Hur är dina "Vidskepelser"?

Inga nycklar på bordet, Ta i trä, Har lycko amulett, Går aldrig under stegen o.s.v. !?

  • Nä! Aldrig.

  • Jo! Går bra.

  • Eh! Händer ibland.

  • Äh! Bara fjanterier.

  • Råkar aldrig ut för "Olyckor".

  • Är för "Vidskeplig" för att utmana ödet.


Resultatet är endast synligt efter enkät.
 

JBK.Ltd.

Forumveteran
Alla eller flesta av oss, har från föräldrar och äldre fått höra på ett eller annat sätt, om saker som har med vidskepelse att göra.

Så hur hög eller låg är din egna påverkan i vidskepelsenstecken är du på att,
"lägga nyckeln på bordet"?
Eller den där klassikern att aldrig,
"Gå under en stege"!
Varför inte den där med,
"Svarta katten som springer framför dig från höger till vänster eller tvärtom" ena hållet betyder tur och från det andra betyder otur.

Vem är Du?!?
 
Har fått denna som skall ge mig tur, av en tidigare bekant. Hon berättade att den var välsignad av den högsta munken och jag fick inte använda den, kasta bort den eller förstöra den på något sätt, utan kan bara ges bort om jag inte vill ha den längre. Fick den i samband med någon Budda högtid i januari-februari. Har för mig att jag såg massa annat rött skvätt överallt i samband med detta firandet, och det är mer än tio år senan jag fick den. Har frågat någon annan Thai om sedeln, men de hade ingen koll på vad det handlade om eller sett något sådant tidigare. Och nää det är inte blod för då skulle det ha varit helt svart nu, men det skall nog symbolisera blod.
IMAG2670.jpg
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp