Thailand riskablaste resemålet enligt försäkringsbolag i UK.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Brittiska försäkringsbolag har utsett Thailand till den riskablaste destinationen baserat på antalet krav ifrån försäkringstagarna, 23% av kraven på försäkringsbolagen kommer ifrån Thailandsresenärer, två och trea på listan är Chile och USA på 15%, men det framgår inte tydligt om man tar hänsyn till hur många Britter som besöker respektive land.

UK insurer brands Thailand ‘riskiest’ holiday destination based on number of claims
By Coconuts Bangkok Jun. 20, 2018

A report released yesterday by UK insurance provider Endsleigh labels Thailand the riskiest holiday destination in the world. Why? Because nearly a quarter of their travel insurance claims — 23 percent — were made in Thailand. No, really. That’s the only “evidence.”

Does this really make Thailand “the riskiest” holiday destination in the world? Well, maybe if you’re British and get your insurance from Endsleigh.

Of course, that didn’t stop the British tabloid press from running wild yesterday with headlines such as “world’s riskiest holiday destination revealed” or “these are the 10 riskiest places to travel abroad.”

It doesn’t come as a surprise that their customers would make insurance claims in Thailand, as Thailand is incredibly popular with British tourists. In fact, they’re one of the largest groups to visit Thailand. Last year, the nation welcomed a million tourists from the UK — one in every 35 visitors.

According to the company’s data, the top 10 “riskiest holiday destinations” are:

1. Thailand (23% of claims)
  2. Chile (15%)
  3. USA (15%)
  4. Spain (8%)
  5. Germany (8%)
  6. Nepal (8%)
  7. Peru (8%)
  8. France (7%)
  9. The Bahamas (4%)
  10. Brazil (4%)
Endsleigh additionally found that 48 percent of Brits aged 15-24 don’t bother taking out travel insurance to begin with, while 25 percent incorrectly thought their government would cover medical bills abroad.

Although the UK’s Foreign and Commonwealth Office doesn’t advise against traveling in Thailand, it notes that there are a high number of road traffic accidents in the nation (OK, we’ll give you that one) and that UK citizens should research local laws and customs before their travels. Well, duh.

Of course, we’re just assuming the Brit customers Endsleigh has dealt with were actually injured, unlike say … Mik Laverty, who tried to start a GoFund me page after lying about having his leg broken by muggers in Phuket. CCTV footage showed he had jumped from a hotel balcony on his own.

Jumping from hotel balconies like a dumbass, yet one more reason Thailand is … THE MOST DANGEROUS HOLIDAY DESTINATION! Aieeeeee!

https://coconuts.co/bangkok/news/uk...iest-holiday-destination-based-number-claims/

Mvh isan lover

Kanske beroende lite på hur folk beter sig när de anländer här. Det är inget fel med landet det är nog inställningen på turister.
Thailand är ett jättebra att turista på som en vanlig människa. :rolleyes:

Kanske beroende lite på hur folk beter sig när de anländer här. Det är inget fel med landet det är nog inställningen på turister.
Thailand är ett jättebra att turista på som en vanlig människa. :rolleyes:

Hej

Det tycker jag också, t.o.m speciellt lämpligt för barnfamiljer, det finns ju mängder av aktiviteter för just barn med vattenparker, zoo, nationalparker samt en massa aktiviter som är kopplade till strand, sol och bad.

Själv tror jag att det kan finnas flera skäl till att folk behöver använda sig av sin försäkring när dom semestrar i Thailand, det är förmodligen en del olyckor med hyrd moppe och cykel, en del drabbas kanske av infektioner vid myggbett, bränner sig i solen, bryter armar och ben, sen blir förmodligen en och annan oförsiktig bestulen o.s.v.

Kommer ihåg när jag åkte med Aeroflot på 80-talet, då var det många fulla och högljudda på planer ner, när vi åkte hem igen så var flera av passagerarna gipsade, hade bandage eller gick på kryckor.

Mvh isan lover

Hej

Det tycker jag också, t.o.m speciellt lämpligt för barnfamiljer, det finns ju mängder av aktiviteter för just barn med vattenparker, zoo, nationalparker samt en massa aktiviter som är kopplade till strand, sol och bad.

Själv tror jag att det kan finnas flera skäl till att folk behöver använda sig av sin försäkring när dom semestrar i Thailand, det är förmodligen en del olyckor med hyrd moppe och cykel, en del drabbas kanske av infektioner vid myggbett, bränner sig i solen, bryter armar och ben, sen blir förmodligen en och annan oförsiktig bestulen o.s.v.

Kommer ihåg när jag åkte med Aeroflot på 80-talet, då var det många fulla och högljudda på planer ner, när vi åkte hem igen så var flera av passagerarna gipsade, hade bandage eller gick på kryckor.

Mvh isan lover
Inte konstigt att folk var högljudda och fulla på Aeroflot. När jag åkte med dom en gång från Moskva till Köpenhamn 1977 fick man för sjutton in en hel flaska när man beställde en vodka. Efter den resan har jag aldrig åkt med dom igen, det är dock säkert bättre idag. Tur att sträckan från Tokyo till Moskva var med Japan Air Lines annars hade det varit en plåga.

Inte konstigt att folk var högljudda och fulla på Aeroflot. När jag åkte med dom en gång från Moskva till Köpenhamn 1977 fick man för sjutton in en hel flaska när man beställde en vodka. Efter den resan har jag aldrig åkt med dom igen, det är dock säkert bättre idag. Tur att sträckan från Tokyo till Moskva var med Japan Air Lines annars hade det varit en plåga.

Hej

Det stämmer, den minsta flaskan dom serverade var en kvarting, samma om man ville vi eller champagne, alltid hela flaskor, det var ordentliga fylleslag och man fick ju t.o.m röka ombord vilket jag ogillade eftersom vi hade en Ryss bredvid oss som kedjerökte, han hade en limpa cigaretter och tände en ny med fimpen innan den tog slut, hela tiden, paket efter paket, timma efter timma.

Många blev så fulla och trötta att dom lade sig i gångarna och sov, personalen reagerade inte alls på detta, dom klev mellan dom sovande i gångarna och fortsatte servera, några passagerare togs med extra och dessa satt i camingstolar i mittgången, förmodligen ett sätt för besättningen att utöka lönen på.

Mvh isan lover

hahaha..., @Berralund har ju flugit 6 gånger med Aeroflot på tidigt 90-tal, fantastiskt, så kul. Som du säger fans inga 6-4-8 vodka utan helrör, man stod längst bak i planet med andra ryssar och krökade, men planen flögs av proffs, från ryska armen, bästa landningarna var just Aeroflot.

Jag hade otroligt kul på Sheremetyevo International Airport.Var gång jag mellanlandade fick jag en kupong till restaurangen med mat, matsalen som ett regementskök, Babusjka i vita rockar kom med sladdrig pomfrite och seg schnitzel.

Alltså det var rena cirkusen och kul som fan, jag klagade och de sa till mig "ÄT". Till slut efter alla gånger jag reste med Aeroflot kände Babusjkorna igen mig och sa , nä inte han nu igen:D:D

En gång 93 tro jag det var visste de inte var planet var, stod i boardingkön och det blev cancel, visade sig att de visste inte var planet var och vi blev inkvarterade på Elisabeth Taylor Hotel i Bankok med full service och pool på taket i 3 dar.

Det visade sig sen att det plan vi skulle flyga med, befann sig i Sidney:D

Nja, har haft otroligt trevliga resor men just Aeroflot, jag vet alla andra tycker det är skit men så har jag aldrig upplevt det med 6 reor med Aeroflot. De här missödena, ja men herregud, så farligt är det väl inte!

En gång från Bangkok mellanlandade vi i Delhi, de fick tvärt ta en annan rutt för för att hämta upp folk i Tasjkent i Usbekistan, då det planet fått problem. Fan kallt som in i norden och jag hade bara en T-shirt, fick låna en scarf av en god dam, på 3000 meter höjd:D

Nä Aeroflot är bra om man vill uppleva något. Idag är ju Aeroflot helt annorlunda då de samarbetar med andra flygbolag!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp