Tips på hur vägen är väster om Chao Praya River i Bok

Frågor ja inte kan svara på. Men Bens kör ju med Google sen vet ja bara att de funkar. De går via min telefon
Jo, eftersom du är uppkopplad via tel, får du säkert all info.
Och som sagt kartorna på bilarna idag är grymt bra.
Innan har jag inte orkat ha den uppkopplad pga sladd.
Men köpte en hållare nu som laddar telefon sladdlöst.
Måste ha kabel till hållaren dock men på hållaren det ingen koppling till tel som man måste sätta den i, går i tel utan att telefonen är inkopplad i tex mini usb..
Så enkel med, sensorstyrd så tar bara tel nära så öppnar den sig och stänger sig anpassad till tel, när jag skall ha tel drar jag bara finger på baksidan så öppnar den sig.
Så nu har jag börjat använda internet mer i bilen.
Jag är ju lite sen, köpte den för 2 veckor sen.

Jag har kört med Google maps i min Nalle (android) sätter den i Bröstfickan samt hörsnäcka innanför hjälmen , Talar om för mig exakt hur långt det är kvar , aktuell tid vid aktuell tidpunkt , alternativa vägar vid trafikstockningar mm ,, Helt underbart kan jag säga , och jag har kört djäkligt krångliga småvägar uppe runt Kanchanaburi , aldrig att jag kört fel , skulle inte satsa på någon annan GPS , Men det är ju jag det , snål som jag är så gillar jag gratis , alt. så jag kör Maps Offline , funkar bra utan internet (datauppkoppling) Men visar bara vägen samt talar om hur jag skall köra , vet inget om aktuella hinder eller olyckor mm . Google Maps :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Jag har kört med Google maps i min Nalle (android) sätter den i Bröstfickan samt hörsnäcka innanför hjälmen , Talar om för mig exakt hur långt det är kvar , aktuell tid vid aktuell tidpunkt , alternativa vägar vid trafikstockningar mm ,, Helt underbart kan jag säga , och jag har kört djäkligt krångliga småvägar uppe runt Kanchanaburi , aldrig att jag kört fel , skulle inte satsa på någon annan GPS , Men det är ju jag det , snål som jag är så gillar jag gratis , alt. så jag kör Maps Offline , funkar bra utan internet (datauppkoppling) Men visar bara vägen samt talar om hur jag skall köra , vet inget om aktuella hinder eller olyckor mm . Google Maps :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Han som startade tråden frågade om offline, för han inte hade online täckning hela tiden.
Finns många bra offline navigationsappar om man inte har den möjligheten.
Han visste hur online google fungerade, men ville ha ett råd om en offline app.

Men också en rätt gammal tråd.

Bästa kartskärm jag sett är ju Teslas, är ju helt grym och så stor.
Gillar Teslas info skärm, efter det Mercedes, vissa modeller iallafall med den helt inbyggda, grym men inte i klass med Teslas.

Bästa kartskärm jag sett är ju Teslas, är ju helt grym och så stor.
Gillar Teslas info skärm, efter det Mercedes, vissa modeller iallafall med den helt inbyggda, grym men inte i klass med Teslas.
Tråkiga är att många av dessa bilar har kontrakt med apple, utan en apple produkt får du inte 100%

Apple håller på med samma skit inom den branschen som TA gjorde inom fastighet och styrsystem när de kom , N Max vet vad jag menar , TA samt Siemens var ensamma på marknaden , blev snabbt utkonkurrerade av andra mer öppna system som inte binder upp kunder till dyrbara lösningar . Tror att Apple snart måste tänka om , blir nog (vet ej ) allt färre som uppskattar deras egna lösningar som har dålig kompatibilitet med android.

Vad gäller Tesla tror jag att det kan bli problem med dem när folk börjar förstå miljöbiten med dessa , och framförallt kostnaderna för nya battericeller /paket . Lär ju inte vara så billigt kan jag tänka ..

Känns som att du inte hängde med på vad jag menade med skyltar och hur bra gps är.
I den mån det finns skyltar så kör man på dom å skiter i gps:n, när det saknas skyltar vilket det ju rätt ofta gör här så får man lita på gps. Har funkat hyfsat för mig hittills men ibland vill gps att man ska ta en korkad väg.
Sen finns andra ex.
Gps sa en gång när jag skulle från Bkk till Hua Hin och det var dags att köra upp på highway. Ta 3 avfarten.
Körde förbi första och andra, 3 var avstängd...
20 km för att göra en usväng.
Nu tar jag alltid första avfarten

Varför körde du inte mot trafiken?
Du bor väl i Thailand och innehar thailändskt KK?
Man ska alltid ta seden dit man kommer.

Har du ens kört innerstan? Vilka skyltar? Prova kör till Soi "Tjosan" och följ vägskyltar. Huvudleder funkar ok oftast, men inte när man ska till en specifik plats i den byn. Funkar inte ens i Sthm där man kan förstå vad som står på skyltarna. Inte så att det är skyltat till Thai-ambassaden från Essingeleden, varför skulle det finnas skyltar som leder en till Svenska ambassaden i Bkk?

Litar aldrig blint på en GPS, men när den väl valt rutten och jag tycker den är ok så ja, då följer jag den. Särskilt på platser jag inte känner till. Otroligt frustrerande när vägen exempelvis delar sig i ett "V" o man tappar signalen eller att man helt plötsligt hamnar (på GPS'en) på motorvägen ovanför som visar att man ska fortsätta ngn kilometer till innan avfarten o sedan tbx till destinationen som ligger ett stenkast från där man är just nu.

Ska kolla länken, Tack
Ett tips. kolla med papperskarta. Har sparat många problem för mig

Liknande trådar

Tillbaka
Topp