Donation av kroppsdelar i Thailand

• Trådstartare Trådstartare L200
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
L

L200

Gäst
Hej.Sjalvklart gor jag detta.
Pratade med en farang och han sa till mig,om du skriver pa ang Donation
till almana sjukhuset sa far du din medisin gratis.

Ar det nagon som vet mer om detta?
Ge och ta :D
//L200

Nej! För tusan, L200

Här ska alla kroppsdelar hållas på plats, ingen utdelning härifrån och skulle man få problem så vill en inte ha lättare begagnade delar heller, även om det skulle vara illa ställt.
Man vet ju aldrig var de kommer ifrån, senaste är ju att gen manipulera vissa reservdelar på grisar(vilket är tydligen närmast besläktat, människan)i och för just människans syfte, har sett bilder på en råtta(laboratorie råtta)som blev manipulerad till att odla fram ett öra under skinnet, till en person som fick det sönder skjutet..

Odlaöra.jpg

Hej igen.Ge ett nytt liv till nagon :)

(Ang gratis medisin galler inte mig)

En för mig viktig och samtidigt väldigt svår fråga..

Jag har själv funderat väldigt mycket på just det här ämnet.

Jag vill i första hand självklart donera mina organ om jag vet att någon annan kan få ett behagligt liv,,, men då kommer nästa fundering från mig... Vem är det som får mitt/mina organ.
Jag vill kunna välja och det kan jag inte i dagsläget här i sverige.
Är det en våldtäcksman en mördare en pedofil m.m. så är jag inte beredd att ge bort mina organ för att han ska kunna fortsätta med sitt liv och betende, men är det till en person som jag vill ska få fortsätta sitt liv så vill jag ge bort mina organ.

Därför anser jag att i dagsläget så ska mina organ inte få lämna min kropp men självklart kan jag ändra mig med tiden och åldern...

Morrn, nu tror jag du har misstolkat Kycklingen igen :)
Jag tolkar det inte alls som du, ser inga diktaturfasoner alls.
Sen är det ju så att kvinnor och män resonerar olika när det gäller känslomässiga saker, om du inte vet det så kan du få komma på en kurs när jag kommit ner :D
Varför ska man gulla med pedofiler och våldtäcksmän, nä skjut dom jävvlarna :police:
För att låna ett av dina citat i min värld finns ingen plats för dylika :nod:
Förövrigt så har funderat som många andra på att donera men aldrig kommit till skott.

Nämen nu får du väl för fan kamma dej, En sak ska du ha jävligt klart för dej att min lojalitet omfattar alla som skriver i detta forum. Jag favoriserar ingen ovasätt hur puckade dom är.
Jag är för gammal för att slicka folk i röven.
Så nu vet du det.

"Rolf " sa:
Morrn, nu tror jag du har misstolkat Kycklingen igen :)
Jag tolkar det inte alls som du, ser inga diktaturfasoner alls.
Sen är det ju så att kvinnor och män resonerar olika när det gäller känslomässiga saker, om du inte vet det så kan du få komma på en kurs när jag kommit ner :D
Varför ska man gulla med pedofiler och våldtäcksmän, nä skjut dom jävvlarna :police:
För att låna ett av dina citat i min värld finns ingen plats för dylika :nod:
Förövrigt så har funderat som många andra på att donera men aldrig kommit till skott.

Kan bara hålla med. :thumbsup:
Varför bli orolig Lego? :P :P :P

"Rolf " sa:
Nämen nu får du väl för fan kamma dej, En sak ska du ha jävligt klart för dej att min lojalitet omfattar alla som skriver i detta forum. Jag favoriserar ingen ovasätt hur puckade dom är.
Jag är för gammal för att slicka folk i röven.
Så nu vet du det.
Mycket bra svar :thumbsup: :thumbsup:

"ledarn " sa:
Låter ju förträffligt om det nu är sant.....?

Jag är för organdonation oavsett gratis medicin eller inte..
Men får man något för att man är beredd är det ju toppen... :thumbsup: :thumbsup:
[/quote

Legolas

Tänk om det blir en muslim som går omkring med dina kroppsdelar.........

"Ubon " sa:
Legolas

Tänk om det blir en muslim som går omkring med dina kroppsdelar.........

Eller en thai-are som kastar skräp överallt ;D

Skämt åsido, det finns två sätt att agera i denna fråga och det är
1. Donera
2. Inte donera

Att välja vem som skall få organen det går bort.

Tack Bond, då vet vi..........

utan sidoavikelser så gäller det att endast svara:

Donera, ja tack

Donera, nej tack

Tack för din hygglighet att tala om för andra vad som får, eller inte passar
sig att skriva på detta forum.

Ubon

"Ubon " sa:
Tack Bond, då vet vi..........

utan sidoavikelser så gäller det att endast svara:

Donera, ja tack

Donera, nej tack

Tack för din hygglighet att tala om för andra vad som får, eller inte passar
sig att skriva på detta forum.

Ubon

Ok tar det en gång till. Har du någon annan åsikt så är den värd mycket lite eftersom det inte går att genomför på annat sätt än:

1. Donera.
2. Donera inte.

Varsågod föresten. Roligt att vara till hjälp.

"legolas " sa:
Som jag skrev tidigare, jag för min del kan inte försvara eller anse att det är bra eller korrekt att vi skall spela Gud så som anspelades i ett tidigare inlägg här i tråden. jag anser det vara ytterligt fult och skrämmande.

Jag donerar mina organ, punkt slut. Läkarna eller myndigheterna avgör vem eller vilka som skall få dom. Jag gläds om jag kan förlänga livet på någon annan mänsklig varelse. Att ha som krav att man skall vara någon typ av "hjälte" när man är död och begraven ligger inte för mig faktiskt....

Så OK då, skitsamma trots vad jag tycker om dessa muslimer, jag tycker ju INTE om dom alls....... Men jag är beredd att donera mina organ till en muslim eller vem det än månde vara om läkarna anser att det skall ske...
Det finns väl både bra och dåliga muslimer,eller? 8)

"legolas " sa:
Efter att ha skrivit ett långt inlägg, och ser 2st föregående svar, så kommer ofelbart ordstävet "kasta pärlor till svinen" så väl till pass.....
Stackar vad det är synd om dej då :(

"legolas " sa:
Jag tänke nog mest på de 2 innan ditt...
Aha, då ska jag be om ursäkt :-[
Trots allt så är jag benägen att hålla med dej. Om jag nu donerar min kropp till bättre behövande så är det upp till Läkaren att avgöra var delarna ska hamna.
Om jag i levande livet har moraliska betänkligheter om vilka som behöver lite nya delar.
Ja då vet i fan om man inte är lite klumpigt vaggad :nod:

Naturligtvis håller jag med om att det är läkaren som avgör. Om nu någon till äventyrs vill ha mina begagnade organ så är det självfallet så. Jag ville bara klargöra att jag inte gör någon skillnad på olika människor.

Och det är med mig som med så många andra - jag får inte tummarna loss att göra något. Det enda jag donerar hittills är blod (när reglerna efter thailandsresor tillåter). Dessa regler har dock stoppat mig i dryga tre år nu.

Och som vanligt så tolkades mitt inlägg som det gjordes, och som vanligt så missades det att läsa allt. Jag menar min sista mening i mitt inlägg.
Men vad gör det, jag vet vad jag menar, och jag spelar defenitivt inte "gud" det finns det andra som tror dom är och klarar det bra mycket bättre än vad jag själv någon gång kommer att göra.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp