Hur räknar man folket i Thailand?

Dick

Aktiv medlem
Undrar hur folkräkningen i Thailand fungerar.
Vid ett besök i en by mitt emellan Bkk o C.M
Kom en man till byn o jag undrade varför han besökte alla hus.Jag fick som förklaring att han frågade vilka som dött o vilka som blivit födda i familjen.Nån som har mer koll på hur det funkar?

Frågade dottern, ingen aning blev svaret. Sambon sa att det du skrev stämmer även i hennes by, men det blir ju väldigt märklig räkning. Återigen detta är Thailand, och om någon frågar mig hur många inv Thailand har så blir svaret ca 70 miljoner. Är ganska säker på att ingen vet, det pendlar nog i dagsläget på 68-72 milj.

Säkert många som inte gör det men annars så skall man väl till stadskontoret och registrera barn vid födsel, har man inte gjort det så får man inte gå i skolan, kan inte äga mark eller få bidrag, idkort, körkort, pass etc kan inte heller erhållas om man inte folkbokfört sig.
Folkräkning görs väl efter folkbokringen, fast kan diffa lite.
Är nog mindre komlicerat än ni gör det till ) ;)

Undrar hur folkräkningen i Thailand fungerar.
Vid ett besök i en by mitt emellan Bkk o C.M
Kom en man till byn o jag undrade varför han besökte alla hus.Jag fick som förklaring att han frågade vilka som dött o vilka som blivit födda i familjen.Nån som har mer koll på hur det funkar?
Har ju lovat min partner att inte skriva mer i forum, kunde inte låta bli =) Läktarsitt kan bli långtråkigt.

Jag frågade fyra thailändskor. Tre svarade av nyfikenhet, den fjärde att det är pågrund av Corona de går runt och frågar. Lycka till.

Har ju lovat min partner att inte skriva mer i forum, kunde inte låta bli =) Läktarsitt kan bli långtråkigt.

Jag frågade fyra thailändskor. Tre svarade av nyfikenhet, den fjärde att det är pågrund av Corona de går runt och frågar. Lycka till.
Ja det är inte lätt att låta bli att skriva på forum, blir som ett beroende.
Försöker själv lägga ner men nu hade jag inget att göra så hamna här igen.
Men snart så ;)

Ja det är inte lätt att låta bli att skriva på forum, blir som ett beroende.
Försöker själv lägga ner men nu hade jag inget att göra så hamna här igen.
Men snart så ;)
Skulle kunna skriva hela dagarna, framförallt nu under semestern. Läser ju oavbrutet när man har tid ändå, men som icke inloggad. Fanns ju några inlägg jag ville svara på. Man får dra ner på det och hitta nån balans i förhållandet och den virtuella världen.

Skulle kunna skriva hela dagarna, framförallt nu under semestern. Läser ju oavbrutet när man har tid ändå, men som icke inloggad. Fanns ju några inlägg jag ville svara på. Man får dra ner på det och hitta nån balans i förhållandet och den virtuella världen.
Har du alltså ett förhållande utanför den virtuella världen? :oops:

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
979
anonymous
A

Tillbaka
Topp