Visum förlängning

Du kan mycket om det här med visum , påminner om en kille jag känner , men han bor uppe i Chaiyaphum , en djäkel på detta med visa och alla regler runt om detta :)
Jag har haft ett gäng olika visum genom åren och lärt mig genom det. Sen fått förklara för andra att det är farligt att lyssna på vissa personer på vissa forum. Jag tror jag i princip kan alla nya regler. Sen finns det ju inofficiella regler och då blir det svårare. Jag kollade precis på 2 sajter som ska vara experter på Change of Visa,men båda har fel info. Det fattar jag inte.

Du kan mycket om det här med visum , påminner om en kille jag känner , men han bor uppe i Chaiyaphum , en djäkel på detta med visa och alla regler runt om detta :)
Jag skulle aldrig skriva om visumregler på ett forum om jag inte var säker. Konverteringen från Turist-visum till Non-Immigrant O Retirement Visa är nog det mest okända.

Man kan bara förlänga turistvisum 30 dar samt 1års extension of stay 1 år i taget.
Det finns även en 7-dagars extension (Emergency extension) om man t.ex har fått en hjärnblödning och räknat helt fel på dagarna. Man går då till Immigration och förklarar sin dumhet. Det brukar aldrig vara nåt problem. Inte i Chonburi iaf.

Samma sak sa dom när jag prata med dom, precis som du säger sa dom till mig på immigration.
30 days on arrival, omvandla till 3 månaders non imm O på immigration och sista månaden söka extension.
Då vet som vanligt Thai inte vad dom pratar om, helt omöjligt att få ett visum till ett land inifrån det landet.
Att Thai slänger sig med ett begrepp betyder inte att det är rätt.
Vill man veta hur nåt verkligen funkar, fråga inte en Thai.

Då vet som vanligt Thai inte vad dom pratar om, helt omöjligt att få ett visum till ett land inifrån det landet.
Att Thai slänger sig med ett begrepp betyder inte att det är rätt.
Vill man veta hur nåt verkligen funkar, fråga inte en Thai.
Dokumentet jag har lagt upp här innan säger annat, punkt 1.2, för den som kommer in på 15 day, 30 day or 90 days and wish to apply for a non-O VISA så fyller man ut en TM87 för ansökan på immigration.
Jag har ansökningsblankett TM87 och infodokumentet på datorn.
Så finns det officielt dokument för det och dom säger så på immigration så får jag tro på det, jag har pratat med 2 olika handläggare som sagt samma sak.

visa1.jpg

visa1.jpg

visa1.jpg

Jag vet att samma Dansk som fick böter för att han missa 24 timmars rapporten gjorde ett Non O Immigrant direkt på ett 30 on arriwal ,, Trodde han ljög eller hade köpt ett , men som Pan pan säger , det går i Jomtien , om det gå i övriga landet är jag osäker på

Jag vet att samma Dansk som fick böter för att han missa 24 timmars rapporten gjorde ett Non O Immigrant direkt på ett 30 on arriwal ,, Trodde han ljög eller hade köpt ett , men som Pan pan säger , det går i Jomtien , om det gå i övriga landet är jag osäker på
Dokumentet jag la upp nu där det står ligger på Immigrations officiella hemsida.

DOCUMENTS TO BE SUBMITTED IN SUPPORT OF THE APPLICATION FOR VISA OR VISA STATUS ALTERATION (NON-O): FOR A FAMILY MEMBER OF A THAI (APPLICABLE ONLY PARENTS, SPOUSE OR CHILD.

1.2 Form TM.87 for the foreigner, who enters into Thailand without visa, but is allowed to stay in Thailand with a permit of stay for a period of 15 day, 30 days, 90 days and applies for non-immigrant visa.

Det var jag som sa att det funkar i Jomtien,han höll sen med mig. Det bör funka på andra ställen. Det är ju en officiell metod. Om du kollar på nån sida där olika TM-formulär kan laddas ner,leta då efter TM86. Det används vid konvertering från 60-dagars turist-visum till Non-immigrant O Retirement Visa.

DOCUMENTS TO BE SUBMITTED IN SUPPORT OF THE APPLICATION FOR VISA OR VISA STATUS ALTERATION (NON-O): FOR A FAMILY MEMBER OF A THAI (APPLICABLE ONLY PARENTS, SPOUSE OR CHILD.

1.2 Form TM.87 for the foreigner, who enters into Thailand without visa, but is allowed to stay in Thailand with a permit of stay for a period of 15 day, 30 days, 90 days and applies for non-immigrant visa.

TM86 är formuläret man använder vid konvertering från 60-dagars till Non- Immigrant O Retirement Visa. "Change of Visa" på engelska.

Det var jag som sa att det funkar i Jomtien,han höll sen med mig. Det bör funka på andra ställen. Det är ju en officiell metod. Om du kollar på nån sida där olika TM-formulär kan laddas ner,leta då efter TM86. Det används vid konvertering från 60-dagars turist-visum till Non-immigrant O Retirement Visa.
Funkar det i Chaiyaphum tro ??
:wink_transparent:

Liknande trådar

A
Svar
13
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp