Vad är detta för fågel.

 

Kentha

Forumveteran
I morse så landade en fågel på tjejens rygg och ramlade ner på klinkers på vår uteplats. Vi har två hundvalpar så vi flyttade den till utanför muren. Vi gav den ris och vatten och den åt mycket och lite senare orkade den stå upp. Den verkade skadad och utmattad men ser ingen skada. Den kan flyga men bara korta sträckor.

För en stund sen flög den in på uteplatsen och den kommer närmare mig hela tiden. Sitter 2-3 meter från mig och tittar på mig.
20211112_151106.jpg
20211112_153319.jpg


20211112_151106.jpg
 
I morse så landade en fågel på tjejens rygg och ramlade ner på klinkers på vår uteplats. Vi har två hundvalpar så vi flyttade den till utanför muren. Vi gav den ris och vatten och den åt mycket och lite senare orkade den stå upp. Den verkade skadad och utmattad men ser ingen skada. Den kan flyga men bara korta sträckor.

För en stund sen flög den in på uteplatsen och den kommer närmare mig hela tiden. Sitter 2-3 meter från mig och tittar på mig.
20211112_151106.jpg
20211112_153319.jpg


20211112_151106.jpg
Spontant säger jag en ung duva.
Nu finns det många varianter.
Duvor häckar gärna i hus, under öppningar i tak, hängrännor mm.
Troligen har den ramlat ur sitt bo och är inte redo för att klara sig själv.
 
Spontant säger jag en ung duva.
Nu finns det många varianter.
Duvor häckar gärna i hus, under öppningar i tak, hängrännor mm.
Troligen har den ramlat ur sitt bo och är inte redo för att klara sig själv.
I grannhuset bor ett gäng duvor. Jag trodde också att det kunde vara en duvunge men de bryr sig inte om denna.
 
Spontant säger jag en ung duva.
Nu finns det många varianter.
Duvor häckar gärna i hus, under öppningar i tak, hängrännor mm.
Troligen har den ramlat ur sitt bo och är inte redo för att klara sig själv.
Hej

Ja det är en duva, många har ju tama duvor i bur och det finns även vilda såna både på landsbygd och i städer.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp