ja jag kan ju inte tolka detta annat än att du inte är speciellt villig att dela med dig av dina erfarenheter då. Annars kan du rulla ner till ett internetkafe och scanna det hem till din dator och sedan hit....
Att nedlåtande kalla mig "magistern" kan du göra helt klart, inga större problem. Men jag tror att det är viktigt att vi rör oss med korrekta ord och termer för att undvika villervalla.
jag har märkt att du har väldigt svårt med att folk säger till dig hur att göra eller att du har fel.....Men ibland kan det komma ett guldkorn även ifrån de mest oväntade håll.
Till sist, Jag betvivlar starkt, och har extremt svårt att tro att du har ett dokument som säger det du säger faktiskt. Varken regler eller lagen i Thailand stödjer ett sådant officiellt dokument, där de KRÄVER ett läkarintyg för de som generellt söker Retirement-UT i Thailand..
Däremot så tror jag att de säger att den enskilde tjänstemannen kan avgöra att om du ser så skröplig ut så du verkar vara en hälsorisk för andra thailändare att de kan kräva att du skall skaffa dig ett läkarintyg. Min polare Ingemar här, fick vackert skaffa ett läkarintyg första gången han sökte retirement-UT i Khon Kaen...
Men det är absolut ingen lag eller regel som säger det... Upp till tjänstemannen. Men det är så ovanligt så ingen annan har ens brytt sig att ens nämna det, och absolut inte nämna det i form av att det skulle vara allmänt vedertaget i Thailand.
Det är ingen ny regel eller en ny lag, aldrig i livet... Så scanna det nu då så vi får rätsida på detta "rykte"....
legolas
ps. jag avhåller mig nog även fortsättningsvis att kalla dig saker, du har ju ett nick på detta forumet (Långeman) så det får du heta...