Blir nån weissbier när sitter hos Schweizaren på marknaden.
Chang draft hos svensken, jompa.
Tiger draft hos Ungraren Lazio
Leo om det är nått mindre sjapp eller ölar med några kompisar. Thai öl är väl som det är, det är väl sociala att man har kul som gör att man bälger i sig det, tillsammans med umgänget så brukar det bli trevligt.
Thai öl är inget jag skulle välja på en krog i Sverige eller annat land.
Hemma på verandan i khao lak blir det inte så många. Brukar åka ned till Jompa och ta en iskall chang draft eller schweizaren och en weisbier om det är marknadsdag. Det händer dock att jag handla på mig lite olika sorter på shopping resorna till Phuket.
I en tankbåt jag var i fick vi San Miguel bryggd i Thailand, var helt ok. Köpt den på Makro nån kasse men ser den inte längre.
Hemma vid på gårn brukat jag slänga in några Pripps export i jord källaren.
Så brukar göra ett stopp med gräsklippartraktorn och hämta en export och tänka på kompisen. (Ibland har jag tagit nån single malt med så det är riktig promille race)
Han sommar jobbade på Pripps i Sundsvall och stal alltid hem dessa som vi hällde i oss på helgen och jagade brudar. Nu han borta i nån version av Alzheimers sedan några år vart inte ens 55 år. Så öl för mig är ganska mycket en social grej.
Surströmming och lax nämndes i tråden stoppade här om veckan hos en chief jag seglade med, Finne pensionär han hade hörsammat mitt beklagade över bristen på denna delikatess.
Men tydligen var det ingen brist i Finland var på han köpt hem en burk till mig, en sen men mycket trevlig julgåva. Vist smakar bra med en öl och snapps men fan jag tar den lika gärna med en glas mjölk. Min version av snabb mat, koka potatis, surströmming, lök tomat och tunnbröd. Ironin är ju att bristen på strömming till stor del beror på överfiske av strömming som går till lax odlingar ofta av finska trålare.