Flytta till Sverige.

Inte för oss som blivit till åren komna.

Nä alla blir vi äldre men än så länge är vi mobila och ser möjligheter att flytta till andra länder förutom Sverige.

Ska jag ta fram önskelistan hade jag gärna sett en interntransfer av frugan till Schweiz (med ett sjysst expatpaket) men det ligger inte på borde just nu. Stockholm är troligare men troligast är att vi stannar kvar här men med ökad tid i Småland.

Annars hade jag gärna kollat in Kambodja lite mer framöver, hör en del bra därifrån och får nog kolla upp det igen, har inte varit där sedan 2006.

/ SatanG

Nä alla blir vi äldre men än så länge är vi mobila och ser möjligheter att flytta till andra länder förutom Sverige.

Ska jag ta fram önskelistan hade jag gärna sett en interntransfer av frugan till Schweiz (med ett sjysst expatpaket) men det ligger inte på borde just nu. Stockholm är troligare men troligast är att vi stannar kvar här men med ökad tid i Småland.

Annars hade jag gärna kollat in Kambodja lite mer framöver, hör en del bra därifrån och får nog kolla upp det igen, har inte varit där sedan 2006.

/ SatanG
Hoi An I centrala Vietnam är ett paradis för äldre västerländska gubbar.

Ett väl fungerande äldreboende.

Kambodja har jag hört mest negativt om på senare år.
Pensionärer från Kina har tagit över.

Hoi An I centrala Vietnam är ett paradis för äldre västerländska gubbar.

Ett väl fungerande äldreboende.

Kambodja har jag hört mest negativt om på senare år.
Pensionärer från Kina har tagit över.

Hoi An, ok, ja varför inte. Har inte själv varit där men visst finns det intressanta ställen över hela världen.
Eftersom jag bott här så länge så är min personliga favorit södra Europa och hoppas tillbringa delar av pensioneringen där.
Men gräset är ju alltid grönare....

/ SatanG

Hoi An, ok, ja varför inte. Har inte själv varit där men visst finns det intressanta ställen över hela världen.
Eftersom jag bott här så länge så är min personliga favorit södra Europa och hoppas tillbringa delar av pensioneringen där.
Men gräset är ju alltid grönare....

/ SatanG
Hoi An är det mest västerländska i hela Asien med europeisk kultur, mat och typiska byggnader efter fransmännen.
Kunskaper i engelska är bäst i hela landet.

Mångas favorit beroende på deras köpkraft i ett billigt land och billig sjukvård.

Kambodja kallas ju ibland Elefantkyrkogården när pengarna inte räcker till för uppehållstillstånd i Thailand.
Slutstationen utan återvändo.

@Broder Tuk Tuk jag tror vi fortfarande är många som väntar på information om alla dom bröllop och begravningar du varit på..

Både du och jag och dom flesta andra thaiveteraner vet att i Thailand gifter sig paren oftast på grund av ekonomiska skäl.

En brud eller brudgum vid stadd kassa är oftast ett bättre kap än en fattigare aspirant.

Ungefär som det var i Sverige på 1800 talet.

Kommer det då en välbeställd, inte nödvändigtvis välhängd, farang in i bilden så är det väl klart att byborna leendes smackar belåtet .

En farang är ett bättre kap än en vad en thaiman är för tjocka släkten. Sen om tjejen kanske inte älskar farangen spelar nog ingen större roll.

BTT

Både du och jag och dom flesta andra thaiveteraner vet att i Thailand gifter sig paren oftast på grund av ekonomiska skäl.

En brud eller brudgum vid stadd kassa är oftast ett bättre kap än en fattigare aspirant.

Kommer det då en välbeställd, inte nödvändigtvis välhängd, farang in i bilden så är det väl klart att byborna leendes smackar belåtet .

En farang är ett bättre kap än en vad en thaiman är för tjocka släkten. Sen om tjejen kanske inte älskar farangen spelar nog ingen större roll.

BTT
Det var information och eller bilder från alla bröllop du deltagit på i Thailand. Utöver mitt egna så har jag deltagit på tre stycken bröllop alla var mellan thai och två av dem var bland det mest påkostade jag sett. Bilder finns från samtliga och är nog upplagda här på forumet under åren.

BTT
Du vägrar fortfarande svara på frågan hur många bröllop har du varit på i Thailand eller är det samma som med andra påhittade historier från Thailand. Fantasier fån din kolonistuga i Värmland.

Du vägrar fortfarande svara på frågan hur många bröllop har du varit på i Thailand eller är det samma som med andra påhittade historier från Thailand. Fantasier fån din kolonistuga i Värmland.

Han har nog aldrig varit i närheten av ett bröllop, varket eget eller någon annans.
All hans samlade kunskaper kommer från fria fantasier blandat med 25 år gamla inslag från någon avdankad mamasan på soi 7.

/ SatanG

Han har nog aldrig varit i närheten av ett bröllop, varket eget eller någon annans.
All hans samlade kunskaper kommer från fria fantasier blandat med 25 år gamla inslag från någon avdankad mamasan på soi 7.

/ SatanG
Förmodligen räcker det med att ha läst Money Number One av Neil Hutchison eller någon av hans andra sanningar.

A Fool in Paradise

Enter Pattaya with your eyes wide open, not like a lamb to the slaughter. The original guide to Pattaya by Neil Hutchison

Screenshot_2025-03-28-11-32-45-166-edit_com.chrome.beta.webp

Når jeg flytta til Tidaholm Sverige ,Kom det flere damer og ville visa meg serverdighetene i Sverige . Ein dag kom de ei dame som ville visa meg insjoen Tiveden med alle dei vakre rode næckrosor som hun sa ( vannliljer ) på norsk . Når vi kom til Sjoen Tiveden , var det kun ei rod næckrosa på sjoen ,som var ca. 15 meter frå land , og store skilt med fredning av næckroser ved Tiveden . Så gjekk turen til Sjotorp og fika . Rode næckrosor er en skjeldenhet i Sverige og er freda . Men i Thailand er vel det som er mest av , det er heile insjoer med rode næckrosor ,Som er eitt syn å se på . Kjerringen har 2 store fat med vatten i ,og her planta 2 sorter rode Næckrosor , Den eine er nett ferdigblomstra , så kom den andre med rosor , og 4 knopper , som kommer snart blomster der . se foto

P1160046.webp

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29