Markpriser i Thailand. Kommunen vill köpa?

Glid inte från ämnet IL , Du påstod att du har koll på hur det går till när staten /kommunen expropierar mark samt att ingen blir lurad , Och på min fråga på om detta verkligen var allvarligt menat från dig , så svarade du jakande. Trots att du förmodligen inte varit i samtliga changwat och säkerligen inte heller vet hur det möjligen går till i andra Changwat än ditt eget , ett land med så mycket mygel som Thailand , där finns utrymme för riktiga grova överträdelser som staten eller kommunen sen vinner i rätten, så lägg ner nu Il , vrid inte på allt när du är fel ute :waiting:

Hej

Det stämmer att jag anser mig vara väl insatt i frågor rörande markköp, olika marktitlar och hur det går till när staten vill ta mark i anspråk för ex.vis vägbyggen o.s.v, att inte någon markägare blir lurad vågar jag dock inte säga, men det finns ett system för hur detta ska gå till och att staten skulle ha satt i system lura av markägare mark utan ersättning tror jag inte på.

Mvh isan lover

Hej

Det stämmer att jag anser mig vara väl insatt i frågor rörande markköp, olika marktitlar och hur det går till när staten vill ta mark i anspråk för ex.vis vägbyggen o.s.v, att inte någon markägare blir lurad vågar jag dock inte säga, men det finns ett system för hur detta ska gå till och att staten skulle ha satt i system lura av markägare mark utan ersättning tror jag inte på.

Mvh isan lover
Hur är det om komunen skall köpa?

Hur är det om komunen skall köpa?

Hej

Man är berättigad till ersättning om kommunen behöver mark till något, det som avgör hur mycket är som vanligt markens titel, med Chanot är man bra skyddad, med lägre titel på marken sjunker ersättningen gradvis till i princip ingenting och då får man nog vara glad om man erbjuds mark på någon annan plats.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
111
Visningar
13 K
R

Tillbaka
Topp