Ärliga Thailändare

Eller var

Eller var kanske frugan du tänkte på.
Hon får karman på att hon som Isaan bonde ser att allt är inte så ärligt här vare sig i by eller turistort.
Nä är nog mest som på många andra platser. Fast…… min optiker reste mycket i syd Amerika och där gick det inte att lämna ett skit framme ens på hotellet. Efter många år och även gift med en dam från Brasilien så bytte han kontinent och började resa i Asien. Han upplevde en stor skillnad för i Asien kunde man lämna saker både här och där utan att dom försvann.
Tror det finns skillnader världen över men samtidigt finns ärlighet lite överallt

Bara att det skapas en tråd som heter "ärliga thai" visar ju på ett problem här.
om det varit nåt som alla känner borde ju det istället vara det utmärkande "oärliga thai"
Finns ingen anledning att starta tråd om något man tycker genomsyrar hela landet, utan mer det ovanliga.
Om alla var så ärliga hade det inte blivit skriverier i media när det sket.

Nä är nog mest som på många andra platser. Fast…… min optiker reste mycket i syd Amerika och där gick det inte att lämna ett skit framme ens på hotellet. Efter många år och även gift med en dam från Brasilien så bytte han kontinent och började resa i Asien. Han upplevde en stor skillnad för i Asien kunde man lämna saker både här och där utan att dom försvann.
Tror det finns skillnader världen över men samtidigt finns ärlighet lite överallt
Japp Asien är bra och Thailand är bra och där kan jag hålla med, aldrig kännt mig otrygg ens på dom skummaste gatorna.

Kock ombord bor i karibien och där känner han sig inte trygg överhuvudtaget.
Seglat med många som haft boende i sydamerika och otrygghet och kriminella gäng gör att många av dom lämnat.
Men hemma på min gata i Sverige känner jag trots allt att jag kan få ett ett ärligt pris, inte behöver fundera på dubbelprisättning och grannen visar med minen om han är sur eller glad, får inget falskt leende.

Japp Asien är bra och Thailand är bra och där kan jag hålla med, aldrig kännt mig otrygg ens på dom skummaste gatorna.
Fast inte överallt i Asien.
Filippinerna och då Manila kändes inte jättetryggt.
Men Bangkok kan jag snurra runt mitt på natten utan minsta känsla av otrygghet.
Upplever inte bråk och stök som tex Avenyn i gbg en lördagskväll på gatorna.

Jag vet ju såna saker för jag umgås med Thai folket när jag är där och många kan lite engelska inte så man pratar om
världens problem, 4 av hennes släkt är lärare två bröder och deras fruar en fru mycket duktig. Alla faranger är döda
supit eller kört ihjäl sej finns några kvar men dom gömmer sej bakom muren knappt nån Thai sett dom

Ska man bo där skaffar man sej nån gemenskap då får man ett bättre liv där. Måste man prata om vad som händer i te.x pattaya för
att ett samtal är bra. Som du skriver inte utan för by gränsen men det är väl bra du bor ju i byn, bry dej om byn där du lever
Jag har ett bra liv och gemenskap med andra faranger där vi även pratar om sånt som händer utanför Thailands gränser. Pratar knappt med vänner om t. ex. Pattaya men det händer när jag träffar en kompis som bott där 30-35 år.
Jag gillar att prata om sport och musik som är mina stora intressen och det vet ju inte byfolket mycket om.

Hej

Ja det måste vara jobbigt för den och dom som drabbas och upplever det så.

Men man ska nog inte försöka klistra på sin sanning och sina upplevelser på alla andra, även om ganska många här i tråden har en väldigt negativ bild av Thailändare så tror jag ändå att en stor majoritet upplever det lite annorlunda.

Mvh isan lover

Hej

Ja det måste vara jobbigt för den och dom som drabbas och upplever det så.

Men man ska nog inte försöka klistra på sin sanning och sina upplevelser på alla andra, även om ganska många här i tråden har en väldigt negativ bild av Thailändare så tror jag ändå att en stor majoritet upplever det lite annorlunda.

Mvh isan lover
Under mina år i Korat och Chaiyaphum uppfattade jag thailändare ärligare mot faranger än mot thailändare.

Man lurade och bedrog varandra inom familjen och släkten utan dåligt samvete.

Under mina år i Korat och Chaiyaphum uppfattade jag thailändare ärligare mot faranger än mot thailändare.

Man lurade och bedrog varandra inom familjen och släkten utan dåligt samvete.
Hej

Ja jag är ju också en falang och upplever precis som du thailändare i allmänhet som ärliga vilket gör att man kan koppla av, känner sig trygg och välkommen.

Men visst förekommer det att man inom släkten lurar varandra och blir ovänner tillfälligt o.s.v, det har jag oftast tolkat som en följd av deras brist på pengar, det kan t.o.m få släktingar att braka ihop, men blod är ju tjocksre än vatten och man blir väl oftast vänner igen efter ett tag.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
6 K
Anonym
A
A
Svar
0