Visum till Thailand

Ja att du hoppar av en debatt är helt i linje med hur du fungerar.

Ge inte upp, till slut trillar polletten ner.

Om det är lagligt att jobba på distans på sin semester eller fritiden är en sak men det är väldigt vanligt bland egenföretagare i Thailand.
Då är ju diskussionen meningslös, det är ju vad som är lagligt som var av intresse. Sen får väl var och en göra som de vill. Om det bara handlade om att inte åka dit är ju allt ok isf.

Och vad jag vet håller vi inte på med nån debatt, diskussion kallas det (det är ett diskussionsforum). Debatt är nåt helt annat, men gamla gubbar glömmer lätt.

Då är ju diskussionen meningslös, det är ju vad som är lagligt som var av intresse. Sen får väl var och en göra som de vill. Om det bara handlade om att inte åka dit är ju allt ok isf.

Och vad jag vet håller vi inte på med nån debatt, diskussion kallas det (det är ett diskussionsforum). Debatt är nåt helt annat, men gamla gubbar glömmer lätt.
Visst är det mer en debatt än diskussion.

En debatt är argumentationsform där parter försöker övertyga andra om sin ståndpunkt för att vinna.

Yngre klarar inte skillnaden eller har aldrig fått lära sig

Om forumet är ett diskussionsforum får admin avgöra.

Visst är det mer en debatt än diskussion.

En debatt är argumentationsform där parter försöker övertyga andra om sin ståndpunkt för att vinna.

Yngre klarar inte skillnaden eller har aldrig fått lära sig

Om forumet är ett diskussionsforum får admin avgöra.
Nu ska du inte vara så bitter för att stopptiden närmar sig. Med lite tur så tar din skötare hand om dig när det behövs.

Precis, men företaget finns inte i Thailand som det var lätt att tolka det som.

Skickas lönen till Thailand kan det bli aktuellt för beskattning i Thailand.

Det går också med visumfri inresa eller turistvisum att jobba digitalt utan bekymmer.
Ganska vanligt också.
Precis det jag gjort nu.
Äntligen slut på eländet!
Kul? Nä inte ett dugg!
Men en konsument test iallafall.

Nu pratar jag inte om vad turism är enligt någon FN definition. Jag pratar om olika visum och Thailand har så vitt jag vet två typer av turistvisum. ett för singel entry och ett för multiple. Om jag reser till ett annat land i tjänsten så är jag väl inte turist bara för att jag stannar mindre än ett år. Om man utöver ett avlönat arbete så räknas man knappast som turist.

Sedan kan säkert räknas som turist även om man har ett Non O för att besöka sin familj. Men visumet är ett Non immigrant visum och inte ett turistvisum eftersom du behöver en familjeanknytning för kunna få visumet.
Hej

Ja Thailand har ju bevisligen en rad olika visum beroende på skäl och anknytningen till landet o.s.v, men detta verkar en del Svenskar av någon anledning ha väldigt svårt att både förstå och acceptera.

Mvh isan lover

Hej

Ja Thailand har ju bevisligen en rad olika visum beroende på skäl och anknytningen till landet o.s.v, men detta verkar en del Svenskar av någon anledning ha väldigt svårt att både förstå och acceptera.

Mvh isan lover
Ja åker man inte in i Thailand på turistvisum så är man inte Turist, det kan vem som helst räkna ut.

Åker man exempelvis in på Visa Exempt så.är.man befriad och kan vara vad man vill i Thailand.

Nån som har sökt/beviljats DTV ? Tycker det skulle passa mig och min verksamhet väldigt bra. Nu blir det inte 180 dagar men fördelat på 2 resor per år blir det nog det.
Men detta med 5 år lockar samtidig tycker jag det verkar lite för lätt av få det vilket kan utnyttjas och lär säker komma upp för diskussion.

Vill man stanna längre som jag gör då är det bara att söka turist visum multiplay .6 månader nackdelen är att du måste ut ur Thailand innan 60 dagar. Men teoretiskt kan du stanna nästan 8 månader om du gör en resa just innan visumet går ut.det har jag gjort.

Hehehe.....

Enligt några på forumet är allt som står i länken fake news. Återgår Thailand till 30 dagar kommer Thailands hela turism att kollapsa. WCR :afro:

Själv tycker jag det är en utmärkt länk som bra förklarar orsakerna till diskussionen:thumbsup:

Liknande trådar

A
Svar
236
Visningar
52 K
Raderad medlem 8711
R

Tillbaka
Topp