Thailand allt dyrare för expats.

Vilka på detta forum har bostadsrätt i Bangkok? Alla verkar köpt hus i Isaan för frun ville det :)

Hej

Så kan det nog vara ibland, men undantag finns, i vårt fall ville frugan ha hus vid havet och jag ville bo i byn, så det blev först hus i byn och sedan ett hus söder om Hua Hin, själv trivdes jag klart bäst i byn, med släkten och jordbruket, jag visste att frugan också skulle göra detta även om hon då trodde att det skulle vara bäst att bo vid kusten.

Det blev som jag trodde så att vi använde oss av huset i byn mest, huset vid kusten besökte vi bara ca två veckor om året, så det slutade med att hon sålde huset där, det blev bara jobbigt att åka fram och tillbaka, samt att behöva oroa sig för hur det gick med hus och trädgård där nere.

I byn hade vi ju släkten, vännerna och inte minst pojken trivdes bäst i byn där han också gick i förskolan på den tiden, jag hade en vettig sysselsättning med jordbruket och kunde jobba så mycket jag ville, vid havet levde vi som turister, åt på restaurang, besökte stranden o.s.v, men vi hade ingen riktig vardag.

Mvh isan lover

Jag jobbar i Bkk ca 12-13 daga per månad.
Och jag trivs väldig bra i Bkk nu när jag kör själv där och slipper trånga taxi.
Men är lite ensam efter jag slutat jobba för dagen.
Då ränner jag runt i bilen eller strövar på olika Malls.
Och sen tillbaka till hotellet.

Och jag trivs väldig bra i Bkk nu när jag kör själv där och slipper trånga taxi.
Du är i alla fall en äkta expat..... :cool:
hoppas condon blir färdig snart :):)

Finns ju trevliga ställen att umgås med folk på runt ex Nana ;)
Har en vän här som har HH som bas men åker till Bkk och Pattaya ibland för lite omväxling. Han är absolutist men trevlig gubbe, han säger att han brukar sitta på ex MC Donalds vid Nana och äta å kika lite och det dyker alltid upp någon trevlig person som vill prata lite.

Finns ju trevliga ställen att umgås med folk på runt ex Nana ;)
Har en vän här som har HH som bas men åker till Bkk och Pattaya ibland för lite omväxling. Han är absolutist men trevlig gubbe, han säger att han brukar sitta på ex MC Donalds vid Nana och äta å kika lite och det dyker alltid upp någon trevlig person som vill prata lite.
Har aldrig @nmax varit på Nana Plaza.:eek::eek::eek:
Men bott i närheten av Nana par gånger men med frugan:eek::D

Jag är ju ensam här vet du:eek: men tyvärr
Jobb imorgon:rolleyes: och är helt säker på att frugan skulle lista ut den besöken jag skulle ha svort att förklara för henne att det hade nu med jobbet att göra:p:p:mad: @Samet
Men skulle kanske behöva chaffis ikväll om jag skulle dricka förmycket af Zero:cool:
@magunnar ta rygg på @Samet så får du lite riktig mat i dig;)han är inte farlig, det lovar jag dig:):):)

@magunnar ta rygg på @Samet så får du lite riktig mat i dig;)han är inte farlig, det lovar jag dig:):):)
Jag kan lova dig @Micke.T att jag behöver ingen hjälp att äta riktig mat här i Bkk därför inga bilder,då skulle jag bara få höra, fn vad du äter:eek::eek:
Ska ut om 3 timma och äta GÖTT:cool:
Nej! Nu ducha och raka mig. Adjö herr @Micke.T :wai:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp