En vecka i Thailand?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Jag har blivit erbjuden en snabbvisit till Bangkok eller pattaya på en vecka. Jag har aldrig varit där så kort tid innan. Ska jag nappa på erbjudandet eller inte? Jag frågar mest för jag är orolig för jetlag.
Jag tror att det kan bli en rolig resa men frågan är om kroppen klarar det. Jobba för fullt här hemma till dagen innan flyget går och detsamma när man kommer hem jobba dagen efter. Men jag är så sugen på det så jag tror nog jag hänger på.

"Kycklingen " sa:
Jag har blivit erbjuden en snabbvisit till Bangkok eller pattaya på en vecka. Jag har aldrig varit där så kort tid innan. Ska jag nappa på erbjudandet eller inte? Jag frågar mest för jag är orolig för jetlag.
Jag tror att det kan bli en rolig resa men frågan är om kroppen klarar det. Jobba för fullt här hemma till dagen innan flyget går och detsamma när man kommer hem jobba dagen efter. Men jag är så sugen på det så jag tror nog jag hänger på.

Kör på, det klarar du. Varför inte, det verkar ju ha lugnat ner sig i Bangkok nu dessutom. Låter verkligen som en kul grej, särskilt om gubben din också skall följa med. :)

Jag har varit ner på en 6dagars trip en gång.
Frun ville ha hjälp med bagage.

En jävla dyr bagagehjälp blev det :)

Hade inga problem med jetlag, brukar ofta maximera min semester så att jag drar på jobb dagen efter att jag kommer hem.

Var nere en vecka också en gång, var på semester i Sverige med ex-frun och sista veckan innan jobb åkte vi hem till Thailand, det gick bra. Skall du vara nere 7 dagar eller är det 1 vecka resan inkluderat?

Se till att lyfta från sverige vid typ 21 tiden så sover du på planet och kommer fram tidig em, jag får i princip 0 jetlag om jag flyger på natten.

"Jonas " sa:
Var nere en vecka också en gång, var på semester i Sverige med ex-frun och sista veckan innan jobb åkte vi hem till Thailand, det gick bra. Skall du vara nere 7 dagar eller är det 1 vecka resan inkluderat?

Blir det så, så åker jag en fredag härifrån och lämnar Thailand lör el sön helgen efter. Så minst 7 dagar där.

"bson " sa:
Se till att lyfta från sverige vid typ 21 tiden så sover du på planet och kommer fram tidig em, jag får i princip 0 jetlag om jag flyger på natten.

Jag vet vad du menar, jag har alltid gjort så, förutom sista resan i höstas. Dit var inga problem men hemresan var på dagen. Det värsta jag varit med om.

kan bara instämma med de andra

jag hade aldrig tvekat... lever gör vi nu. du får ta det som det kommer

Jag åker till sverige i övermorgon. Då har jag vart här i 6 dar. 2012 va jag här 2 - 3 dar nästan 10 ggr. Man vill liksom inte sova på så kort "semester"

"Kycklingen " sa:
det känner du bäst själv, vill du så ÅK! Jetlag tar mycket mindre på korta resor(min erfarenhet som rest mycket i jobbet)

Jag tror nog att ni alla har rätt, på fredag måste jag bestämma mig. Jag åker nog. Men det dröjer ju lite till, blir nog inte förräns 6 juni.

Finns här någon som bott på pattaya bay resort det sista?
Jag bodde där 2010 och var helnöjd, men läste något om att det var något bygge i närheten som förde oväsen.

"Kycklingen " sa:
Jag tror nog att ni alla har rätt, på fredag måste jag bestämma mig. Jag åker nog. Men det dröjer ju lite till, blir nog inte förräns 6 juni.

Finns här någon som bott på pattaya bay resort det sista?
Jag bodde där 2010 och var helnöjd, men läste något om att det var något bygge i närheten som förde oväsen.
nice att du åker, ang.hotelrum i början på juni=lågsäsong så finns det +100 med bättre ställen för samma pengar eller mindre

"Caveman™ " sa:
nice att du åker, ang.hotelrum i början på juni=lågsäsong så finns det +100 med bättre ställen för samma pengar eller mindre

Jag känner inte till så mycket i pattaya, jag har bara bott där och på apex även på lek hotel. För ca 20 år sedan bodde jag på surena (tror jag) låg på soi post Office.
Jag vill bo centralt, jag ska kolla lite på nätet och se vad jag hittar.

KLART du ska åka har själv gjort en lång weekend ndr funka hur bra som helst ons till sön

Åk om du känner för det, har också varit där en vecka för många år sedan, skulle inte göra om det idag...Sjukskriv dig när du kommer hem i värsta fall... ;)

Jag sitter o leker med tanken om jag skulle haka på om det är runt 6 juni, det är ju lite roligare med resesälskap. men sen viker jag av mot singburri.

vi kommer ju från samma landsända samt att vi är nästan grannar o pratar samma språk 555

Kul :)

Vi får väl skriva här hur vi gör eller via pm, dig går ju alltid plocka upp på vägen om det blir samma flyg och dag :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp