thailänsk körkort

tack för svar alla.

om vi säger att jag ta A2 innan sommar får jag mc kort i thailand eller det måste vara A för att få det?

Det var en mycket enkel procedur !

Behövde bara titta på ett trafikljus och säga vilka färger som tändes, men det kunde t.ex. vara röd längst ner och grönt i mitten, så det gällde att inte vara färgblind.

Fixade ett internationellt 1-årigt körkort (AB) hos motormännen (275Sek) i Sverige, fixade ett adressintyg (500Baht) från Immigration och ett läkarintyg (50Baht) i Thailand plus en massa kopior på allt (10Baht).

Så jag "körde upp" både bil och MC körkorten samtidigt och det kostade totalt 325Baht hos Traffic Office.
Jag själv anlitade en tjej som har service för allt, fick till och med mc-kort trots att jag inte hade det på varken internationella eller svenska körkortet. Hon hämtade pass och körkort på kvällen, nästa dag hämtade hon mig för att åka till traffic office för ögontest och foto, sen var det klart, körkort i 2 år, sen förnya till 5 år efter prövotiden, enkelt! Hon tog 5000 baht för mc och bil och det tycker jag var väl värt det då jag inte behövde åka till varken immigration eller fixa läkarintyg, och det var på vanligt turistvisa.

Jag själv anlitade en tjej som har service för allt, fick till och med mc-kort trots att jag inte hade det på varken internationella eller svenska körkortet. Hon hämtade pass och körkort på kvällen, nästa dag hämtade hon mig för att åka till traffic office för ögontest och foto, sen var det klart, körkort i 2 år, sen förnya till 5 år efter prövotiden, enkelt! Hon tog 5000 baht för mc och bil och det tycker jag var väl värt det då jag inte behövde åka till varken immigration eller fixa läkarintyg, och det var på vanligt turistvisa.

Endast 4000 baht ca dyrare än att göra det själv. Femårigt har du väl inte fått ännu?

Själv tänker jag hämta mitt femåriga enligt gällande lag , DVS ett Non O Immigrant , finns inget om ett års visumkrav ,, Frugans dotter åkte till trafficoffice och kollade ,, Non O Immigrant är kravet , Turistvisa skall inte fungera , men de sade att vissa trafficoffice kan ge max två år som är det kortaste idag , Ett års är borta :)

När och var gjorde du det?????

När och var gjorde du det?????
Kan du gå till en traffikskola på theprasith i Pattaya och få gjort.
6000 baht också kör dom dig till Rayong traffic office gör syntest så har du kortet.

Det erbjöd dom oss när frugan tog körlektioner.

Men som jag skrev innan dom körde till Rayong för det gick inte på Pattaya traffic office längre sa hon.

Liknande trådar

L
Svar
13
Visningar
2 K
A
A
Svar
4
Visningar
2 K