GPS i Thailand

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Inser att jag är nog tvungen att införskaffa en gps för att kunna navigera runt i Thailand.
Då är frågan köper man en där nere eller här i Sverige. Har kollat på Garmin en mod med 15" skärm och det verkar som om dom hade kartor över Asien med full teckning på Thailand.
Den kartan skulle kosta ca. 1900:- och språket var Engelska bla.
I och för sej skulle man väl kunna ladda ner funktionen i Iphonen men den drar ju så jäkla mycket ström när man har kart tjäntser igång sen vet jag inte om det kommer till surf avgift.
Den känns bättre att ha en egen liten dosa för kartor.

Jag har använt min Garmin där nere för två år sedan. Fungerade alldeles utmärkt bortsett från att dom allra minsta vägarna utanför Na Klang inte fanns med. Men så är det kanske överallt.

Kanske är bättre att köpa en i Thailand prisat är väl det samma nästan.
Då kan man ju förutsätta att dom har laddat med kartor som täcker landet, bara kolla att det finns på engelska.
Eller ???

Ursäckta en dum fråga, men spelar det någon roll hur mycket ström GPS:n drar? Har man inte GPS:N inpluggad i typ ciggarettändar uttaget? :)

Det var en ovanligt korkad fråga :D
b231.gif
det är klart man har om man har den i bilen.
Men jag funderade i början av tråden på Gps kontra mobilen.
Har nog kommit fram till att det blir en Gps kopplad till cigarettändar uttaget.

"ledarn " sa:
Hur mycket betalade du för kartorna ?
Eller köpte du den där nere ?

Kommer inte ihåg vad jag betalade faktiskt. Köpte därnere så det var inte dyrt. Minns knappt var heller, det var så mycket som skulle fixas första gången. Det var faktiskt en i familjen som fixade det hela.

"Berralund " sa:
Kommer inte ihåg vad jag betalade faktiskt. Köpte därnere så det var inte dyrt. Minns knappt var heller, det var så mycket som skulle fixas första gången. Det var faktiskt en i familjen som fixade det hela.
Det skiljer väl inte så mycket i pris på teknikprylar mellan Thai och Sve?

"Berralund " sa:
Jag köpte själva GPS:en hemma. Det var kartan som blev inladdad där nere och det var billigt. Vet inte vad en ny GPS kostar där nere.
Får kolla lite, men Garmin verkar va den som har störst utbud på kartor ???

"glimten66 " sa:
min iphone e jailbreakad så de va gratis på instalius
Förstår, får se hur det blir med den som jag har på jobbet, det är en 3'a har best en 4'a som kommer om 3 dagar. Den nya gav inte så mycket nytt sämre standby tid
men bättre antenn och kamera men man har ju en vanlig kamera :)

Hej,
har en N8 och laddar ner kartor word wide gratis från Ovi som är Nokias shop.

Använd i Thailand och leder oss rätt varje gång och ber mig göra U-turn på ren svenska.

Gäller bara att ha bil-laddare för mobilen,sen är e bara åk.

"drivern " sa:
Hej,
har en N8 och laddar ner kartor word wide gratis från Ovi som är Nokias shop.

Använd i Thailand och leder oss rätt varje gång och ber mig göra U-turn på ren svenska.

Gäller bara att ha bil-laddare för mobilen,sen är e bara åk.
Hej Drivern, nu har jag ju ingen N8 men får försöka lösa det ändå.
Får kolla vad man kan ladda ner. Finns för mycket att välja på :-[

Kollade in på Appstore och nu har dom tagit fram en App för 4'an över asien som dessutom är på Svenska kostar 222:-. Sen fanns det ett antal som var gratis så vi får testa och se

Kör utan GPS, men med pappas kloka ord i minnet : Att köra vilse är ett bra sätt att lära sig hitta 8)

"Gazton " sa:
Kör utan GPS, men med pappas kloka ord i minnet : Att köra vilse är ett bra sätt att lära sig hitta 8)
Jo det är sant men ibland blir man lite frustrerad när man inte har en susnig om var man är och ingen att fråga

Läsa en papperskarta är ju lite marigt när man kör, så då blir det passagerarens uppgift och då kan man ge sej fan på att det kommer, där skulle du ha svängt :)
Jag är ingen slav under kartor och gps men det är en bra grej att ha om man har ett bestämt mål och vill dit utan en massa omvägar. Är man bara ute och finåker då behövs ju ingen karta.
Trots så vill jag gärna ha nåt att titta på i bilen om man skulle hamna alldeles åt helvete. :D

Man skal inte vara rädd för att följa med i utvecklingen heller, så jag ser inget fel med en GPS. Hade man varit emot all förnyelse i jobbet så hade man fått sparken för länge sedan. Alla hjälpmedel som befrämjar säkerheten är bra, och då är det en fördel om dom är användarvänliga. 8)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp