkort om du är utan anmärkningar, uppkörning och teori behövs inte vid förnyelse bara läkarintyg.

Har aldrig under dom 9 åren jag haft KK i Th visat läkarintyg

Senast ändrad:
Blanda inte in henne, hon är oskyldig här:D:D:p;)

Men måste erkänna att det ser förbaskat skönt ut att glida runt på mc.

Har tyvärr aldrig attraherat mig att ta mc kort, vilket jag kan tycka är synd ibland;)

När jag åker BIg Bike känner jag mig trygg ger stor respekt i trafiken
Är livrädd på motorbiken
Synd att du aldrig provat, är som att segla spinacker i kuling 555

När jag åker BIg Bike känner jag mig trygg ger stor respekt i trafiken
Är livrädd på motorbiken
Synd att du aldrig provat, är som att segla spinacker i kuling 555
Håller med , en större cykel ger stora fördelar i trafiken , inte bara storleken , utan att en tyngre cykel är säkrare för den som kan köra hoj , man har mer power för undvikande manövrar, finns många fördelar, em en för stor hoj som den jag lade upp fotopå är inte bra i stadstrafik, för tung , drygt fyra hundra kilo . En 1100 som du har är nog ganska max för vad som fungerar bra i tät trafik;)

vad får man körkortskategori för Am i Thailand, kul att veta vad man får

och vad står kk att få mc

tack för alla svaren jag har fått mycket tacksam

Senast redigerad av en moderator:
vad får man körkortskategori för Am i Thailand, kul att veta vad man får

och vad står kk att få mc

tack för alla svaren jag har fått mycket tacksam
Du får bara körkort antingen för bil eller för Mc, det finns inga olika viktklasser här vad jag vet.
Har du Svensk körkort skall du ändå sitta och lyssna en halv dags information och en enklare test om syn och reaktionsförmågan samt färgkännedom, röd, gul, grönt.
Första gången får du ett år och kan förlänga och får då fem år.
En farang får två körkort en för bil och en för mc.

tack försvar,
Skaffa man internationellt 1 årigt körkort i Sverige innan man åker. behövs det visas upp tillsammans på Traffic Office och även ett läkareintyg.
så slipper man göra test och uppkörning

finns det inget moppe kort bra till mc ?

Du får bara körkort antingen för bil eller för Mc, det finns inga olika viktklasser här vad jag vet.
Har du Svensk körkort skall du ändå sitta och lyssna en halv dags information och en enklare test om syn och reaktionsförmågan samt färgkännedom, röd, gul, grönt.
Även Thai får 2st olika körkort ;)

Njaaa ,lite förändringar har skett , tror nog det är bara tvåårigt nu ,sen fem år :)

tack försvar,
Skaffa man internationellt 1 årigt körkort i Sverige innan man åker. behövs det visas upp tillsammans på Traffic Office och även ett läkareintyg.
så slipper man göra test och uppkörning

finns det inget moppe kort bra till mc ?
Ta med dig ditt SvenskaKK samt ett Internationellt , detta kan du få på olika ställen .. Fixa ett läkarintyg på orten du är , åk med detta till Traffic Office , sen får du kolla film samt testa ,, färgsinne samt reaktion , tror nog det räcker ,
Och JA! Det finns bara ett MC kort i Thailand , det täcker alla MC

Vilken typ av undersökning gjorde läkaren då? Med tanke på vissa förare så skulle den va rätt omfattande då.;)

Första gången i Pattaya så har jag för mig att dom kollade vanliga saker som blodtryck och lyssnade lite.

I KhonKaen däremot så köpte jag ett färdigt läkarintyg utanför trafikkontoret i en dricka kiosk. Nu senast var det lite krångligare förklarade tjejen i dricka kiosken. Hon ringde ett samtal, en kille på moppe kom och hämtade mig och körde mig till kliniken. Där väntade jag i receptionen för att sedan få skjuts tillbaka. Det kallar jag för service 5555 :)

Har kökort sen 2544 då var det klinik för bägge korten .Pranburi 6 dec 2560 inget läkarintyg för 5 års kort bara färg syn å reaktion å ca 1 timme film varav 2 st trötta av 40 tai å en falang nu giltit till 2023 nov. Så var det med det för mig obs gäller den dagen i Pranburi säkert andra avvikelser i övriga th jaa ja

Liknande trådar

L
Svar
13
Visningar
2 K
A
A
Svar
4
Visningar
2 K