tips önskas , åka till Changmai från Bangkok

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej ! :wai:

Är det någon som har tips om hur man kommer till Changmai från Bangkok.
tex med buss eller bil, eller flyg,och hur lång tid det tar,samt ungefär pris.

tack för att ni svarade. Olle.

8)

Hej Olle!
Det snabba alternativet är att ta flyget. Jag har flygit med Nok Air för allt mellan 1700 - 2500bath, och flygningen tar ca. 1 timme. Om du inte har så bråttom så rekommenderar jag tåget. Det tar ca. 12 timmar, och biljett med helt ok sovplats kostar ca. 800 bath. Skön avslappning och riktigt god mat faktiskt! Eftersom tåget går på natten (18-06) sparar man dessutom in en natt på hotell.

Hej Sukhoi. Tack för svar :wai:

Tåget verkar vara en bra åktur, billigt också. :thumbsup:
Det blir nog en tur till Changmai, jag åker till Thailand 16 Augusti.

Olle :)

Tack för tipset on AirAsia. Dom hade mycket billigt pris i Augusti . 399 THB enkel.
1 timme o 10 minuter flygtid.

Olle

Anledningen till att jag föredrar Nok Air framför de andra lågpris bolagen är att jag aldrig haft några problem när jag rest med dem. Air Asia t.ex. har ett rykte om att ofta vara kraftigt försenade, vilket även jag har fått erfara. Fast o andra sidan så kan det ju helt klart vara värt att chansa om biljetten bara kostar 399 THB. Tänk dock på att skatt tillkommer på det priset. Hur som helst så tycker jag absolut att du skall försöka ta dig till Chiang Mai om du får tillfälle!

Tack för alla tips.
Jodå till Chiang Mai skall jag på ett par dagar, men hur har jag ej bestämt än.

Har åkt med bägge bolagen och mycket glad att det finns billigare alternativ nu för tiden. Har nog åkt 20 gånger med AirAsia och kanske endast en gång varit lite försenat. Sista flighten åkte jag från Phuket till Kuala Lumpur och skulle där byta till annat AirAsia plan till Jakarta. Lite snålt om tid visste jag men piloten stämde av med nästa plan (under färdens gång) och fick besked att det skulle ordna sig. Servicen var det inget fel på :thumbsup:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp