Ärliga Thailändare

Är det någon som skrivit om att dom drabbats av nåt, skriver om "ärliga" thai.
Du som tjötar om drabbats personligen.
Vi skriver om thai i det thailändska samhället och det där leendet kanske inte alltid är så ärligt.

Fundera ibland kanske hur du själv är och uppträder innan du dömer andra.

Du kanske inte alltid är så snäll och trevlig mot thaiarna

BTT

Hej

Jag utgår nästan alltid från egna erfarenheter när jag uttalar mig om ett land, en plats och om människor jag träffar och umgås med där.

Mvh isan lover
Jasså du skriver ju hela tiden och delar nyhetslänkar om korruption, brott inom familj och släkt som nästan är otänkbart i ett svenskt samhälle, falskhet och bedrägerier.
Saker du inte upplevt själv.
Jag läser med nyheter och gör min bedömning att det leende landet och dess befolkning ler inte alltid.
Du är ju den på forumet som slänger upp flest nyhetslänkar om sådant på forumet och inget självupplevt.
Själv har vi aldrig råkat ut för nåt men att thai skulle vara så himla mycket ärligare ifrågarsätter jag när man ser på nyheter här nere och hör thais egna historier.

Fundera ibland kanske hur du själv är och uppträder innan du dömer andra.

Du kanske inte alltid är så snäll och trevlig mot thaiarna

BTT
Jag uppträder för det mesta respektfullt och normalt mot dom människor jag möter.
Och till skillnad från dig så har jag bott i risby som ensam farang med bara thailändare som jag umgåtts med.
Och bor även nu i område med bara thai, jag har nära till Pattaya men bor inte där, av 200 hushåll i området så har jag sett 3 västerlänningar som bott någon period genom åren i villagen och jag är den enda av dom som bott här fast sen villagen byggdes.
Din erfarenhet är barer och ett 2 dagars besök i en by.

Jag uppträder för det mesta respektfullt och normalt mot dom människor jag möter.
Och till skillnad från dig så har jag bott i risby som ensam farang med bara thailändare som jag umgåts med.
Och bor även nu i område med bara thai, jag har nära till Pattaya men bor inte där, av 200 hushåll i området så har jag sett 3 västerlänningar som bott någon period genom åren i villagen och jag är den enda av dom som bott här fast sen villagen byggdes.
Lite intressant att en gammal sexturist och en turist som semestrar i Obelixbyn några veckor om året försöker läxa upp dig och @stef@n i hur det funkar i Thailand :laugh:
Hur länge har du bott där nere nu? 12 år på heltid? Och Stefan 15? Vad vet ni......:monkey:. Turisterna ovan kommer väl knappt upp i ett år tillsammans......

Man baxnar litegrann...:afro:

Och till skillnad från dig så har jag bott i risby som ensam farang med bara thailändare som jag umgåtts med.

Förutom när du är på fyllan på nätet då?

BTT

Lite intressant att en gammal sexturist och en turist som semestrar i Obelixbyn några veckor om året försöker läxa upp dig och @stef@n i hur det funkar i Thailand :laugh:
Hur länge har du bott där nere nu? 12 år på heltid? Och Stefan 15? Vad vet ni......:monkey:. Turisterna ovan kommer väl knappt upp i ett år tillsammans......

Man baxnar litegrann...:afro:

Skulle tro att jag och isanlover tillsammans kommer upp i alla fall ca 15 år i Thailand.

BTT

Japp, som jag skrivit innan, skriver av mig här, att jag sitter och skriver här betyder väl inte att jag pratar så till vardags?
Går du och pratar om dina filmupplevelser med din yoga instruktör och det du ofta skriver om här till vardags?
Mycket jag skriver här som aldrig yttras någon annanstans.

Det var lite svårt att prata med yogainstruktören. Han kunde nämligen inte ett ord på engelska.

BTT

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
6 K
Anonym
A
A
Svar
0