Visum förlängning

Konsulatet i Cebu har liknande bestämmelser för turistvisum, max två per 12 månaders period och det gick inte att söka två turistvisum på raken, det skulle vara lika långt emellan beviljade visum som man varit i Thailand. 60 eller 90 dagar beroende om man förlängt samt bevis om pengar för vistelsen.
Ansökningstiden var minst en vecka dessutom.
Kontrollen av ekonomi 20000 bath har funnits en tid. Vid gränspassagen kan detta också kontrolleras, men där gäller att visa pengarna kontant. Bankutdrag fungerar inte där.

Jag som är helt kass på detta. Jag har ju alltid, förutom en gång, rest in i Thailand på ”30 dags on arrival”. Förut fanns väl en begränsning på hur många sådana inresor man kunde göra under ett kalender år? Hur ligger det till med det idag?

Jag som är helt kass på detta. Jag har ju alltid, förutom en gång, rest in i Thailand på ”30 dags on arrival”. Förut fanns väl en begränsning på hur många sådana inresor man kunde göra under ett kalender år? Hur ligger det till med det idag?
Landvägen kan du räkna med att det är stop efter två sådana per kalenderår.
Flyger man in är chansen större att komma in. Även om det finns rapporter om nekat inträde verkar det mer troligt att primära orsaken var något annat som saknad ekonomi.

Landvägen kan du räkna med att det är stop efter två sådana per kalenderår.
Flyger man in är chansen större att komma in. Även om det finns rapporter om nekat inträde verkar det mer troligt att primära orsaken var något annat som saknad ekonomi.
Finns ingen satt gräns om man kommer med flyg.
Men landsvägen som du säger 2 gånger.
Kommit in med 30 days on arrival nu i ett och halvt år då jag inte orkade åka till Savannakhet och fixa visum, nu fixade jag det dock sist.
Men jäkla tråkig resa och stad så inte så att jag kör och söker nytt när mitt går ut alltid.

Kontrollen av ekonomi 20000 bath har funnits en tid. Vid gränspassagen kan detta också kontrolleras, men där gäller att visa pengarna kontant. Bankutdrag fungerar inte där.

Har funnits en tid, har för mig att när det började skrivas om detta för en tid sedan, eller kanske jag missuppfattat? var det inte 10.000B för singel, och 20.000B för familj? eller var det 20.000B för singel, och 40.000B för familj? dagens tips blir då, att dra några kopior på färgkopiatorn... problemet löst, dessa ska bara visas upp, kan inte tänka mig att IM skulle ha koll på äkta eller oäkta sedlar, och det står väl i vilken valuta som helst, och inte tänker jag bry mig i detta, skulle jag bli stoppad pga. av dessa skäl, då är det väl bara att köpa en biljett till angränsande land och lösa pengafrågan.

Har funnits en tid, har för mig att när det började skrivas om detta för en tid sedan, eller kanske jag missuppfattat? var det inte 10.000B för singel, och 20.000B för familj? eller var det 20.000B för singel, och 40.000B för familj? dagens tips blir då, att dra några kopior på färgkopiatorn... problemet löst, dessa ska bara visas upp, kan inte tänka mig att IM skulle ha koll på äkta eller oäkta sedlar, och det står väl i vilken valuta som helst, och inte tänker jag bry mig i detta, skulle jag bli stoppad pga. av dessa skäl, då är det väl bara att köpa en biljett till angränsande land och lösa pengafrågan.
Immigration kan fråga vem som helst då regeln står i deras arbetsinstruktion, men erfarenhetsmässigt från rapporter är det bara fall de tvivlar på och då i synnerhet om man har en lång historia av "Single Entry" turistvisum bakom sig, så de misstänker man bor i Thailand på turistvisum.
Medborgare från grannländerna verkar också regelmässigt bli frågade om detta.

Immigration kan fråga vem som helst då regeln står i deras arbetsinstruktion, men erfarenhetsmässigt från rapporter är det bara fall de tvivlar på och då i synnerhet om man har en lång historia av "Single Entry" turistvisum bakom sig, så de misstänker man bor i Thailand på turistvisum.
Medborgare från grannländerna verkar också regelmässigt bli frågade om detta.

Så kan det nog vara, men hur mycket pengar handlar det om? singel alternativt familj...

Så kan det nog vara, men hur mycket pengar handlar det om? singel alternativt familj...
20000 bath per person, som du nämnde förut.
Kontanter men i valfri valuta. Men de föredrar helt klart dollar jämfört med pesetas om man inte har Bath. De måste ju göra en rimlighetskontroll.

dagens tips blir då, att dra några kopior på färgkopiatorn... problemet löst, dessa ska bara visas upp, kan inte tänka mig att IM skulle ha koll på äkta eller oäkta sedlar, och det står väl i vilken valuta som helst, och inte tänker jag bry mig i detta, skulle jag bli stoppad pga. av dessa skäl, då är det väl bara att köpa en biljett till angränsande land och lösa pengafrågan.
Frågan är här. OM man stöter på en kontrollant som faktiskt har sinne för papperskänsla då det är rätt stor skillnad på lump och plastpapper kontra kopieringspapper.
Har man en chans att vända på klacken och ta en annan väg in i Thailand? Immigration är poliser och inte tull/statstjänstemän av annan sort.
Jag är tämligen säker på att också Thailand har lagar i området valutaförfalskning. Kanske de inte skulle bry sig, men för mig känns det som att stoppa huvudet i tigerns mun.

Frågan är här. OM man stöter på en kontrollant som faktiskt har sinne för papperskänsla då det är rätt stor skillnad på lump och plastpapper kontra kopieringspapper.
Har man en chans att vända på klacken och ta en annan väg in i Thailand? Immigration är poliser och inte tull/statstjänstemän av annan sort.
Jag är tämligen säker på att också Thailand har lagar i området valutaförfalskning. Kanske de inte skulle bry sig, men för mig känns det som att stoppa huvudet i tigerns mun.
[/QUOTE

Då blir det till att klippa och klistra lite, göra om en 200 sedel till en 250-kronorspeng...:xmas_smiley: och helt plötsligt finns ingen förfalskning....

En till påminnelse om att välja rätt visum för vistelsen. De slår hårt på alla misstänkta fall av Visarun.
Som nämnts några gånger är det inte godkänt leva i Thailand genom att köpa nytt visum hela tiden.
De vill tvinga in folk till extension of stay och dess inkomstkrav. Vissa visum är lägre krav än Extension of stay.

67719426_1661466390654208_6618502787334406144_o.jpg

Liknande trådar

A
Svar
13
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp