Hej
Det där du påstår att jag har skrivit att jag drabbats av får du gärna söka upp och citera ?
Mig veterligen har jag personligen inte drabbats av något av det du påstår, men visst har jag hört om folk som har pressats på pengar och tvingats betala mutor, men visst har jag blivit bjuden på whiskey och öl av polisen, men det kan man väl knappast kalla att jag betalar mutor.
Själv har jag betalat en enda bot på alla år och de5 var i Hua Hin när jag körde moppe med frugan och pojken som passagerare, ingen av oss hade hjälm och jag körde dessutom mot rött ljus i en korsning där det var stora köer, så den boten förtjänade jag och betalade direkt, visa upp den här boten om du blir stoppad igen sa polisen och nu kan du fortsätta köra i ett dygn utan hjälm.
Det lite roliga vid den här händelsen var att jag talade Lao med polisen som frågade varför jag inte hade hjälm, det är så varmt och dessutom trafikfarligt sa jag eftersom man inte hör fordon som närmar sig bakifrån, polisen skrattade hejdlöst och ropade på radion efter en polis kollega, du mådte komma hit sa han, jag har stoppat en falang som talar Lao.
Så kollegan på andra sidan korsningen kom över och pratade och skrattade också, men något måste du betala för trafikförseelserna och vi enades om 200 baht totalt för både hjälm och rödkörning, jag fick sen ett kvitto på detta som jag kunde visa upp om jag blev stoppad igen, en helt ok summa tycker jag och det är den enda boten på 39-40 års resor. Trots att jag nästan aldrig kör med hjälm på mig.
Det var ont om parkeringsplatser på huvudstråket ner mot stranden, inte ens en MC fanns det plats för vilket poliserna kände till, så du kan parkera på polisstationen som ligger nära stranden om du vill sa dom och vinkade av oss, så vi åkte direkt till polisstationen och parkerade där, det var tur att vi mötte poliserna för det var så mycket moppar och cyklar m.m precis innan stranden att det t.o.m var trångt att ta sig fram t.o.m till fots.
Det är sånt här som gör att jag trivs i Thailand och gillar Thailändarna.
Mvh isan lover