Köpa ny TV i Thailand

Hej!
Har windows 10 den nya fri versionen.Datorn har efterhand blivit slöare och slöare. Märkte heller ingent resultat med CCleaner.
Har mätt min hastighet med en annan dator och hade då 44Mb in,med fiber, men i min är det bara 2 - 4 Mb.
Är lite bättre då jag kör utan batteriet, men lång ifrån vad den varit tidigare.
Har startat om routern flera ggr, utan resultat.
Troligen blir det Tuk Com nästa,skall prova dina förslag först, gör man samma sak med Windows 10 ??

Ja det fungerar snarlikt i Windows 10. Faktiskt bättre visning av information i 10an.

Kom på en sak. När datorn går trögt och du inte har några program igång. Lyser/blinkar hårddisklampan då? Gör den det så betyder det att någon process accessar disken hela tiden och datorn kommer upplevas som trög. Då får man försöka lista ut vilken process det är. I 10an ser man enkelt vilken process som jobbar mest mot disken.

När du testade med den andra datorn så körde du med fiber in till datorn? Gör du samma sak med din dator eller hur ansluter du den? Är telefonen ansluten till samma nät och vilken hastighet kommer den då upp i?

Kör du din dator via WiFi är det nog denna som sätter begränsningen!

Ja det fungerar snarlikt i Windows 10. Faktiskt bättre visning av information i 10an.

Kom på en sak. När datorn går trögt och du inte har några program igång. Lyser/blinkar hårddisklampan då? Gör den det så betyder det att någon process accessar disken hela tiden och datorn kommer upplevas som trög. Då får man försöka lista ut vilken process det är. I 10an ser man enkelt vilken process som jobbar mest mot disken.

Problemet är nog Windows, installerade nya 10an fria versionen.Sedan efter ett tag så började strulet.När jag öppnar PC så kommer bilden från 10an upp.
Öppnar C disken i MIN dator och då står det windovs 7.

När du testade med den andra datorn så körde du med fiber in till datorn? Gör du samma sak med din dator eller hur ansluter du den? Är telefonen ansluten till samma nät och vilken hastighet kommer den då upp i?

Janne är du bara dum eller är du på "snusen" om du nu har agg till mig, så är det rena mobbingen, att skriva som du gör.
Sedan, är det kanske inte din starka sida, att avgöra om jag har fel eller inte.
Håll dig då borta, från dom trådar jag startar TACK PÅ FÖRHAND

Senast redigerad av en moderator:

Ja, det gör den men oregelbundet, se även dom andra av mina inlägg.
Tack för att du bryr dig om min trasiga dator.

Janne är du bara dum eller är du på "snusen" om du nu har agg till mig, så är det rena mobbingen, att skriva som du gör.
Sedan, är det kanske inte din starka sida, att avgöra om jag har fel eller inte.
Förstår du inte vad han skriver, han skriver ju att nmax har ;)

Vad har jag skrivet? Jag försökte väl hjälpa dig, men skit samma vill du inte ha hjälp utan vill att jag ska hålla mig undan ... inga problem! :thumbsup:

Jag försökte alltså försvara dig mot nmax, men du hoppar på mig!

Tyvärr har han ju ett personligt agg mot @Långeman så han låtsas att han vet men har säkert ingen aning. Idéer kan han säkert inte ha, men utan att förstå mer kan det vara svårt.

Ja man behöver inte älska alla men har man inget vettigt att tillföra så är det bättre att inget skriva. Blir så himla trött på onödigt tjafs.

Problemet är nog Windows, installerade nya 10an fria versionen.Sedan efter ett tag så började strulet.När jag öppnar PC så kommer bilden från 10an upp.
Öppnar C disken i MIN dator och då står det windovs 7.

Va!? Det lät ju helmysko. Någonting måste ha gått snett då du uppdaterade. Kan du backa uppdateringen? Om du gör det så glöm inte att ta en backup på alla viktiga filer så du inte blir av med något.

Nu missförstod du nog @Janne , han försökte bara förklara varför nmax skrev som han gjorde. I sitt nästa inlägg försökte han hjälpa dig.

Vad har jag skrivet? Jag försökte väl hjälpa dig, men skit samma vill du inte ha hjälp utan vill att jag ska hålla mig undan ... inga problem! :thumbsup:

Jag försökte alltså försvara dig mot nmax, men du hoppar på mig!

Hej Janne!
Ber tusen ggr. om ursäkt, var nog lite trött och läste fel. Hade för bråttom helt enkelt, slarvigt av mig.
Ha en bättre dag än jag hade i går, och välkommen att skriva igen
Ursäkta mig. Långeman.

Va!? Det lät ju helmysko. Någonting måste ha gått snett då du uppdaterade. Kan du backa uppdateringen? Om du gör det så glöm inte att ta en backup på alla viktiga filer så du inte blir av med något.

Har gjort en systemåterställning, men det hjälpte inte. Som du vet så är jag inte den bästa med datorer.

Har fiber in,kollade med en kompis dator och han hade 44Mb på sin, jag kör Wifi, har kollat med kabel med utan annat resultat.

Har inte gjort något annat, än att kört utan batteri, och nu på morgonen, hade jag 16.3 ner 0ch 3.6 upp. Bättre och bättre dag för dag. Kanske för varm processor????
Som du väl var inne på Nam Falang.
När jag öppnar Bredbandskollen så säger Flach Player att den inte funkar, när man klickar bort rutan så funkar den i alla fall.
Har tagit bort den och installerat om den, men samma sak igen.Bara på Bredbandskollen.

Senast ändrad:
Precisera dig,vad är "dongle" jag som inget vet.
Kopplar rätt i Hdmi porten, kan du lägga in appar, surfa mm på den sedan.

KMOoOHCK.jpg

Är hela datorn slö eller är det bara ditt internet som är slött på just din dator?
Med datorn du testade så har ni kopplat upp exakt likadant, trådlöst/kabel, port etc?

Var internet bra innan och slöade ner sig nu utan att du har gjort några som helst ändringar utan den bara blev slö helt plötsligt, eller blev det slött när du installerade Windows 10?

Fungerar datorn bra förutom just internetdelen, inget annat som krånglar?

Har du klickat på någon länk som du inte riktigt vet vad det var ;) ?

Liknande trådar

A
Svar
25
Visningar
3 K
A
S
Svar
6
Visningar
3 K